Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:58
Ik het van het weekend deze TV gekocht voor in de slaapkamer. Wat me opvalt is dat er altijd een zachte pieptoon te horen is als deze TV aanstaat. Het moet gezegd worden dat ik een erg goed gehoor heb, maar ik stoor me er echt aan.

Waar ik zelf al aan gedacht heb is dat de oorzaak misschien kan zijn dat ik geen geaarde stopcontacten heb op de slaapkamer... Kan dit de oorzaak zijn? Wat ik ook wel eens ergens gelezen heb is iets over resonerende spoelen ofzo... :? Wie kan mij wat tips geven, of heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

charrel

Cortisol4life..

Heb hier een l32r72b, die heeft voornamelijk een pieptoon bij zwarte beelden. Verder eigenlijk niet.
Zit wel in een geaard stopcontact, wat er volgens mij echt niks mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Toch lijkt het me niet normaal wel? :? Ik vind het in ieder geval ontzettend irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Martijn schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:32:
Ik het van het weekend deze TV gekocht voor in de slaapkamer. Wat me opvalt is dat er altijd een zachte pieptoon te horen is als deze TV aanstaat. Het moet gezegd worden dat ik een erg goed gehoor heb, maar ik stoor me er echt aan.

Waar ik zelf al aan gedacht heb is dat de oorzaak misschien kan zijn dat ik geen geaarde stopcontacten heb op de slaapkamer... Kan dit de oorzaak zijn? Wat ik ook wel eens ergens gelezen heb is iets over resonerende spoelen ofzo... :? Wie kan mij wat tips geven, of heeft iemand dezelfde ervaring?
Hier nog iemand met dezelfde ervaring.
Heb een LE32T51B (nu iets meer dan een jaar) en de laatste paar maanden hoor ik ook steeds die piep.
Gekke is... soms is de piep weg, dan heel zachtjes en dan weer wat harder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Magic6399 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:35:
[...]

Hier nog iemand met dezelfde ervaring.
Heb een LE32T51B (nu iets meer dan een jaar) en de laatste paar maanden hoor ik ook steeds die piep.
Gekke is... soms is de piep weg, dan heel zachtjes en dan weer wat harder :?
Bewijst wel dat het niet normaal is, omdat je het eerst niet had... :? Misschien maar eens gaan omruilen bij de It's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Nou, Samsung service lijn net gebeld en ze zeggen dat het normaal is en dat alle LCD's / Plasma's dit kunnen doen... Erg irritant dus... Maar voor hun geen garantiegeval of iets dergelijks... lekker dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Toch raar dat mn tv dat eerst niet deed... en dat het dan toch normaal is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Thuis hebben we een Philips 37PFL9732D en ook enkele verschillende andere types van dat merk hebben daar ook al last van. Als je zoekt op bovenstaand type + "piep" zie dat dus ook andere merken daar wel eens last van hebben, zelfs in de standby stand. Blijkbaar zie ik nu ook dat het niet toevallig merk specifiek is. In andere topics heb ik idd ook iets gelezen met resonerende spoelen etc... Daar heb ik ook gelezen dat ze daarvoor monteurs lieten komen maar dat het niet vaak hielp het spoeltje te vervangen en soms het geluid zelfs erger werd.
Anders post je deze bevindingen effe in het Samsung tv topic Genoeg mensen met ervaringen :P
Pagina: 1