Toon posts:

Mailing programma in combinatie met mysql gegevens

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een site met daaronder een database met een hoop leden erin. Deze leden wil ik af en toe een mailing gaan sturen op basis van het door hen ingevoerde emailadres. Ik moet echter niet altijd alle leden hebben, maar ik wil graag deelselecties kunnen maken. Ik beschik zelf over de mysql kennis om deze deelselecties te kunnen maken alleen de koppeling van de geselecteerde gegevens aan een mailprogramma gaat wat stroef.

Weet iemand misschien een mailprogramma dat rechtstreeks gegevens uit mysql kan exporteren? Eventueel zelfs op basis van een bepaalde query?

Momenteel werk ik met "sendblaster". Op zich een fijn programma, maar het kan geen gegevens direct uit mysql importeren. Ik moet dus steeds:
- gegevens naar excel exporteren vanuit phpmyadmin
- vervolgens vanuit excel opslaan als gescheiden txt bestand
- en dit weer importeren in sendblaster

op zich is deze procedure natuurlijk wel te doen, maar naarmate ik steeds vaker selecties ga maken kom ik er nu toch achter dat het erg irritant is om steeds bovenstaande te herhalen. Is er iemand die wellicht een programma kent dat dit wat meer gestroomlijnd kan oplossen?

bij voorbaat dank!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
Ik zou zeggen, houd het lekker bij PHP zelf. Je kunt PHPMailer gebruiken om te mailen binnen PHP. Dit werkt perfect, inclusief attachments etc.

Verwijderd

Topicstarter
op zich een aardig idee, maar dan moet ik alle functionaliteit die een mailprogramma als sendblaster biedt zelf gaan programmeren, dat lijkt me nogal een beetje omslachtig. Ik was daarom toch eigenlijk meer op zoek naar een mailprogramma dat mijn gegevens uit mysql direct kan benaderen als zoiets bestaan, zou er toch moeten zijn lijkt me zo of niet?

• smeerbartje
Hmz ja in principe wel ja. Heb je ook gezocht op mailprogramma's met mogelijkheden tot odbc connecties?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

je kan die hele procedure toch ook automatiseren? Je kan nl middels php wel een script maken dat de db uitleest en de gegevens precies zo opslaat zoals jij dat wil...

• smeerbartje
418O2 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:07:
je kan die hele procedure toch ook automatiseren? Je kan nl middels php wel een script maken dat de db uitleest en de gegevens precies zo opslaat zoals jij dat wil...
Ohja, had ik nog niet eens aan gedacht. Dus gewoon de CSV genereren met PHP.

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:43
smeerbartje schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:47:
[...]

Ohja, had ik nog niet eens aan gedacht. Dus gewoon de CSV genereren met PHP.
Ja. Dit is zelfs met minimale php kennis wel te maken. Een loopje die door alle geselecteerde records heenloopt en steeds een regel toevoegt aan een var. Die var schrijf je aan het eind naar een file, en voila. Zolang het om niet teveel rocords gaat iig. Vergeet de regeleinden niet toe te voegen he (\n enzo)

Succes

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ik zou \n gebruiken ;)

hoe goed ben je met php? anders moet je maar even dm'en

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:43
418O2 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:20:
ik zou \n gebruiken ;)

hoe goed ben je met php? anders moet je maar even dm'en
Whehe, heb je idd een punt :+ Is gefixt

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de vele reacties! Het is inderdaad wel een idee om een soort php module te maken die tekstbestandjes in het juiste formaat exporteert. Het zou nog makkelijker zijn om direct vanuit zo'n mailing programma de mysql database te kunnen benaderen, zeg maar direct vanuit de db in een maillijst adressen importeren, maar zoiets bestaat kennelijk niet?

Verwijderd

Topicstarter
nog een laatste poging dan:) Is er wellicht nog iemand die wel een mailing programma kent dat rechtstreeks kan communiceren met een mysql database?
Pagina: 1