Ik heb de oude PC van mijn huisgenoot gekregen nadat deze het een half jaar terug had begeven. Ik wil hem proberen te maken, maar weet niet precies wat er aan de hand is.
Het gaat om een Medion 8383xl.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Intel Pentium 4 Prescott 550 3.4Ghz HT
Socket LGA775
800Mhz FSB
MSI MS-7091 Motherboard
PCI-slots 3
S-ATA-slots 4
PCI-E-slot 1
USB 6
Serial 1
Parallel 1
Firewire 2
Memory: Samsung DDR 400Mhz Dual Channel (2*256) (up to 4Gig)
Fortron 350W
Medion nVidia Geforce 6610XL
128 MB DDR3
S-Video out
SCART out
Composite out
DVI out (single)
Internal audio 8.1 Intel high definition
Fast Ethernet
WIFI
Bleutooth
Multicard-reader
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem: Als ik de pc aanzet beginnen de Fans van de CPU, videokaart en voeding te werken, maar daar houdt het ook mee op, geen beeld, geen piepjes. (Let op: Geen harde schijf aangesloten).
Toen ik de kast voor het eerst open deed zat het koelblok van de CPU stampvol met stof, maar ik geloof dat er een beveiliging voor CPU oververhitting in zit en dus zou hij altijd automatisch uitgeschakeld zijn bij oververhitting (ben hier niet zeker van).
Ik heb zelf de kast helemaal stofvrij gemaakt.
Andere dingen die ik al geprobeerd heb:
-Opstarten met alle kabeltjes en kaarten uit het moederbord (behalve voeding en fan van CPU), geen verandering
- Kijken of de CPU kapot was door pc op te starten zonder koelblok en fan op CPU en toen gevoeld of de CPU ook warm werd, hij werd warmer dan hij was, maar niet noemenswaardig heet na 30 sec. (is hij dan nog heel?)
Concrete vragen:
1. Wat is er mogelijk stuk?
2. Hoe groot is de kans dat moederbord alleen stuk is en videokaart en/of geheugen en/of processor nog heel zijn?
3. Hoe kan ik nog meer test uitvoeren? (ik heb geen beschikking over andere pc om test van CPU/vdeokaart/geheugen uit te voeren).
Het gaat om een Medion 8383xl.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Intel Pentium 4 Prescott 550 3.4Ghz HT
Socket LGA775
800Mhz FSB
MSI MS-7091 Motherboard
PCI-slots 3
S-ATA-slots 4
PCI-E-slot 1
USB 6
Serial 1
Parallel 1
Firewire 2
Memory: Samsung DDR 400Mhz Dual Channel (2*256) (up to 4Gig)
Fortron 350W
Medion nVidia Geforce 6610XL
128 MB DDR3
S-Video out
SCART out
Composite out
DVI out (single)
Internal audio 8.1 Intel high definition
Fast Ethernet
WIFI
Bleutooth
Multicard-reader
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem: Als ik de pc aanzet beginnen de Fans van de CPU, videokaart en voeding te werken, maar daar houdt het ook mee op, geen beeld, geen piepjes. (Let op: Geen harde schijf aangesloten).
Toen ik de kast voor het eerst open deed zat het koelblok van de CPU stampvol met stof, maar ik geloof dat er een beveiliging voor CPU oververhitting in zit en dus zou hij altijd automatisch uitgeschakeld zijn bij oververhitting (ben hier niet zeker van).
Ik heb zelf de kast helemaal stofvrij gemaakt.
Andere dingen die ik al geprobeerd heb:
-Opstarten met alle kabeltjes en kaarten uit het moederbord (behalve voeding en fan van CPU), geen verandering
- Kijken of de CPU kapot was door pc op te starten zonder koelblok en fan op CPU en toen gevoeld of de CPU ook warm werd, hij werd warmer dan hij was, maar niet noemenswaardig heet na 30 sec. (is hij dan nog heel?)
Concrete vragen:
1. Wat is er mogelijk stuk?
2. Hoe groot is de kans dat moederbord alleen stuk is en videokaart en/of geheugen en/of processor nog heel zijn?
3. Hoe kan ik nog meer test uitvoeren? (ik heb geen beschikking over andere pc om test van CPU/vdeokaart/geheugen uit te voeren).