Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C#] ë (letters met accenten) wordt niet getoond in textbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een webapp in C#. Ik moet in een textbox een letter met een accent plaatsen.

De code is eenvoudig:

C#:
1
txtNaam.txt = "Jënsen"

Maar op het scherm wordt Jnsen getoond?!

Ik heb me wezenloos lopen zoeken met google, maar ik vind geen oplossing voor dit probleem. Iemand dit al eerder gehad, of iemand die een oplossing heeft?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

Zorgen dat je hele toolchain netjes met utf8 werkt,
Dus een content-encodig van utf8, maar ook je database velden en je opgeslagen program files netjes in utf8 opslaan.

Of je website utf8 is kunt je simpelweg controlleren met de w3c validator, of op de firefox (ie ook vast wel), page properties dialoog.

openkat.nl al gezien?

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Daarnaast wil Server.HtmlEncode ook wel helpen. Het voorkomt ook html injection omdat html dan letterlijk als '<h1>Mijn naam</h1>' wordt getoond in plaats van gepresenteerde vorm.

If it isn't broken, fix it until it is..

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Volgens mij is het niet zozeer een probleem met je accent, maar zelfs met de taal ;)

In principe zou ik verwachten dat het meegeven van de goede encoding in je pagina-headers voldoende zou moeten zijn. Alles in UTF8 opslaan kan natuurlijk ook, het enige "probleem" dat ik daarbij zou kunnen bedenken is dat je data wat groter wordt.

Denk dat als je zoekt op response.addheader en charset dat je een heel eind kunt komen ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:39
Meer info over het instellen van page encoding:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/39d1w2xf.aspx

It’s nice to be important but it’s more important to be nice