Microfoon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:35
Ik krijg mijn headset niet aan de praat. Ik had een headset, maar ik dacht dat de microfoon er van kapot was. Nu heb ik net een nieuwe gehaald, maar met deze werkt het ook niet. Ik heb niets op dempen staan. En de afstandbediening aan de kabel van mijn headset staat niet op mute.

- Windows XP
- Logitech headset
- Een onboard geluidskaart op een Asus M2N-E moederbord

Verwijderd

... Hier kan ik onmogenlijk wat van maken, ik heb ook soms gehad dat het geluid het niet deed, maar als je wat meer onderzoek doet kom je er wel achter denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 15:57 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Tsja, je zult toch zelf even je geluidinstellingen moeten checken of die wel allemaal goed staan (Configuratiescherm -> Geluiden en Audioapparaten; tabbladen Audio en Spraak). Heb je ook alle drivers geïnstalleerd (oude uninstallen!)? In de juiste ingang?

[ Voor 18% gewijzigd door Mad Marty op 06-11-2007 15:57 ]

Rail Away!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarschijnlijk zit inderdaad je microfoon kabeltje niet of niet goed aangesloten, dat veroorzaakt vaak dit soort problemen ;)

Verwijderd

waarschijnlijk zit er een tooltje bij die onboard geluidskaart, daar zou je wat in moeten stellen. het is duidelijk dat het een softwarematigs iets is.

Verwijderd

Heb laatst bij iemand hetzelfde probleem meegemaakt.
Het lag toen aan de poort zelf, door een instellings foutje waren de poorten aan een ander apparaat toegewezen en stond de headset dus op de plek van de gewone audio ingang. (ik weet het klinkt raar)
Kijk of je poorten goed ingesteld staan.
Probeer voor de zekerheid eerst alle poorten om te kijken of daadwerkelijk aan de instellingen ligt.
Pagina: 1