Draadloze verbinding PC naar versterker (with a twist)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 11:35
Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn PC draadloos te verbinden met mijn versterker. Er bestaan hiervoor allerhande manieren. Logitech heeft bijvoorbeeld een aantal interessante producten hiervoor via bluetooth of wifi. Ook Abit heeft een leuk toestelletje dat je via je draadloze router met je pc kan laten verbinden. Wat is dan het probleem zou je zeggen? Wel, ik wil de mogelijkheid hebben om twee sets van boxen aan te sluiten. 1 draadloos via mijn versterker, en 1 met kabel (bijv. koptelefoon) aan de pc zelf, als ik wil gamen zonder dat mijn vriendin er last van heeft. Zo een systeem is echter minder evident. Ik zoek dus eigenlijk dit systeem:http://www.diskidee.nl/20...-installatie-sturen/6100/

maar dan met de extra mogelijkheid om aan de pc-kant een jack-plug van mijn koptelefoon in te steken zodat ik het geluid niet via mijn versterker uit de boxen laat komen, maar via mijn koptelefoon. En graag had ik dat alles ook nog eens zo gehad dat ik de koptelefoon kan laten insteken zodat ik niet telkens onder mijn bureau moet inkruipen...

Ik heb samen met iemand van een pc-winkel al een weekje naar een systeem gezocht, maar kan maar geen oplossing vinden. Iemand enig idee?

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:15
Ehh, je kan toch gewoon je interne geluidskaart gebruiken om je hoofdtelefoon mee te verbinden? Evt. met verlengsnoertje. Je hoeft dan denk ik alleen maar je usb geluidskaart uit te pluggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
Het probleem is dat ik op mijn kast geen front usb en front audio aansluitingen heb, waardoor ik telkens onder mijn bureau moet kruipen... Ik zoek iets waarbij dit met een switch schakelaartje ofzo te doen is... Maar ik heb ondertussen al een aantal computerzaken en hifi-winkels gecontacteerd, en ik vermoed dat het gewoon niet bestaat...

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 15:51
Heeft de Squeezebox dit toevallig niet, of mis ik nog iets?

http://slimdevices.com/marketing/Squeezebox-v3-Datasheet.pdf

kan dus zowel op een stereo, als via een headset beluisterd worden..
oh,nee toch weer anders....

Maar ik zie het probleem ook niet helemaal. Met bv bovenstaande squeezebox kan je je pc draadloos met de versterker verbinden, en dan kan je alsnog toch gewoon een headset altijd in je pc hebben hangen (eventueel met een langere aansluiting) en gewoon met je favoriete mediaspeler muziekjes op je pc luisteren?

[ Voor 48% gewijzigd door PaveloW op 07-11-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 17:59

SilencerNL

No remorse

Is het niet een idee om een splitter in je geluidskaart te steken, waarbij er 1 naar het draadloze verhaal gaat, en 1 verbonden is met een verlengkabel, die je op je bureau hebt liggen voor je koptelefoon?

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
die squeezebox ben ik ook al tegen gekomen, je mist inderdaad iets... Een apparaat als de squeezebox sluit je met kabel aan op je versterker, en stuurt dan draadloos naar je router en zo naar je pc... Je kan inderdaad een koptelefoon aansluiten op die box, maar die bevindt zich dan aangesloten aan de versterker, en staat niet in de buurt van je pc... Ik zou dus de hoofdtelefoon aan de pc willen gebruiken en die optie vind ik nergens..

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
SilencerNL: dat is inderdaad een mogelijkheid.. Maar ik heb mij laten vertellen dat je (vermits je het signaal splitst) kwaliteitsverlies hebt... Geen idee hoe groot dat verlies dan wel is..

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Even voor de duidelijkheid, als je bv een squeezebox 'aansluit' op je pc, gebruik je niet de geluidsuitgang van je computer, gaat allemaal via het netwerk.
Dus die is gewoon vrij om er altijd een koptelefoon in te hebben hangen, je hoeft dus ook niets te switchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
PaveloW: inderdaad!! daar had ik niet aan gedacht! Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn!

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

cman schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:49:
SilencerNL: dat is inderdaad een mogelijkheid.. Maar ik heb mij laten vertellen dat je (vermits je het signaal splitst) kwaliteitsverlies hebt... Geen idee hoe groot dat verlies dan wel is..
Ok, het kan ook zonder splitter: In je geluidskaart de verlengkabel, die aan de andere kant op je bureau ligt. Wil je geluid via de boxen, steek je die stekker erin, wil je geluid via koptelefoon, wissel je de kabels om... Hoef je iig niet onder het bureau, en het kost maar een paar euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
Inderdaad SilencerNL: ik kom er net achter dat die squeezebox 300 euro kost!! Dat gaat me toch een beetje te ver voor een luxe-probleempje :) Voor 300 euro kruip ik wel onder mijn bureau :)

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Kan ook iets goedkoper bv:

pricewatch: Trust BT-9300 Wireless PC Audio System

en zo zijn er waarschijnlijk nog wel tig van die dingen te vinden. Meeste (denk eigenlijk allemaal) werken wel met een soort van mediaserver die je dan op je pc moet hebben draaien, maar aangezien je je pc zowiezo aan hebt staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158360

Je kunt natuurlijk ook voor de hoofdtelefoon een cheap-ass 9,95 2e geluidskaartje kopen, waar je dus je hoofdtelefoonplug continu in kunt laten zitten... geen gedoe met wisselen van plugjes in je pc, op je bureau of waar dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Anoniem: 158360 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:10:
Je kunt natuurlijk ook voor de hoofdtelefoon een cheap-ass 9,95 2e geluidskaartje kopen, waar je dus je hoofdtelefoonplug continu in kunt laten zitten... geen gedoe met wisselen van plugjes in je pc, op je bureau of waar dan ook.
Das niet echt handig, want dan moet je in Windows elke keer je 'primary soundcard' aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
Inderdaad SilencerNL, en dat is ook het beetje het probleem met de meeste toestellen die via wireless lan werken, op je pc installeer je dan een externe geluidskaart die dan geselecteerd wordt als primary soundcard..

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Of je wel of niet moet switchen hangt dus af van wat voor wireless device je gebruikt. De squeezebox doet dit bv niet, die trust/logitech maken inderdaad volgens mij een soort van 'geluidskaart' aan.

Maar is dat niet zoiets waar je naar op zoek bent? redelijk goedkoop, moet je alleen wel kabeltjes trekken.
http://www.retractacable....d1a4ff01ef6d9dbb97d27baaf

Het is maar net wat je wil en wat je ervoor wil uitgeven, ook afhankelijk van hoever je computer van je stereo staat bv. (lijkt me niet handig dat wanneer je pc in een andere kamer staat, je continue daarheen moet lopen om nummers/volume etc te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
Dit is een oplissing die ik zelf ook gebruik. http://www.logitech.com/i...s_music_systems/&cl=be,nl
Kost in het wild ongeveer 50 euro
Bluetooth met ingebouwde geluidskaart. Ook zit er software bij die regelt welke geluidskaart moet worden gekoppeld aan applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
Pavelow: als ik dan hier aan 1 aansluiting een draadloze oplossing naar mijn versterker kan hangen, dan is het probleem opgelost!! Thx!!

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
Het is wel zo dat de link van die splitter de eerste de beste was die ik op google tegenkwam, geen flauw idee wat voor kwaliteit het is....
Daarnaast weet ik niet wat het kost om vervolgens het audio signaal draadloos naar je versterker te krijgen, maar er zijn naast de squeezebox nog tal van dergelijke devices zoals bv de
Roku: http://www.wifisound.nl/c...a42faf23fecb281fddd3dc39e

is alweer een stukje goedkoper, en als ik het goed heb werkt dit dus ook via een mediaserver (dus via je netwerk) en hou je dus je headphone uitgang van je computer vrij voor je headset.

Maar over dergelijke devices is genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerietke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Eerder werd gesuggereerd om een tweede geluidskaart te plaatsen. Probleem hiermee was het moeten switchen van primary geluidskaart in Windows. Veel dj programma's en ik geloof zelfs winamp ook met een plugin, kunnen om gaan met 2 geluidskaarten waardoor het switchen niet noodzakelijk is. Ik weet niet of het alleen voor het afspelen van muziek bedoelt is?

Eventueel een andere, niet heel mooie oplossing, kun je niet een verlengkabeltje in de uitgang van je geluidskaart duwen en die ergens op je bureau laten eindigen en daar dan je koptelefoon of je draadloze systeem in duwen, waardoor je niet achter je bureau hoeft, maar er gewoon vanaf je stoel bij kan?

In ieder geval veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
Het draadloze systeem is inderdaad enkel bedoeld om mijn muziek naar de versterker te sturen... Ik ga alle info dit weekend eens rustig op een rijtje zetten en dan kijken wat voor mij de beste oplossing is.. Iedereen bedankt voor het meedenken!!

BOE

Pagina: 1