RDP op Windows Server 2003 R2

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende;

Ik kom niet op mijn server via RDP. Dit is wat ik al gedaan heb:

Op mijn ADSL modem NAT ingesteld dat poort 3389 wordt geforward naar mijn WIFI router en van mijn WIFI router wordt poort 3389 weer naar mijn lokale ip-adres geforward. Ik heb op www.canyouseeme.org gecontroleerd of de poort openstaat, deze staat open.

Op mijn server heb ik RDP aangezet. (System properties -> vinkje aan bij Enable Remote Desktop)
In de firewall heb ik bij Exeptions RDP aangezet.

Als ik nu bijvoorbeeld op mijn werk remote desktop start en contact probeer te maken, krijg ik de melding dat de server niet bereikbaar is. "The client could not connect to the remote computer."

Wat zie ik nu over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:59

ThunderNet

Flits!

Is het RDP verkeer wel toegestaan vanaf je werkplek? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
even update: op het lokaal netwerk werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
ThunderNet schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:27:
Is het RDP verkeer wel toegestaan vanaf je werkplek? :)
Weet ik eerlijk gezegd niet. We gebruiken wel RDP voor onze servers, maar alleen voor het WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Monsoreto schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:39:
[...]

Weet ik eerlijk gezegd niet. We gebruiken wel RDP voor onze servers, maar alleen voor het WAN.
Zou kunnen dat er een packet filtering op een firewall plaatsvind. Misschien even de beheerders van de firewall vragen hoe het ingesteld staat?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
Ik denk dat het inderdaad in het netwerk hier zit, aangezien het lokaal wel werkt en de port wordt geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welke gateway heb je ingesteld op de server?
Hier dient het ip van je router in te staan uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monsoreto schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:43:
Ik denk dat het inderdaad in het netwerk hier zit, aangezien het lokaal wel werkt en de port wordt geforward.
De port word lokaal niet geforward hoor.. das alleen als je van buiten komt.

Anyway, heel veel bedrijven hebben RDP naar buiten dicht staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 21:31
Je kunt eventueel ook een standaard poort (die wel open staat naar buiten toe, zoals wellicht 23) op je router laten verwijzen naar je interne IP:remotedesktoppoort. Dit doe ik iig, en werkt prima op plekken waar ze vanalles fanatiek dicht hebben staan. Gewoon verbinding via remote desktop, wel even :23 achter je hostnaam zetten.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Monsoreto schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:25:
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende;

Ik kom niet op mijn server via RDP. Dit is wat ik al gedaan heb:

Op mijn ADSL modem NAT ingesteld dat poort 3389 wordt geforward naar mijn WIFI router en van mijn WIFI router wordt poort 3389 weer naar mijn lokale ip-adres geforward. Ik heb op www.canyouseeme.org gecontroleerd of de poort openstaat, deze staat open.

Op mijn server heb ik RDP aangezet. (System properties -> vinkje aan bij Enable Remote Desktop)
In de firewall heb ik bij Exeptions RDP aangezet.

Als ik nu bijvoorbeeld op mijn werk remote desktop start en contact probeer te maken, krijg ik de melding dat de server niet bereikbaar is. "The client could not connect to the remote computer."

Wat zie ik nu over het hoofd?
Als RDP niet werkt zou je logmein kunnen gebruiken, deze komt meestal wel door firewalls heen. Je kunt een accountje aanvragen via www.logmein.com
Pagina: 1