GigaByte P35-DS4 bugje?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Ik zal eerst maar me specs even neer planten

GigaByte P35-DS4
Intel® Core™ 2 Duo E6850
GeiL 2 GB DDR2-667
Asus EN8800ULTRA/HTDP
Cooler Master iGreen Power 600w (truepower, 700w piek)
Western Digital Raptor 150gb
Plextor PX-810SA
LG GDR-H20NBLK

in een Lian Li PC-A12

Microsoft Windows Vista Ultimate

Ik heb het volgende geconstateerd, ik weet namelijk niet of het een fout is, zou ook een klein bugje kunnen zijn:

In de bios kan je de cpu fan controle aanzetten, dat had ik gedaan, maar bij een koude boot, hoor ik eerst een rare piep, en daarna de normale pc speaker beep, dat de post goed werkt. Daarna hoor ik weer die rare piep met onderbrekingen, nu had ik me kast open gezet en zag ik dat bij het opstarten de cpu fan meteen uitgaat. Wanneer de processor dan warmer werd, dan ging hij weer draaien. Niks ergs denk ik, waarom zou je draaien als hij niet warm is. Maar die irritante piep blijf tot dat hij warmer is, nu heb ik die controle uitgezet, dan doet hij dat niet. Wel heb ik de controle van de warmte max ingesteld. Dus echt een probleem is het niet maar toch wel irritant.

Dus vraag ik me af of dit normaal is dat zo'n bord de fan gewoon uitzet omdat het toch niet warm is.

Nu had ik CPU z laten draaien, daarin springt hij steeds over naar een multiplier x6 terwijl x9 normaal is, dit wisselt hij steeds af dan weer 6x dan weer 9x enz..Maar de temperatuur is niet echt
hoog dacht zo'n 40 graden, neem tenminste aan dat temp 1 cpu is, die is het hoogst. temp 2 is 30 graden en temp 3 -2 (raar) temp 4 0 graden. Ik gebruik b.t.w Speedfan 4.33.

Ik heb dus al lopen zoeken met google, maar echt wijs er van worden doe ik niet.

bios is up to date met het bijgeleverde update programma van het moederbord.

Misschien heeft iemand dit ook meegemaakt.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:06
Dat hij van 6x naar 9x spring is normaal, dat heeft IEST, Intel's manier om de processor energie te laten besparen als hij weinig aan het doen is..

Je zal zien dat als de proc gestressed word hij constant op 9x blijft staan..

Verder heb ik ook een DS4, maar geen problemen met fan control..

Verwijderd

misschien een Bios update dan is het misschien verholpen

Edit zag net dat het er al in stond van Bios up to date

Zo het bios batterijtje eruit halen en dan er weer in doen helpen dan is hij helemaal gereset en dan eens proberen misschien had je wel iets veranderd wat je niet meer weet :+ ..

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 16:19 ]

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord apache, ik wist dat helemaal niet.

En lennoow, ga ik nog wel ff proberen, denk dat ik nog wel weet wat ik verandert heb, maar goed kan geen kwaad. Overclocken doe ik toch niet aan.

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
die irritante piep is de waarschuwing die de bios aan het geven is omdat de cpu fan niet draait.
die optie moet je ff opsnorren, en dan uitschakelen(in de bios uiteraard)

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Dat van de CPU fan heb ik ook met hetzelfde moederbord met een E6750.
Fan stopt met draaien als de CPU niet zo warm is.

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Tnx allemaal, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en dat het niet erg is.

Pagina: 1