[XP-MCE] Geen beeld met VNC.....

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik krijg het onderstaande beeld van m'n MCE interface als ik via VNC op de MCE pc ga kijken/werken. Het 'gewone' bureaublad krijg ik wel goed in beeld, het is alleen de MCE interface die er zo (zwart met gele strepen) uitziet. Het maakt daarbij niet uit welke resolutie er geselecteerd is op de MCEpc. En of ik MCE full screen danwel windowed draai. Ook al verschillende versies van en settings in VNCviewer geprobeerd.

Het gekke is dat ik hem soms wél goed (leesbaar) in beeld krijg. Ik weet niet wat ik dan anders doe of gedaan heb. Geen verschil in manier te ontdekken. Dus blijkbaar is het wel mogelijk om het goed te krijgen. Het heeft vast te maken met de 'aanslag' (aanspraak) die de MCE interface op de grafische kaart doet. Het gaat om een onboard ATi Radeon X1250 (690g) chip met de laatste ATi Catalyst drivers (7.10 )......

Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik het op kan lossen?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/mcevnc.jpg

• kaajee
Herkent niemand dit? Of weet wat er gaande is?

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:47
Ik kan je niet verder helpen, maar ik heb dezelfde chipset maar ik kan MCE gewoon bedienen.
Heb je wel full colors geselecteerd in VNC.
En is dit wireless of met een kabel.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:56
volgens mij ligt dit aan je overlay settings

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• kaajee
storeman schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:06:
volgens mij ligt dit aan je overlay settings
Heb ik ook een gedacht, maar welke bedoel je dan? In VNC (dus op de client) of in de ATi settings op de remote? En hoe stel ik die in/verander die dan?

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 19:40
ligt inderdaad aan overlay. In XP MCE had ik het correct werkend. En in Vista MCE houd ik een zwart scherm.

Alleen ook ik weet niet hoe ik het op kan lossen. :'(

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Pagina: 1