Homedirectories met offline files

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Topicstarter
Echt offline files :S wie dat verzonnen heeft. Maar goed.

Probleem is dus we gaan de file server opnieuw inrichten. (oude loopt een beetje vol) Dit gaat alleen stap voor stap. Profiles is geen probleem en zijn over. Homedirectories wordt was lastiger. De data gaat later en gaat gelijk met een opschoon aktie. (opruimen? wat is dat?)

De server gaat anders heten en is niet mogelijk om hem in te richten met de oude naam. Ze moeten ook tijdelijk naast elkaar gebruikt gaan worden.

150 gebruikers of zo.

AD technisch aanpassen is peanuts dat is het probleem niet. Het probleem is laptop gebruikers hebben offline files ingesteld natuurlijk. Zodra ik de homedirectory aanpas gaat hij syncen naar de nieuwe homedirectory EN de oude :S. (wist ik eigenlijk wel maar dit wil je natuurlijk niet).

Nu wil ik niet ALLE laptops handmatig langs om de offline files te gaan zitten aanpassen. Is er een truukje? policy? scriptje weet ik veel wat voor handigheidje om die offline files goed te zetten en oude link weg te halen?

Is al een keer goed foutgegaan in het verleden door mijn voorganger dus wil ik niet nog een keer ;)

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Topicstarter
Zit al te kijken naar csccmd.exe maar hulp is alsnog welkom.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:00
Zijn 2 mogelijkheden:

Mogelijkheid 1
Oude locatie laten bestaan.
Via policy locatie aanpassen van de redirection van My Documents
De client zelf laten moven.

Mogelijkheid 2
Offline files caching uitzetten op de betreffende share (oude server)
Via policy locatie aanpassen van de redirection van My Documents
data kopieren m.b.v. robocopy naar nieuwe server
Offline files caching aanzetten (staat default aan).

Met de eerste optie weet ik zeker dat je geen foutmeldingen gaat krijgen op de clients. Bji de 2e ben ik niet helemaal zeker, maar dan weet je zeker dat alle data overgaat op het tijdstip dat jij wilt.

Zorg er bij de laatste optie wel voor dat gebruikers recent hun data hebben gesynchroniseerd met de server aangezien mogelijk offline replica in de war raakt en daardoor ook mogelijk bestanden lokaal verloren kunnen raken die nog niet gesynchroniseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In de tussentijd kan je ook tijdelijk de Clientside Cache via een policy disablen.
Dan enable je die weer zodra je fileserver migratie achter de rug is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device