PCTV Pro werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet dat dit eigenlijk in audio/video/hifi had gemoeden, maar ik denk dat het probleem meer in dit forum thuis hoort. :(

Ik heb dus een miro pctv pro en als ik tv wil kijken (zenders zijn gescand en met succes gevonden) krijg ik alleen een groen/roze/groen/roze/.../groen beeld. Steeds van doe horizontale strepen dus afwisselend roze en groen. Nu heb ik de helpdesk van Miro gebeld in de hoop dit probleem direct op te lossen of hem om te ruilen (2e keer alweer :()

Ze blijven mogelijke oplossingen geven: pctv en videokaart op apart IRQ (staan nu op 11 en 12). De videokaart wil niet alleen op een IRQ en de pctv ook niet, allebei moeten ze geshared zijn omdat ik alle pci sloten heb gevuld (video deelt met modem, pctv met scsi kaart).

Nieuwste drivers zijn geïnstalleerd (4.02 voor windows ME), hielp ook niet.

Ook op een resolutie van 800x600@16bpp werkt het niet. Was ook een mogelijke oplossing.

Misschien interessant om te vermelden: teletekst werkt ook niet, mogelijke oplossingen waren landsinstellingen en toetsenbordindelingen veranderen naar NL, dat laatste heb ik dus niet gedaan, want dan kloppen alleen de lettertoetsen nog, maar de punt is ineens een streepje enzo... Ook dit hielp niet, moest ik maar effe de proxyserver instellingen van mijn internet provider aanpassen, ook dat hielp niet.

Ik ga de kaart vandaag uittesten in een andere pc, maar mag ik onderhand niet concluderen dat hij het gewoon niet doet, wat ik ook probeer.

Oh ja, laatste opmerking was deze:
Er is in windows een mogelijkheid om een hardwareprofiel aan te maken die
toegespitst is op een speciale toepassing, in dit geval bv de pctv.
Daar in kunt u andere apparaten die in de weg zitten uitschakelen. Voor meer
informatie hierover neemt u contact op met Microsoft.
Tsja, en hoe doen we dat? Ik heb op de microsoft site gekeken onder "support", maar daar hebben ze alleen faq's en dat zoek ik niet. Ik wil gewoon een vraag kunnen stellen, vandaar dat ik het jullie dan maar vraag... Hoe maak je zo'n aangepast profiel? Ik hoorde ook dat je bronnen kunt reserveren voor een bepaalde kaart. Kijk, dat je bronnen kunt reserveren (IRQ's dus) wist ik al, maar dat je na installatie van een kaart kunt zeggen dat iedere andere kaart van dat IRQ af moet blijven, wist ik niet.

Graag hulp, want ik wil tv :9\

Oh ja, systeem staat in mijn signature.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
wat je wel kan doen is schuiven met je pci-kaarten totdat je pctv een irq deelt met je modem, daarna ga je naar configuratiescherm-systeem-hardwareprofielen maak je een extra rofiel aan en die noem je pctv dan start je op met dat extra profiel en daar schakel je je modem uit, als het goed is wordt ie dan niet meer gedeeld ik hoop dat dit een oplossing voor je is

• Grrrrrene
  • Niet online
Thanx, dat bedoelden ze dus bij Pinnacle ook al :)

Ik zal het eens proberen, want ik kan dus ook alles uitschakelen behalve geluidskaart, videokaart en tvkaart... SCSI (Plextor 40x), modem en netwerkkaart heb ik dan niet nodig :)...

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 16:22
houd er even rekening mee dat die Miro PCtv totaal niet tegen een hoge fsb kan
105 trekt hij al niet

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Die Tv kaart ken wel tegen een hogere bus.
105 moet geen probleem zijn .
Ik heb ook de Miro pctv Pro,en het is inderdaad ff met je kaarten gaan schuiven.
Voorkom een conflickt tussen je videokaart en de audio van de tv kaart.
ik heb het als volgt gedaan en het werkt al 1 jaar zo
agp slot 0 Creative Annihilator 256 Pro
pci slot 1 leeg
pci slot 2 Soundblaster live 1024
pci slot 3 3com nic
pci slot 4 Studio pc tv pro
pci slot 5 Promise fastrak Raid
pci slot 6 leeg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik draai ook geen 1066 meer hoor :)... netjes op 800, dus 100Mhz x 1/3 = 33Mhz, klopt dus precies

Wat jij dus zegt is dat een PCTV Pro niet op een P3 EB draait??? Die heeft 133MHz bus... Heeft die PCTV trouwens niets mee te maken, heeft toch met je PCI te maken? Staat op 1/3 en AGP op 2/3

Verwijderd

Om teletekst te kunnen installeren moet je de regional settings in het control panel even op dutch(standard) zetten. Dan kun je teletekst installeren. Daarna kan je ze gewoon weer terug zetten naar US.
Pagina: 1