Toon posts:

zelf bouw van een koelblok

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede tweakers,

Zeer binenkort ga ik een zelfgebouwd waterkoeling cpu blok proberen te maken. als mijn vader over te halen is mij hierbij te helpen gaat het zeker door, het mooie hierbij is dan dat ik dan direct apaeratuur ter beschikking krijg waarmee de blokjes heel precies en perfect gemaakt kunnen worden :P dus hierbij even een paar vraagjes welke methode of opstelling van de flow in de blokjes het handigst is en of jullie hier afbeeldingen schetjes van zouden kunnen maken en plaatsen. er zijn geen limieten alles is mogelijk! dus laat jullie fantasie los en creer een perfecte eficiente opstelling.

Het gaat hier puur om het cpu blok wat van puur koper gemaakt zal worden en ipv waar er nu veel plexiglas boven op het blok te zien is word dit ook geheel van koper dus zeg maar 2 koperen delen boven op elkaar.

Veel succes jongens! elk idee is welkom!

Verwijderd

linker bovenhoek ingang rechter onderhoek uitgang, klein laagje maar tussen laten, en daar allemaal kleine vinnetjes in maken. Wel in de richting van de flow. Maar dit bedenk ik nu ook niet even zelf het is dat ik ervoor heb gezocht...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

koel, maar zoek dat zelf ff uit :/

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
leuk idee! ik ben ook van plan zelf te gaan knutselen met een aquariumpompje, autoradiator en wat koper. het idee van leip-o-matic is wel een goeie denk ik, dit is ook vrij goed te realiseren.
ik denk wel dat dat resulteerd in een high-flow blokje. maar het is volgens mij redelijk makkelijk te maken. (voor zover het "makkelijk"is zelf zon blokje te frezen)
maar waar komt het blokje aan te hangen, dat is mischien ook wel handig om te weten.

wat ik ook vaak zie is een grote spiraal met de ingang in het midden en de uitgang aan het einde van de spiraal. dat word al een stuk lastiger ben ik bang, tenzij je een computergestuurde cnc hebt natuurlijk :P

Verwijderd

Topicstarter
Rangourthaman schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:39:
leuk idee! ik ben ook van plan zelf te gaan knutselen met een aquariumpompje, autoradiator en wat koper. het idee van leip-o-matic is wel een goeie denk ik, dit is ook vrij goed te realiseren.
ik denk wel dat dat resulteerd in een high-flow blokje. maar het is volgens mij redelijk makkelijk te maken. (voor zover het "makkelijk"is zelf zon blokje te frezen)
maar waar komt het blokje aan te hangen, dat is mischien ook wel handig om te weten.

wat ik ook vaak zie is een grote spiraal met de ingang in het midden en de uitgang aan het einde van de spiraal. dat word al een stuk lastiger ben ik bang, tenzij je een computergestuurde cnc hebt natuurlijk :P
hehe ja die heb ik dus tot mijn beschiking beter nog je voert er een cad tekening in en de machine voert het uit;)
en hij komt op een am2 5200+ te hangen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan ook gewoon de kunst afkijken van een aantal van de beste koelers die er zijn. Zoek eens een review op van de beste koelers en kijk hoe die in elkaar zitten. Dan kan je gelijk zien wat het beste ontwerp is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:38:
linker bovenhoek ingang rechter onderhoek uitgang, klein laagje maar tussen laten, en daar allemaal kleine vinnetjes in maken. Wel in de richting van de flow. Maar dit bedenk ik nu ook niet even zelf het is dat ik ervoor heb gezocht...
Dit lijkt me niet zo handig de outtake ondertedoen warme lucht gaat namelijk naar boven. :?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:01:
[...]

Dit lijkt me niet zo handig de outtake ondertedoen warme lucht gaat namelijk naar boven. :?
Ik denk dat hij het over een waterblok heeft. De TS is niet echt duidelijk of het hier nou gaat over een lucht of waterblok.

Verwijderd

Topicstarter
heb het aangepast;)
ik ga nu eerst werken ben er rond 10 uur weer

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Jahé! Hier zijn we niet voor natuurlijk niet voor... Ga eerst zelf eens een aantal ontwerpen maken en zet deze in een post neer met waarmee jij denkt dat een bepaald blokje wel goed is en een bepaald blokje niet enzo :) Deze gaat dicht omdat je wat meer zelfwerkzaamheid moet tonen.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.