QVL van asus

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46
Ik sta op het punt een nieuwe pc te kopen, nu wil ik graag de asus striker extreme als moederbord, echter hierbij wordt ook met een sticker op de doos aangeduid dat je dient te letten of het geheugen wel op de CVL van asus staat.

Nu heb ik deze lijst op de website opgezocht en deze gevonden:
helaas alles maintenance op dit moment.... dus kan hier geen link zetten.

Wat raden jullie aan, je aan deze CVL lijst houden (wel erg verouderd) of zullen de betere merken geheugen zoals bv crucial zowiezo wel werken?

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:20
http://nl.asus.com/produc...=0&model=1341&modelmenu=2

En dan links in die balk, staat QVL download. Klein rar bestandje, en dan moet je het DDR2 PDFje hebben. Staat alles bij ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In geval van Asus borden altijd de QVL aanhouden. Asusjes zijn doorgaans vrij strict in het accepteren van geheugen en vaak zat werkt het gewoon niet lekker. Dus het kan wel gaan werken, maar de kans dat je een compatibility issue tegen het lijf loopt is vrij groot.

Verwijderd

Ben zelf ook in het bezit van een Striker, en die borden zijn gevoeliger dan zwangere vrouwen.... :/

Toch heb ik er geheugen (G.E.I.L. PC8500 5-5-5-15) op geprikt die niet in de QVL lijst staat. En wonder boven wonder, het werkt en is stabiel.

• Jackbq
Die link die jij geeft is volgens mij niet specifiek voor de striker extreme.
deze wel:

http://nl.asus.com/310/download/products/1439/1439_10.pdf

Maar ik kan er niet echt wijs uit, ik wil graag geheugen van corsair (schijnt goed te zijn)
maar mocht iemand anders een beter idee hebben hoor ik dat graag.
Ik wil er overigens in de toekomst ook mee gaan overklokken dus liefst iets wat daarbij aansluit.

Daarnaast zit ik nog met de vraag of ik beter 2 * 2 GB pak, of beter 4 * 1 GB (wat denk ik beter is)

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Ik heb MDT geheugen in mun asusplank hangen. Doet ie ook niet moeilijk over.

• Jackbq
Ik kom er niet echt aan uit.
Hier staat de lijst (QVL) van Asus met welke typen geheugen er op het striker extreme moederbord werken.

De lijst is hier te vinden:
http://www.asus.com/999/download/products/1439/1439_10.pdf

Mijn voorkeur gaat uit naar crucial balistix, dit is inderdaad terug te vinden in de QVL.

Op deze lijst staan 2 typen geheugen, DDR 800 en DDR 667, mijn voorkeur gaat uit naar 800.
Daar mijn keus gaat naar 4 GB geheugen, wil ik graag dat het ook ondersteuning biedt aan 2 paar dual channel geheugen.

Kolom C geeft dit weer:
C* : Supports 4 modules inserted into both the blue and black slots as two pairs of Dual-channel memory configuration

Als ik geheugen wil wat op DDR800 werkt, en voldoet aan de mogelijkheid tot two pair dual channel blijft er slechts 1 over:

DDR2 800 1024MB Crucial Heat-Sink Package N/A N/A DS BL12864AA804.16FD V V V

Nu wil ik dus graag deze reepjes gaan aanschaffen, maar als ik ga zoeken op dat specifieke nummer kan ik niets vinden.

Het gaat dus om: BL12864AA804.16FD

En deze kan ik nergens terugvinden, niet de site van crucial, niet de pricewatch, nergens...
Dus wie o wie kan mij vertellen welk geheugen ik op mijn striker xtreme kan gebruiken, en dan ook nog eens werkt zonder problemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CVL ?

Small Aircraft Carriers
Conservative Vice Lords
Concurrent Versions Librarian
Central Venue League
Coastal Vector List?

Nope, lijkt me niet... :+

Het gaat hier natuurlijk om de QVL, Qualified Vendor List :z

TS, het helpt als je in het achterhoofd houdt waar een afkorting voor staat, dan maak je fouten als dit niet zo snel.

* dion_b fixt titel even...

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 06-11-2007 20:41 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Jackbq
woops, thnx :)
Ook nog een antwoord op de vraag?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt doen is kijken welke chips er op de chips zitten die gesupport worden en kijken of je dimms kunt vinden met dezelfde chips. Het is wat werk, maar zou uitkomst moeten bieden :)

enne, waarom noem je het CVL, het heet toch echt QVL: Qualified Vendor List.

[edit]
ah, dion_b was dus eerder. note to self, niet meer gotten en top gear kijken tegelijkertijd :+

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 06-11-2007 20:58 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die chip code staat op de chips zelf. En 3rd party fabrikanten als Crucial (of erger nog: Corsair) proberen dat soort info zoveel mogelijk te verhullen (opdat ze halverwege een production run andere chips kunnen gebruike als dat ze uitkomt :X ). Als Crucial die info totaal niet heeft, zou je een webshop die dat geheugen verkoopt kunnen vragen of dat de code is die op de chips zelf staat.

Als ze die info niet willen/kunnen geven, elders kopen. Kun je die info nergens vinden, ander geheugentype nemen uit QVL. Het klinkt hard, maar bij Asus is het vaak de enige manier. Alternatief is natuurlijk een mobo van een ander merk te nemen die minder kieskeurig is (waarom Asus borden de laatste 5 jaar zo idioot en vooral ook onnodig kieskeurig zijn is mij een raadsel - DFI, Gigabyte, Intel, MSI en tig anderen presteren het om minstens even goed presterende planken te maken die wel nagenoeg alle geheugen slikken...)

Oslik blyat! Oslik!

• Jackbq
Geeft een dimm met dezelfde chips de garantie dat het 100% werkt?
ik kan me voorstellen dat de opbouw van de dimm anders is, dat het toch niet helemaal lekker kan werken.

Mijn systeem is helemaal samengesteld op het geheugen na dus,
ik vind het niet erg gebonden te zijn aan de QVL maar ik kan dat wat erop staat niet vinden.

Uit die lijst komt dus die
DDR2 800 1024MB Crucial Heat-Sink Package N/A N/A DS BL12864AA804.16FD

Maar ik kan dat nergens terug vinden in een pricewatch of webshop etc.

[ Voor 49% gewijzigd door Jackbq op 06-11-2007 20:54 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is vaak erg handig om de shop dit uit te laten zoeken. Werkt het? Iedereen blij, werkt het niet is het nl. niet jouw schuld maar is verkeerd geheugen geleverd/geadviseerd. :)

Niet vriendelijk tegenover de shop maar reuze handig om een probleem te voorkomen.

ARME AOW’er

• Jackbq
Oke de mail is weg, vraag me wel af hoe lang dit gaat duren :9

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jackel7007 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:52:
Geeft een dimm met dezelfde chips de garantie dat het 100% werkt?
ik kan me voorstellen dat de opbouw van de dimm anders is, dat het toch niet helemaal lekker kan werken.
Opbouw is wel relevant, maar ook simpel: als je een DIMM hebt met dezelfde chips en evenveel van die chips, dan zal de opbouw ook hetzelfde zij :)
Mijn systeem is helemaal samengesteld op het geheugen na dus,
ik vind het niet erg gebonden te zijn aan de QVL maar ik kan dat wat erop staat niet vinden.

Uit die lijst komt dus die
DDR2 800 1024MB Crucial Heat-Sink Package N/A N/A DS BL12864AA804.16FD

Maar ik kan dat nergens terug vinden in een pricewatch of webshop etc.
Tja, NL is een vrij kleine markt (die ook nog eens enerzijds doorgeslagen gek is op allerlei GeilTurboXMS-meuk en anderzijds merkloze wokkietokkietm prut), de QVLs zijn voor een global en US-JP-TW gebiasde markt gemaakt. Daarom kan het gebeuren dat nagenoeg niets van een bepaalde QVL te koop is. Dan is bij een Asus bord je beste gok om inderdaad op zoek te gaan naar andere DIMMs met zelfde chips (en zelfde hoeveelheid daarvan) als DIMMs die er wel op staan.

Oslik blyat! Oslik!

• Jackbq
hmm.. daar ben ik goed mee dan :) ik ga het inderdaad de shop laten uitzoeken, en dan kan die het doorspelen naar zijn leverancier, ik neem aan dat die ervaring heeft met de combinatie Striker extreme + geheugen :)

• Jackbq
Toch nog even zelf aan het zoeken gegaan.
Via de site van crucial is er ook een antwoord te vinden:

http://www.crucial.com/st...x?model=Striker%20Extreme

Echter, zouden deze reepjes echt goed ondersteund worden, of zou deze site enkel weergeven,
dat ze hardwarematig gezien passen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crucial zegt dat ze werken. Leuk en wel, maar Asus kan dat niet bevestigen. Vraag het de winkel. Als ze beweren dat het kan, vraag ze dat zwart-op-wit (iig in een email) te bevestigen. Als je die bevestiging hebt kun je je iig qua evt retour geen problemen verwachten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1