hosters met extern toegankelijk mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik ben part-time webmaster van www.jubalvarsseveld.nl en ik zit met het volgende. Binnen de vereniging is het gevoel ontstaan dat we relatief teveel voor de hosting betalen.

Dan kijk je eens rond zou je denken, geen reden om hier het forum te peilen. Punt is nu: voor de ledenadministratie maken we gebruik van de MySQL server die met de hosting meekomt. Deze is gekoppeld aan een MsAccess database en moet dus extern te benaderen zijn.

Juist dat criterium - extern benaderbare MySQL-server - kan ik bij allerlei vergelijkingssites niet aanvinken. En dan wordt het opeens verrekte lastig zoeken naar een alternatief.

Dus: weet iemand ofwel een vergelijkingssite waar je hier wel op kunt zoeken, ofwel enkele hosters die deze optie wel bieden?

Alvast bedankt!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
Wat betaal je nu dan?

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:56
Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je dat je nu de database kan benaderen door naar www.jewebsite.nl/phpmyadmin (ik noem maar een dwarsstraat)te gaan en je dat bij de volgende ook wil?

En wat info over wat je nu betaald is ook wel handig.

[ Voor 13% gewijzigd door Erkel op 06-11-2007 12:25 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Verwijderd

Bel een hoster en vraag het?

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 15:36

Glewellyn

is er ook weer.

Erkel schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:25:
Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je dat je nu de database kan benaderen door naar www.jewebsite.nl/phpmyadmin (ik noem maar een dwarsstraat)te gaan en je dat bij de volgende ook wil?

En wat info over wat je nu betaald is ook wel handig.
Het lijkt mij dat TS de database via ODBC wil benaderen, gezien de koppeling met MSAccess.

*zucht*

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 16:56
Oh op die fiets:P

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Ik neem aan dat TS bedoelt dat hij vanaf zijn domein een MySQL-server op een ander IP wil benaderen?

Kun je de database niet gewoon meenemen naar een andere hoster?

[edit]
@Glewellyn, ja dat zou ook best eens kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 06-11-2007 12:30 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet in ieder geval dat het bij http://flexwebhosting.nl/ kan. Hoe die hoster verder is weet ik niet, ik heb slechts tijdelijk even meegewerkt aan een daar gehoste site dus vandaar dat ik dat weet :)
Wel erg handig hoor. Kun je gewoon je eigen tools gebruiken ipv phpmyadmin. Mijn eigen hoster doet het niet.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Ik weet nog dat Tweakhosting die optie had toen ik er bij zat.

• TromboneFreakus
Glewellyn schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:26:
[...]

Het lijkt mij dat TS de database via ODBC wil benaderen, gezien de koppeling met MSAccess.
Ja, inderdaad. ODBC aanroep vanaf willekeurige pc moet slagen.

• TromboneFreakus
250 MB/1GB traffic voor 65 ex BTW per jaar

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

heb je hier misscien ites aan?
http://www8.pair.com/dmurdoch/mysql.html

MySQL ODBC over SSH tunnel. Dan kan je naar meeste hosters gaan.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• TromboneFreakus
LuCarD schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:27:
heb je hier misscien ites aan?
http://www8.pair.com/dmurdoch/mysql.html

MySQL ODBC over SSH tunnel. Dan kan je naar meeste hosters gaan.
Dit snap ik niet, want dan moet de hoster toch wel weer SSH ondersteunen zeker? En bovendien: MyODBC geinstalleerd krijgen bij de gebruikers van de Access database lukt me net, maar deze poespas is een stap te ver denk ik.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Wij bij Younghosting.nl bieden die optie. Je kan zelf kiezen of je sql database van buitenaf benaderbaar moet zijn of niet. Zitten uiteraard wel extra beveiligingsissues aan vast...

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 20:28
Wilko schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:29:
Ik weet in ieder geval dat het bij http://flexwebhosting.nl/ kan. Hoe die hoster verder is weet ik niet, ik heb slechts tijdelijk even meegewerkt aan een daar gehoste site dus vandaar dat ik dat weet :)
Wel erg handig hoor. Kun je gewoon je eigen tools gebruiken ipv phpmyadmin. Mijn eigen hoster doet het niet.
Dat is raar. Ik heb zelf jaren hosting+domein bij flexwebhosting gehad en nooit extern toegang gehad.
Bovendien was de server altijd zo enorm overbelast/overbooked dat 's avonds een simpele dynamische php pagina 3-7 seconde duurde om te parsen.
Toen IMAPS eraf ging had ik het helemaal gehad en heb ik het abo opgezegd.
Nu heb ik een VPS (virtual private server) bij een andere hoster en kan ik alles naar wens aanpassen. Veel duurdere oplossing natuurlijk.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

TromboneFreakus schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:37:
[...]
Dit snap ik niet, want dan moet de hoster toch wel weer SSH ondersteunen zeker? En bovendien: MyODBC geinstalleerd krijgen bij de gebruikers van de Access database lukt me net, maar deze poespas is een stap te ver denk ik.
Veel hosters ondersteunen SSH en vaak kan je dat wel aangeven tijdens het zoeken.

De rest zou je kunnen doen via batchfiles. Het is wel veiliger, dan via normaal ODBC over de lijn.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:49
Sowieso geven een aantal bekende hosting controlpanels de mogelijkheid om extra IPs toegang te geven tot MySQL. Ik weet het in ieder geval zeker van cPanel.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
TromboneFreakus schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:25:
[...]

Als je geen ruimte tekort komt zou ik niet over gaan stappen, dat is toch niet de moeite? Alleen al de tijd die je bezig bent om te verhuizen, downtime, mogelijke problemen door andere software versies e.d. levert je weer zoveel kosten op dat je er de komende jaren nog niets op verdient.

Verwijderd

TromboneFreakus schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 13:25:
[...]

En dan nog het idee hebben dat het te duur is? Lijkt me dat dit een prima prijs is en als je vereniging geen 5 euro in de maand kan opbrengen doe je iets verkeerd.

• TromboneFreakus
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:42:
[...]

En dan nog het idee hebben dat het te duur is? Lijkt me dat dit een prima prijs is en als je vereniging geen 5 euro in de maand kan opbrengen doe je iets verkeerd.
Het gaat niet om die 5 euro, maar om de meerprijs voor nog meer opslag. 250 MB blijkt al heel snel de grens te zijn en er zijn vele andere hosters die veel meer opslag voor een zelfde of lagere prijs bieden.

Verwijderd

Dan blijft wat ik eerder zei van kracht: Bel een hoster en vraag het?

Je zoekt een hoster uit die je geschikt lijkt, dan bel je ze op en vraag je of dat kan, kan het niet dan pak je gewoon de volgende.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vevida gebruik ik al een hele tijd en ben er zeer tevreden mee.
Tevens is de MySQL server extern benaderbaar via een subdomein. :)

Het is inderdaad meestal niet mogelijk om een MySQL server anders dan via 'localhost' te bereiken, dus ik begrijp je vraag.

edit:

@TRRoads
Ik ben bang dat je dan lang/vaak kunt gaan bellen, omdat het eerder uitzondering dan regel is.

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 07-11-2007 11:21 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Het is inderdaad standaard niet mogelijk, maar bijna alle beheersystemen bieden de optie heel eenvoudig aan. Je moet net een hoster treffen vriendelijk genoeg om even op 2 knoppen extra te klikken voor je.

Maar de complete hostingmarkt is fucked up, het is haast onmogelijk om kwaliteit tussen verschillende hosters te vergelijken, de prijzen zijn zo laag dat er haast geen mens meer aan te pas kan komen en er zijn een paar grote partijen die voor dumpprijzen de boel aanbieden (vaak vanuit het buitenland).

Als je graag goedkoop wil dan kun je dus niet al te veeleisend zijn in de hostingmarkt.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ook waar ik host kun je dat naar wens open zetten vanaf je control panel (http://www.jaguarpc.com). Biedt inderdaad veel meer (opslag, bandbreedte e.d.) voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Houdt er wel rekening me dat wat je doet niet bepaald een veilige constructie is. Je schopt alle verenigingsdata keer op keer open over het internet.
Pagina: 1