Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Phototile

Pagina: 1
Acties:

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 09:51
Na een PHP versie te hebben gemaakt met een database heb ik dit ook in C# geprobeerd, maar dan sneller, en voor mijn webcam.
Nu zoek ik met MySql de foto waarbij de gemiddelde R,G,B Waardes zo dicht mogenlijk bij de opgegeven RGB waardes liggen.
in PHP deed ik dit met de volgende Query( tussen {} zijn variablen/opgegeven waardes):
SELECT Filename FROM Tabel ORDER BY ABS(R-{R}) + ABS(G-{G}) + ABS(B-{B}) ASC LIMIT 0,1

Nu kan ik dus hetzelfde proberen door middel van een nieuwe array te maken met het resultaat van ABS(R-{R}) + ABS(G-{G}) + ABS(B-{B}) in C#.

Dit zal al veel efficienter worden, maar zie ik misschien een functie over het hoofd die dit veel sneller kan?

alle tips zijn welkom!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Zitten je images echt pixel voor pixel in je database? Het lijkt me dat je beter in je applicatie de gemiddelde RGB waardes kunt berekenen (zorg wel dat dit gemiddelde invariant is op schaal, dus bijv. alle R, G en B waardes opgeteld en gedeeld door het aantal pixels in de afbeelding) en dan in je database alleen de gemiddelden opslaan.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 09:51
Not Pingu schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:14:
Zitten je images echt pixel voor pixel in je database? Het lijkt me dat je beter in je applicatie de gemiddelde RGB waardes kunt berekenen (zorg wel dat dit gemiddelde invariant is op schaal, dus bijv. alle R, G en B waardes opgeteld en gedeeld door het aantal pixels in de afbeelding) en dan in je database alleen de gemiddelden opslaan.
Jah, dat was ik vergeten te vermelden, in de database staat voor elk plaatje een row met:
R ( gemmidelde van de kleur rood),G (gemiddelde van de kleur Groen), B (gemiddelde van de kleur Blauw) en Filename (het pad waar je het plaatje kan vinden)