Toon posts:

Battery grip voor D80 - ervaringen met niet Nikon merken?

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb getracht mijn vraag in een ander draadje in te passen maar heb geen reactie gehad daarop.
Ben benieuwd of er mensen zijn met een battery grip anders dan de officiële MB-D80 voor de Nikon D80. Als je op Ebay kijkt zijn er nog 2 anderen (met verschillende merknamen erop geplakt):

* eentje die lijkt op de officiële Nikon maar met een rood lampje/ledje voorop en een power switch aan de zijkant

* eentje met een ingebouwde accu waarbij de powerswitch ingebouwd is bij de sluiter (net als het origineel). Alleen heeft deze grip geen control wielen zoals de andere twee maar een knop achterop welke je naar boven,onder,links en rechts kan klikken... en een AF knop in het midden.

Aangezien ik op zich wel interesse heb ik een grip, maar niet om deze er continu op te zetten, heb ik wel interesse in een van deze (veel) goedkopere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar een grip voor mijn d80.

Alleen vindt ik de officiele grip een beetje te duur voor zo nu en dan gebruik want als ik hem met statief gebruik zal ik hem niet snel erop zetten bijvoorbeeld.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, is het nou makkelijker (dit is natuurlijk redelijk persoonlijk) om met een grip te werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Voor nu en dan gebruik is het een duur ding. En als je dit dan ziet op Ebay:
http://cgi.ebay.nl/NEW-Pr...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
hoor ik graag of er mensen zijn die zo'n grip hebben. Dat moet toch bijna wel :-)
57 euro met verzendkosten en ik heb nu niet eens mijn best gedaan de goedkoopste te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Maar zodra je een grip hebt... Denk ik neit dat je hem er weer afhaalt :) Het werkt wel heel fijn namelijk.
Zelf heb ik ook gekeken voor een nep MB-D200.. Maar dat hoeft van mij niet :) Orginele Nikon is netter afgewerkt, mooiere materialen. En bij verkoop ook weer meer waard:)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:41

Garyu

WW

ThunderNet schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:29:
Maar zodra je een grip hebt... Denk ik neit dat je hem er weer afhaalt :) Het werkt wel heel fijn namelijk.
Zelf heb ik ook gekeken voor een nep MB-D200.. Maar dat hoeft van mij niet :) Orginele Nikon is netter afgewerkt, mooiere materialen. En bij verkoop ook weer meer waard:)
Ik heb een grip bij mijn D70, maar aangezien het geheel wel heel groot en vierkant wordt zit ie er eigenlijk bijna nooit op. Ik heb al genoeg kgs te slepen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:29:
Dat is mooi en vast waar voor sommigen maar ik hoef hem niet in mijn cameratas. Bovendien gaat het daar hier niet om. Die discussie is ergens anders al gevoerd.
En dat een Nikon weer beter verkoopt is ook leuk. Maar van 150 euro afschrijven naar 100 euro is 50 euro verlies. En dat is wat een kopie ook kost.

Dus graag even ontopic verder ;) Iemand ervaring met een nep grip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Ja ik heb ervaring met nep-grip :+ Rommel is het :P

Om het netter te verwoorden, je krijgt waarvoor je betaald.

[ Voor 38% gewijzigd door ThunderNet op 06-11-2007 11:46 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dat was die grip voor de D200 als ik het goed begrijp? En welke was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:01:
En dat was die grip voor de D200 als ik het goed begrijp? En welke was dat?
Nope D70s.. een YXTM. Aansluitingen zijn wel beter op de D80.. Maar voelde wel heel erg plastic aan. En niet mooi een met de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Ik heb ook tijdje zitten kijken naar een namaak grip voor mijn D80. Ik heb een namaak gezien die toen 90,- was en de originele was 130,-

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de originele. je geeft zoveel geld uit aan goede spullen en dan zal je nu zo'n nepperd erop zetten en een paar euro besparen. Dat vond ik zonde.

Tevens de ervaring met originele is erg goed zoals ook in andere topic beschreven heb.
De in instelknoppen werken perfect en de sluiterknop vind ik persoonlijk fijner als die op het toestel.
Ik heb hem zelf aangeschaft voor het maken van de foto's in verticale stand. Het extra batterij vakje heb ik nog niet opgevult. De huidige batterij doet goed genoeg zijn best om langdurig foto's te maken.

Tevens heb ik er een handgrip bij besteld en in combinatie met de grip is dat echt ideaal om vast te pakken.

[ Voor 18% gewijzigd door Vassie18 op 06-11-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat is een te verwaarlozen prijsverschil inderdaad. Wel opvallend dat je de sluiter prettiger vind op de grip dan op de body!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Die op het toestel moet je steviger in drukken, zeg maar kracht zetten en die op de grip is soepel. Hoeft haast geen kracht te zetten. Is vooral lekker als je met lang sluitertijden werkt en de camera toch in de hand houd. Dan beweegt de camera niet al te veel door het indrukken van de knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 18:25
Deze is apart, grip is tevens accu..
The Grip has built-in Battery and no need to buy extra batteries
High Capacity 3600 mAh, 2.5 Times More Battery Power than original batteries

Iemand ervaring met deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Lijkt mij juist vervelend. Je kunt neit even makkelijk meer accu's verwisselen (of je moet 2 grips kopen).
Je kunt niet 1 accu erin doen terwijl de andere oplaad en dan wisselen, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
ThunderNet schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:58:
Lijkt mij juist vervelend. Je kunt neit even makkelijk meer accu's verwisselen (of je moet 2 grips kopen).
Je kunt niet 1 accu erin doen terwijl de andere oplaad en dan wisselen, etc. :)
Zou de interne accu van de D80 worden uitgeschakeld als de grip erop zit ?
Stel je hebt beide vol (grip en accu) welke wordt dan eerst verbruikt grip of interne accu ?

Als je ze beide kunt gebruiken lijkt het me geen probleem dus ..Grip leeg (na 5000 shots) dan gewoon de accu's gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

De Grip haakt in het accu-vak van de D80, daar kan dan geen accu meer in :)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
qadn schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:33:
De Grip haakt in het accu-vak van de D80, daar kan dan geen accu meer in :)
Is ook zo.. |:( |:( |:(
Stom stom stom 8)7 8)7 8)7

Ok, als de grip dus leeg is gewoon je batterijen gebruiken..

[ Voor 11% gewijzigd door fotojunk op 06-11-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou inderdaad oppassen met imitatie-grips. Ik heb zelf een D50 en daar zijn geen originele nikon grips voor. Maar, op het moment dat ik mijn grip eronder plaatste (hahnel) gaf ie meteen aan dat de batterijen half leeg waren. Ook zat de grip niet echt vast onder mijn toestel. Uiteindelijk heb ik het opstaande stuk dat in de batterijhouder van de camera moet van de grip af gesloopt. En gebruik gemaakt van rubber-stickertjes. Nu werk mijn grip dus niet meer als extra batterij. Maar hij zit nu wel lekker vast en de camera is een stuk fijner vast houden.

Moraal van dit verhaal, vooral bij imitatie zou ik hem niet over internet kopen maar gewoon kijken of het ding goed past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Ik heb deze toch maar besteld.
Kost totaal € 45 (scheelt ong € 100 met originele)
Hij wordt verzonden als merchandise met waarde $ 15
Dus hopelijk blijft de douane er vanaf want tot € 22 is het vrij invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik op voorhand dus benieuwd naar je ervaringen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:32:
Ben ik op voorhand dus benieuwd naar je ervaringen :-)
Zal het je laten weten als ik hem heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Heb hem gisteren binnen gekregen.
Schroef hem op de D80 (past uitstekend) en wil ontspanknop activeren valt die knop uit elkaar.
Iets intern afgebroken.
Zelfde principe als de ontspanknop van de D80 een ring die je moet draaien om de knop te activeren
en daarin de knop.
Heb foto's ervan opgestuurd en moet hem nu terug sturen.

Dus kan je helaas verder geen gebruiksinfo over deze grip geven..
Als ik de nieuwe binnen heb zal ik jullie informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Geen gebruiksinfo? Volgens mij geef je al aan dat ie uit elkaar valt bij het eerste gebruik. Ik kocht mijn originele MB-D80 via Marktplaats. De vorige eigenaar had 'm zelden gebruikt, de afmeting en het gewicht vielen 'm tegen. Scheelde mij 50 euro op de nieuwprijs.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fotojunk schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 08:24:
Dus kan je helaas verder geen gebruiksinfo over deze grip geven..
Als ik de nieuwe binnen heb zal ik jullie informeren.
Dit lijkt me anders vrij bruikbare info, ik ben het namelijk met Thundernet eens. Ik heb al eens nep-grips voor andere camera's in de handen gehad en in den regel is het inderdaad zo dat je krijgt waarvoor je betaalt: mindere kwaliteit.

Als je toch al zo gruwelijk veel geld uitgeeft aan een camera, dan zou ik iets waarmee je toch echt werkt toch liever goed hebben. Kost een paar centen meer, maar je hebt er jaren plezier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik het met Thundernet en Neographical eens ben, kan ik me voorstellen dat mensen toch voor de rip-off gaan, met name als je van te voren een heel specifiek doel hebt en dus weet dat je die grip weinig gaat gebruiken. (In dat geval vind ik ~150 euro best veel geld.)

Ga je dat ding er opschroeven en er nooit meer afhalen, dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je risico zou willen nemen voor zeg maar 50 euro.

Zet die 50 euro af tegen wat je al hebt uitgegeven aan camera en lenzen en tja.... dan maakt het meestal niet veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel jammer dat nu alle niet Nikon grips over een kam worden geschoren en dat het op voorhand dus nooit een alternatief kan zijn omdat 1 exemplaar kut is. Een Nikon kan ook stuk. Maar ik snap wel dat het iets zegt over de kwaliteit.

Overigens zijn er 2 alternatieve grips naast het orgineel. Dus daar kun je niks over zeggen aan de hand van dit voorval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh, er zijn hier meer mensen met ervaring van de feel van die third party grips in het algemeen. Het prijsverschil van 2/3de moet érgens vandaan komen. Als jij er happy mee bent en het voor incidenteel gebruik niet erg vindt, top.

Maar dat er kwaliteitsverschil in zit lijkt me nogal wiedes. Sowieso is het wel frappant dat de grip meteen sneuvelt, ik heb eigenlijk nog nóóit iemand horen klagen dat de grip stuk ging, laat staan bij het eerste gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
ik heb met originele grips gewerkt op bodies van 2 merken camera's, en ook af en toe een nep-grip in m'n handen gehad. de echte zijn echt een stuk steviger, en je weet ook zeker dat het goed werkt. zoals al gezegd is: je krijgt waar je voor betaald. bij nep-grips dus goedkope rotzooi, om het lekker ongenuanceerd te zeggen.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Heb vandaag de defecte Imitatie Grip op de post gedaan naar Hong Kong
Kosten waren € 22,45.
Deze grip via ebay gekocht en met paypal betaald.

Kan ik deze kosten terug vragen van de verkoper omdat het een DOA is ?
Of hoort dit bij het risico van Ebay aankopen en draai ik er zelf voor op ?
Admin, kan deze vraag hiero of moet ie ergens anders ?

[ Voor 4% gewijzigd door fotojunk op 19-11-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zul je moeten overleggen met de verkoper. En die is heel gevoelig voor negatieve feedback ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij is de verkoper helemaal niet verplicht om op te draaien voor de verzendkosten die je maakt bij een dergelijk geval. Dat is gewoon het risico van het kopen van spullen via eBay.
Om dat "op te lossen" door te dreigen met negatieve feedback vind ik op zijn zachtst gezegd zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik heb inmiddels mijn bestelde grip voor de d70s binnen. Ook een noname aangezien nikon ze in deze configuratie niet maakt. Ik moet zeggen voelt goed aan. Ligt prettig in de hand en werkt. Zal in de loop van de week een foto ervan maken. Merk is een YXTM.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
fotojunk schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:13:
Heb vandaag de defecte Imitatie Grip op de post gedaan naar Hong Kong
Kosten waren € 22,45.
Deze grip via ebay gekocht en met paypal betaald.
Update omtrent defecte Grip.

Deze deal heb ik als claim bij paypal neergelegd.
Heb een beroep gedaan op koperbescherming.
Verkoper reageert niet op mijn email, maar ook niet op mail van paypal.
16 december was de laatste dag dat ie kon reageren.
Ben benieuwd hoe dit afloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Claim gewonnen bij paypal en alles teruggestort gekregen behalve de kosten voor terug sturen.
Ga de grip nu maar hier bestellen voor euro 99.
Lijkt me een leuke prijs voor een originele grip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

fotojunk schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:39:
Claim gewonnen bij paypal en alles teruggestort gekregen behalve de kosten voor terug sturen.
Ga de grip nu maar hier bestellen voor euro 99.
Lijkt me een leuke prijs voor een originele grip
Thnx voor de tip! Is inderdaad een mooie prijs. Ga hem ook even bestellen. Weet er nog iemand goede immitatie accu's voor de EL-EN3e?

[ Voor 0% gewijzigd door vizion88 op 26-05-2009 14:53 . Reden: Typo's ]

Pagina: 1