Toon posts:

[Vista] Programma Selecteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort een laptop gekocht met daarop Vista. Na het downloaden van een stuk software werd gevraagd welk programma gebruikt moest worden om het gedownloade te openen. Te snel koos ik in een vlaag van verstandverbijstering voor Acrobat Reader. Echter het ging hier om een .exe bestand. 8)7

Je begrijpt al; alle .exe bestanden worden nu geopend met Acrobat reader en dat werkt natuurlijk niet. Als ik Acrobat reader verwijder van de PC is het opgelost en kan ik gewoon bijvoorbeeld m'n tekstverwerker en spreadsheet weer gebruiken. Maar reader is toch ook wel handig.
De elende is echter als ik het weer installeer dat de .exe bestanden dan weer direct gekoppeld worden aan Acrobat reader. :(

In Windows kan je programma's toekennen aan een extensie maar daar staat het .exe natuurlijk niet bij. Ook met de rechter muisknop, "openen met...." werkt niet meer zodra de koppeling is gemaakt met Acrobat.

Ik zal dit waarschijnlijk ergens moeten oplossen in de registry, maar kan me iemand vertellen waar??

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 22:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

HKEY_CLASSES_ROOT\.exe
- Content Type: application/x-msdownload
- \Persistant Handler
- \ - (Default): {098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}
Dat staat er bij mij in XP. Zou voor Vista hetzelfde moeten zijn. Anders zoeken op 'exe' oid.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:14

Arethusa

Niet die server

Werkt het selecteren met je rechtermuisknop in combinatie met de shift-toets op de .exe niet? (selecteren en dan de shift-toets inhouden) Dat werkt in oudere windows versies namelijk wel, dan krijg je de optie openen met in het menu te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Arethusa op 06-11-2007 14:27 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sinds XP (geloof SP2, kan eerder zijn) is dit niet meer nodig. Dit omdat je meerdere programma's kan koppelen aan Openen Met.

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:26:
HKEY_CLASSES_ROOT\.exe
- Content Type: application/x-msdownload
- \Persistant Handler
- \ - (Default): {098f2470-bae0-11cd-b579-08002b30bfeb}
Dat staat er bij mij in XP. Zou voor Vista hetzelfde moeten zijn. Anders zoeken op 'exe' oid.
Bij mij staat:

(Standaard) REG_SZ exefile
Content Type REG_SZ application/x-msdownload

Dit als Acobat van de pc verwijderd is??

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er moet nog een mapje onder staan met Persistant Handler. Verder klopt het wel.

Owja, waarom Acrobat Reader nodig? Probeer FoxIt eens (www.foxitsoftware.com).

[ Voor 34% gewijzigd door Hero of Time op 06-11-2007 16:22 ]

Pagina: 1