Toon posts:

Internet via het stopcontact..

Pagina: 1
Acties:
  • 4.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees hier net wat over de Netgear XE102GIS en de Netgear XE103 Powerline Ethernet Adapter..

Hiermee zou het mogelijk moeten zijn om hier een lan kabeltje (weet niet hoe zoon kabel heet) op aan te sluiten en deze in het stopcontact te steken. Je hebt dan nog zoon ding nodig en deze steek je in het stopcontact op de plaats waar je internet wilt hebben en hier steek je ook weer een lan kabeltje in die naar die pc gaat..

Weet niet of dit zo makkelijk is als het lijkt.
Bovendien heb ik hier geen switch dus heb maar 1 verbinding...
Deze gaat naar de pc boven. Nu heb ik ook een pc beneden die ik ook van internet wil voorzien.
Is het mogelijk om dit met 2 van die dingen te doen of heb je er 3 nodig...

1 voor de pc boven
1 voor de pc beneden
1 aangesloten op de lan kabel...

Zou ook graag wat meer info hebben hoe dit nu precies werkt...

Kan iemand mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10 14:20
Wat ik er uit begrepen heb is dat het signaal gewoon over de stroomkabeld in het huis verstuurd kan worden naar elk stopcontact in dezelfde groep.

Je zal dus even uit moeten vinden of de plekken die je in gedachten hebt op dezelfde stop zitten. Anders gaat het helaas niet werken.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Je zal een switch nodig hebben, of anders zal 1 van de beide computers aan moeten staan om het internet "door te lussen". Overigens werkt dit enkel goed over niet te grote afstanden, en in een net stroomnet; dus zonder veel verlies, niet te oud, ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 19:53
Ik heb alleen ervaring hiermee met twee van die dingen.
Let er wel op dat beide units in dezelfde groep moeten zitten! Anders gaat het niet werken.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
DPhoenix schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:22:
Ik heb alleen ervaring hiermee met twee van die dingen.
Let er wel op dat beide units in dezelfde groep moeten zitten! Anders gaat het niet werken.
Waar haal je die wijsheid vandaan?
het gaat gewoon door groepen heen, het punt waar hij niet voorbij komt is je gemeentestop..
Tenminste dat is mijn ervaring ermee :)

edit: kan zijn dat sommige setjes wel door groepen gaan en andere niet, maar mijn ervaring is dat het gewoon door groepen heen gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Eximius op 06-11-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Ik denk dat de grootste voorwaarde is dat het op de zelfde fase zit. In veel huizen zit alles op de zelfde fase, maar somige huizen hebben een drie fase aansluiring waarbij de verschillende groepen over de drie fase verdeeld worden en gaat het niet werken om tussen de fasen te communiceren.

Om het voor de consument eenvoudig te houden adviseren ze dan waarschijnlijk om alles op één groep te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 19:53
Eximius schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:23:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan?
het gaat gewoon door groepen heen, het punt waar hij niet voorbij komt is je gemeentestop..
Tenminste dat is mijn ervaring ermee :)

edit: kan zijn dat sommige setjes wel door groepen gaan en andere niet, maar mijn ervaring is dat het gewoon door groepen heen gaat.
Door het hier op mijn werk zelf te testen.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
-- nevermind --

[ Voor 84% gewijzigd door spone op 06-11-2007 12:29 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze liggen in dezelfde stroomgroep.. Maar begrijp niet dat de 1e pc aan moet staan om de andere door te lussen. Ik dacht gewoon 1 stekker aan pc 1 1stekker aan pc 2 en 1 stekker aan de lan kabel..

Dat moet dan toch kunnen werken zonder dat die 1e computers aanstaat..
Met de Netgear XE102 GIS dan he.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beschrijving van zowel de XE102 en de XE103
- Werkt met verschillende groepen in uw huis/kantoor.

Dat staat erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit verschillende testverslagen is gebleken dat het weinig uitmaakt of je binnen dezelfde groep zit of niet. Wanneer beide pc's op verschillende groepen zitten, is de overdrachtssnelheid een paar procent lager dan wanneer de pc's op dezelfde groep zitten. Daar zul je in de praktijk weinig van merken. Wel moet je ervoor zorgen dat de totale afstand niet te groot is, maar binnen hetzelfde woonhuis is dat eigenlijk nooit een probleem. Ik kan me voorstellen dat dit op een bedrijf wel een probleem kan geven.

En wat de installatie betreft: het is inderdaad niet veel meer dan software installeren, inpluggen en een password invoeren (voor extra beveiliging). Vanaf dat moment heb je een stabiel en beveiligd netwerk.
Je kunt eens op de site van Devolo kijken; daar staat wel wat nuttige achtergrondinformatie (en ze leveren ook mooie spullen, al betaal je daar iets meer voor).

Voor een goed netwerkje heb je een eigenlijk ook een router nodig (kost een paar tientjes). Daarnaast een netwerkadapter voor elke pc die je wilt aansluiten, en een adapter voor de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
ik heb thuis 3 homeplugs van trust. een in de meterkast samen met de modem. op de eerste verdieping (woonkamer op m'n mediacenter) en een op de 3de verdieping (kantoor) afhankelijk welk stopcontact ik hen stop is de snelheid verschillend. de connectie hoef je niet in te stellen dit gaat geheel automatisch en word direct opgepakt door het moederbord. snelheden die ik bereik met de 85mb versie is op kantoor 650kbps en in de woonkamer 1300 plus minus.

zeker een aanrader voor iedere die niet van kabels aanleggen houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Zou ik met deze oplossing bv de modem van speedtouch alleen + zon adapter beneden kunnen staan en dat ik dan boven in de studeerkamer weer zon apdater in het stopcontact doe voor me main pc?Neem van wel toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MoRz schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:42:
Zou ik met deze oplossing bv de modem van speedtouch alleen + zon adapter beneden kunnen staan en dat ik dan boven in de studeerkamer weer zon apdater in het stopcontact doe voor me main pc?Neem van wel toch
Yep dat kan. Heb het thuis ook zo maar dan nu met ee IPB modem. Had met een speedtouch ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Het is heel simpel.

Je kunt die Homeplug dingen (Devolo, Netgear, Zyxel, Trust, Sitecom) zien als een alternatief voor Wifi / WLan. En dus ook als alternatief voor een bekabeld Lan.

Hoewel bekabeld nog altijd mijn voorkeur heeft, zijn er ook veel mensen die uiterst tevreden zijn met Wifi, en zijn die er ook voor de Homeplug apparaten.
  • Je hebt er altijd één meer nodig dan apparaten die je wil aansluiten. (Aantal pc's + 1)
  • Ze werken, net als Wifi, als een hub. Hoe drukker het wordt op het netwerk, hoe meer vertraging / des te langzamer gaat het werken.
  • Ze hebben een hekel aan overspanningsbeveiligingen en verdeeldozen
Voor alleen internetten zijn de 14 mbit varianten snel zat.
Ga je veel bestanden van pc 1 naar pc twee overpompen dan is 85 mbit plezierig.
Wil je het nieuwste van het nieuwste, dan neem je de 200 mbit variant.

Het kostenplaatje loopt uiteraard ook op naarmate de snelheid oploopt.

Zie info Zyxel Homeplug devices.
Afbeeldingslocatie: http://82.94.99.141/upload/images_local/PLA-400_150px.jpg

Of Devolo
Afbeeldingslocatie: http://download.devolo.com/webcms/0398473001185171808/packshot_devolodlanhighspeedstarterkit_eu_rgb72_250.jpg

De PLA 400 van Zyxel kwam erg goed uit de test van Homeplug apparaten in de PCM van November.
Die zal nog wel in de winkel liggen.

Maar weet je zeker dat een kabel trekken geen optie is ?
Met Plastic Optical Fiber is het draadje nog maar een paar mm dik, dat moet toch weg te werken zijn ?

Afbeeldingslocatie: http://www.alcadis.nl/nl/images/products/pof.jpg
The Plastic Optical Fiber has a diameter of 1.4 mm, making it almost invisible in the home environment, and with the bending radius less then 25 mm, it provides the end-user an unknown flexibility to wire the house.

[ Voor 15% gewijzigd door aZuL2001 op 11-11-2007 20:11 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1