Mailformulier werkt niet bij hosting Trans-IT

Pagina: 1
Acties:

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik heb mijn website gehost bij Trans-IT (www.trans-it.nl). Nu ben ik bezig geweest met het maken van een contactformulier. Ik heb dit op www.domeinnaam.nl/contact.php gezet, maar het probleem is dat ik alles kan invoeren en verzenden, maar dat ik geen e-mail ontvang.

Ik heb hetzelfde formulier getest op een andere website bij een andere hostingprovider en daar werkt het wel. Daar heb ik binnen een minuut het mailtje binnen. Ik heb onlangs al een mailtje gestuurd naar Trans-IT, maar nog geen reactie ontvangen en ik wil toch zo snel mogelijk mijn formulier werkend hebben.

Ik krijg echt totaal geen foutmeldingen bij het verzenden van het contactformulier, alleen komt het mailtje niet aan. Ik heb al gezocht op GoT, maar ik kan er niks over vinden. Wie weet of er misschien iets bij Trans-IT iets ingesteld moet worden? Volgens mij wordt bij hen gewoon deze mailfunctie geblokkeerd. Kan dat? En is daar wat aan te doen?

JW

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Op welke manier probeert het script te mailen?

Heb zelf al vaker gezien dat mensen met een cgi-script proberen te mailen vanaf hosters die geen cgi ondersteunen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Misschien helpt het volgende:
Dinsdag t/m Vrijdag van 10.00 uur tot 18.00 uur zijn wij telefonisch bereikbaar op nummer (+31) 455630501

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Wat verder nog mis kan gaan:
- toegang tot smtp server niet mogelijk
- versie PHP verkeerd

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• jwkempeneers
Hierbij de script van het contactformulier, maar volgens mij kan het daar echt niet aan liggen, want op een andere website werkt het wel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
<?php
                if(isset($_POST['submit'])){
                    //verwijder html codes
                    $aanspraak=strip_tags($_POST['aanspraak']);
                    $voorletters=strip_tags($_POST['voorletters']);
                    $naam=strip_tags($_POST['naam']);
                    $adres=strip_tags($_POST['adres']);
                    $huisnummer=strip_tags($_POST['huisnummer']);
                    $postcode=strip_tags($_POST['postcode']);
                    $woonplaats=strip_tags($_POST['woonplaats']);
                    $telefoon=strip_tags($_POST['telefoon']);
                    $email=strip_tags($_POST['email']);
                    $bericht=strip_tags($_POST['bericht']);
                    //controleer of velden ingevuld zijn
                    if(strlen($aanspraak)==0){
                        $error_msg.="<li>Aanspraak niet ingevuld</li>";
                    }
                    if(strlen($voorletters)==0){
                        $error_msg.="<li>Voorletters niet ingevuld</li>";
                    }
                    if(strlen($naam)==0){
                        $error_msg.="<li>Naam niet ingevuld</li>";
                    }
                    if(strlen($woonplaats)==0){
                        $error_msg.="<li>Woonplaats niet ingevuld</li>";                    
                    }
                    if(strlen($email)==0){
                        $error_msg.="<li>Email niet ingevuld</li>";
                    }

//controleer op geldig mailadres
                    if(!ereg("^[_a-zA-Z0-9-]+(\.[_a-zA-Z0-9-]+)*@([a-zA-Z0-9-]+\.)+([a-zA-Z]{2,4})$",$email)){
                        $error_msg.="<li>Er is een ongeldig emailadres gebruikt</li>";
                    }
                    //een of meerdere velden zijn niet ingevuld
                    if(isset($error_msg)){
                        echo "<p>Helaas kan uw bericht niet verzonden worden omdat er de volgende fouten zijn ontstaan:</p>";
                        echo "<ul>";
                        echo $error_msg;
                        echo "</ul>";
                        echo "<p>Klik <a href=javascript:history.back(1)>hier</a> om uw formulier te herstellen.</p>";
                    }
                    else{
                    //formulier verwerken
                    $recipient="user@domeinnaam.nl";
                    $subject="Reactie vanaf website";
                    $header="From: " . $email . "\r\n";
                    $mail_body="Het volgende bericht is op " .date("d-m-Y") ." om " . date("H:i") . " uur verzonden:\n";
                    $mail_body.="Naam: ".$aanspraak." ".$voorletters." ".$naam."\n";
                    $mail_body.="Adres: ".$adres." ".$huisnummer."\n";
                    $mail_body.="Postcode en Woonplaats: ".$postcode." ".$woonplaats."\n";
                    $mail_body.="Telefoon: ".$telefoon."\n";
                    $mail_body.="Email: ".$email."\n\n";
                    $mail_body.="Bericht:\n\n";
                    $mail_body.=$bericht."\n";

mail($recipient,$subject,$mail_body,$header);
                    echo "<br /><br />Het formulier is verzonden. <br />U krijgt zo spoedig mogelijk een reactie!<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />";
                    }
                }else{
            ?>

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_self']; ?>" method="post">
            <table border="0" width="*" cellpadding="1" cellspacing="7" align="left">
                <tr>
                    <td align="left" valign="middle" colspan="2">Dhr. <input type="radio" name="aanspraak" value="Dhr."> Mevr. <input type="radio" name="aanspraak" value="Mevr."></td>

</tr>

<tr>
                    <td align="left" valign="middle">Voorletters:</td>
                    <td align="left" valign="middle"><input type="text" name="voorletters" size="6"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left" valign="middle">Naam:</td>
                    <td align="left" valign="middle"><input type="text" name="naam" size="15"></td>

</tr>
                <tr>
                    <td align="left" valign="middle">Woonplaats:</td>
                    <td align="left" valign="middle"><input type="text" name="woonplaats" size="15"></td>

</tr>
                <tr>
                    <td align="left" valign="middle">E-mail:</td>
                    <td align="left" valign="middle"><input type="text" name="email" size="15"></td>

</tr>

<tr>

<td align="center" valign="middle"><input type="submit" name="submit" value="Verzend"></td>
                    <td align="center" valign="middle"><input type="reset" name="leeg" value="Reset"></td>
                </tr>       
            </table>
            </form>
            </p>
            <?php
                }
            ?>

[ Voor 97% gewijzigd door jwkempeneers op 06-11-2007 10:54 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 17:46

SgtStrider

Fractal Switchover!

Probeer anders even zoiets;

code:
1
2
3
4
5
6
<?

if(mail(mail@adres.com, 'PHP mail() test', 'Dit is een testbericht')) { echo "Goed"; }
else { echo "Fout!"; }

?>

[ Voor 3% gewijzigd door SgtStrider op 06-11-2007 11:00 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• jwkempeneers
SgtStrider schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:58:

code:
1
2
3
4
5
6
<?

if(mail(mail@adres.com, 'PHP mail() test', 'Dit is een testbericht')) { echo "Goed"; }
else { echo "Fout!"; }

?>
Dit heb ik geprobeerd maar dan krijg ik een error: Parse error: syntax error, unexpected '@'. Heb trouwens wel mijn eigen e-mailadres ingevuld.

[ Voor 6% gewijzigd door jwkempeneers op 06-11-2007 11:17 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
jwkempeneers schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:17:
[...]

Dit heb ik geprobeerd maar dan krijg ik een error: Parse error: syntax error, unexpected '@'. Heb trouwens wel mijn eigen e-mailadres ingevuld.
Je moet het e-mail adres ook tussen aanhalingstekens zetten ;)

• jwkempeneers
trolleystad schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:26:
[...]

Je moet het e-mail adres ook tussen aanhalingstekens zetten ;)
Sorry, had ik geen erg in. 8)7 Heb het nu tussen aanhalingstekens gezet en ik krijg de melding Goed, maar ik ontvang GEEN e-mail. Dus waar zou dat in kunnen zitten?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

SgtStrider schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:58:

code:
1
2
3
4
5
6
<?

else { echo "Fout!"; }

?>
Als dit werkt dan heb je een grote kans dat je geen custom from header mag hebben of dat de from header geldig moet zijn en bij die mailserver bekend

niet meer van toepassing

[ Voor 3% gewijzigd door LuCarD op 06-11-2007 11:32 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• jwkempeneers
Hoe kan ik aan mijn script zien welke versie van php gebruikt wordt?
Volgens mij kan het daar eigenlijk niet aan liggen, omdat het script op een andere host wel werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door jwkempeneers op 06-11-2007 11:54 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

phpinfo(); in je script zetten, kan je alles zien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jwkempeneers
SinergyX schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:55:
phpinfo(); in je script zetten, kan je alles zien.
Dit heb ik dus even gedaan en daar blijkt uit dat het script versie 4.4.6 heeft. Volgens de website van Trans-IT zou mijn pakket (Trans M), PHP 4 en 5 moeten ondersteunen. Dan is het toch heel vreemd dat ik totaal geen mailtjes ontvang vanuit dat script?

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 10:41

Eijkb

Zo.

Als je

code:
1
 mail('mailadres','test','testbericht');

gebruikt en het werkt niet dan ligt dit aan de configuratie van je hosting. Wellicht is mail() disabled, is er geen goed MX record ingesteld, is de smtp server onbereikbaar voor php scripts. Met andere woorden: Bellen met Trans-IT of naar een hostingprovider overstappen die wel service biedt (of zijn die te duur?)

.

• jwkempeneers
Eijkb schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:13:
Als je

code:
1
 mail('mailadres','test','testbericht');

gebruikt en het werkt niet dan ligt dit aan de configuratie van je hosting. Wellicht is mail() disabled, is er geen goed MX record ingesteld, is de smtp server onbereikbaar voor php scripts. Met andere woorden: Bellen met Trans-IT of naar een hostingprovider overstappen die wel service biedt (of zijn die te duur?)
Ik heb net ff gebeld met Trans-IT en ze zouden mijn mailtje gaan bekijken dat ik onlangs heb gestuurd en zo snel mogelijk een reactie geven. De kerel die ik aan de lijn had kon ik amper verstaan en had het allemaal over verschillende mailfuncties. Ik wacht dus zijn reactie per e-mail maar af. Maar jullie in ieder geval bedankt voor de hulp.

Verwijderd

jwkempeneers schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:04:
Ik heb mijn website gehost bij Trans-IT (www.trans-it.nl). Nu ben ik bezig geweest met het maken van een contactformulier. Ik heb dit op www.domeinnaam.nl/contact.php gezet, maar het probleem is dat ik alles kan invoeren en verzenden, maar dat ik geen e-mail ontvang.

Ik heb hetzelfde formulier getest op een andere website bij een andere hostingprovider en daar werkt het wel. Daar heb ik binnen een minuut het mailtje binnen. Ik heb onlangs al een mailtje gestuurd naar Trans-IT, maar nog geen reactie ontvangen en ik wil toch zo snel mogelijk mijn formulier werkend hebben.

Ik krijg echt totaal geen foutmeldingen bij het verzenden van het contactformulier, alleen komt het mailtje niet aan. Ik heb al gezocht op GoT, maar ik kan er niks over vinden. Wie weet of er misschien iets bij Trans-IT iets ingesteld moet worden? Volgens mij wordt bij hen gewoon deze mailfunctie geblokkeerd. Kan dat? En is daar wat aan te doen?

JW
Kijk uit voor deze hoster.
Die heeft er een handje aan om mensen te misleiden, facturen verkeerd te sturen.
En dan ook nog volhouden dat ze je benaderd hebben voor bepaalde dingen.
En uiteindelijk sluiten ze je gewoon af.
En van beveiligen hebben ze ook nog niet gehoord.
De klant is verantwoordelijk voor de beveiliging. (Lariekoek) De hoster hoort te zorgen voor
een goede beveiliging van zijn servers.

Succes met TRANS-?? laat je niet misleiden. :(

Verwijderd

jwkempeneers schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:18:
[...]

Ik heb net ff gebeld met Trans-IT en ze zouden mijn mailtje gaan bekijken dat ik onlangs heb gestuurd en zo snel mogelijk een reactie geven. De kerel die ik aan de lijn had kon ik amper verstaan en had het allemaal over verschillende mailfuncties. Ik wacht dus zijn reactie per e-mail maar af. Maar jullie in ieder geval bedankt voor de hulp.
YUP dat is hem een engels accent. (houd hem in de gaten)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:08:
[...]

YUP dat is hem een engels accent. (houd hem in de gaten)
kom je hier enkel langs om Trans-* te bashen? Vandaag geregistreerd, en je enige berichten zijn die hier in dit topic..

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:12:
[...]

kom je hier enkel langs om Trans-* te bashen? Vandaag geregistreerd, en je enige berichten zijn die hier in dit topic..
Ja zeer zeker ik houd er niet van als mensen grof gezegd genaaid worden.
Tuurlijk die jongen heeft een probleem.
Bij mijn hoster word het binnen 5 minuten opgelost waarom daar niet.
Heb er zelf ook gezeten. Dus vertel even hier dat het het geld niet waard is.
En ik vertel jou ook niet dat je weg moet gaan ben hem. Als je toevallig bij hem host.

Alleen de mededeling dat je moet oppassen voor zulk soort hosters.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 08-11-2007 22:35 . Reden: Groetjes weg gehaald. ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, wat verwacht je voor zulke prijzen? 24/7 support met superieure ondersteuning? Nee, voor zulke bedragen verwacht ik ook niet, ik neem aan dat de TS dit ook wel snapt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jwkempeneers
SinergyX schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:23:
Tja, wat verwacht je voor zulke prijzen? 24/7 support met superieure ondersteuning? Nee, voor zulke bedragen verwacht ik ook niet, ik neem aan dat de TS dit ook wel snapt.
Ja daar heb je inderdaad gelijk in. Ik heb een Trans M pakket (1000MB voor zo'n 50 eurootjes op een jaar), maar dan mag ik toch wel verwachten dat ze op zijn minst een mailtje sturen dat ze er naar gaan kijken of iets dergelijks in plaats van niks te laten horen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Modbreak:@ Tjuck

Kan het ietsjes vriendelijker? Je ervaringen is prima, maar houdt het leesbaar en onderbouw het wel.
Overigens heb ik je groetjes onder je post weggehaald, dat is niet gewenst op GoT.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 08-11-2007 22:37 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
waarschijnlijk hebben ze geen sendmail of andere MTA draaien, of is die slecht geconfigged voor local smtp. Misschien hadden ze last van een open relay wat ze zo proberen tegen te gaan

https://twitch.tv/magus77nl

Pagina: 1