[Outlook 2007] Synchroniseren verkeerde datum

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Medetweakers,

Ik zit met een groot probleem, het synchorinesern van mijn outlook agenda naar mijn smartphone gaat niet zoals ik wil.

Op het moment dat ik in de agenda van outlook een afsrpaak maar voor een hele dag, bijv:

Vergadering Tilburg op 08-09-2008

Komt de afspraak in mijn HTC Touch op 07-09-2008 of 09-09-2008 te staan.

Maak ik een afspraak gebonden aan een tijd bijv: (vergadering 17:00-17:30) dan komt deze wel op de goede dag te staan.

In het kort komt het er op neer: Als ik een afspraak maak van een "hele dag" op een bepaalde datum na 2007, dan is het zo dat deze niet op de juiste dag weergegeven wordt op mijn smartphone.
Deze komt er een dag eerder of later op te staan.

Als ik in mijn smartphone een afpsraak maak voor een hele dag op 07-09-2008 en ik synchoniseer deze met outlook, komt de afspraak op 2 dagen te staan.
Bijvoorbeeld: de afspraak van een hele dag bestrijkt 2 dagen 06-09-2008 tot 07-09-2008.

Het lijkt erop of er een instelling niet goed staat. Ik kan niets vinden..

Ik gebruik outlook 2007 en heb naar mijn weten alle opties doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-02 13:49
Wellicht heeft dit probleem te maken met de tijdzone waarop één van de apparaten ingesteld staat?

Als bijvoorbeeld de HTC denkt dat hij in Amerika een afspraak maakt voor een hele dag, dan komt diezelfde afspraak in de Europese tijdzone van Outlook op twee verschillende dagen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joslee schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:30:
Wellicht heeft dit probleem te maken met de tijdzone waarop één van de apparaten ingesteld staat?

Als bijvoorbeeld de HTC denkt dat hij in Amerika een afspraak maakt voor een hele dag, dan komt diezelfde afspraak in de Europese tijdzone van Outlook op twee verschillende dagen terecht.
Mijn tijdzone stond op Praag, dit is wel Europa, kan het hier aan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik geloof dat Praag onder Polen ligt en dat is dus een uur later...
Google maar op tijdzones, dan zie je die lijn daar lopen

Je moet hem zetten op Parijs, Madrid, Amsterdam (GMT +1)

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
burrug schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:51:
Ik geloof dat Praag onder Polen ligt en dat is dus een uur later...
Google maar op tijdzones, dan zie je die lijn daar lopen

Je moet hem zetten op Parijs, Madrid, Amsterdam (GMT +1)
De tijdzone is hetzelfde als die van amsterdam dus ook (GMT +1). Het kan denk ik conflicten geven als de tijdzones op het apparaat en de computer niet overeenkomen. Ik ben nu aan het werk en ga dit vanavond even nakijken.

Laat ik meteen even weten of het gelukt is of niet..

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
Met welke software synchroniseer je btw? ActiveSync?

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
burrug schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:37:
Met welke software synchroniseer je btw? ActiveSync?
Sorry vergeten te melden, WDMC van Vista, het is altijd goed gegaan tot gisterenavond, toen kreeg ik het probleem dat de afspraken van voledig dagen in de agenda niet meer overéén kwamen met de afspraak op de dag van de HTC Touch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:40:
[...]

Sorry vergeten te melden, WDMC van Vista, het is altijd goed gegaan tot gisterenavond, toen kreeg ik het probleem dat de afspraken van voledig dagen in de agenda niet meer overéén kwamen met de afspraak op de dag van de HTC Touch...
Wat ik overigens wel raar vind is dat het voor 2008 wel goed gaat maar na 2008 dan weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
Hmm.. vroegtijdig geval van een nieuwe milleniumbug..? =D
En als je ActiveSync voor Vista gaat downloaden? Het zou het proberen waard zijn :)
Ik weet alleen niet of deze er is voor vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je weet dat daylight savings dit jaar in europa en de vs niet gelijk loopt ( wellicht heeft dat er iets mee te maken...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, bedankt....Het heeft voorheen wel gewoon gewerkt.

Ik ben nu zover dat de afspraak (hele dag) in de pda komt op de goede dag, deze neemt alleen twee dagen in bezit,

De tijd loopt nog niet correct.

Dit houdt in dat de afspraak maak op een hele dag loopt deze van 01:00 tot 01:00 ipv 0:00 tot 0:00

Kan ik deze tijden nog aanpassen? zodat deze op 1 dag valt ipv 2 dagen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17
burrug schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:45:
Hmm.. vroegtijdig geval van een nieuwe milleniumbug..? =D
En als je ActiveSync voor Vista gaat downloaden? Het zou het proberen waard zijn :)
Ik weet alleen niet of deze er is voor vista
WDC is de activesync voor Vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lag toch aan de tijdzone, deze stond dus op Praag en is overgezet naar Amsterdam. Hij pakte deze niet helemaal goed, na deze een keer opnieuw opgestart te hebben werkt alles weer naar behoren.

Thanks!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer iets te voorbarig, ik kom thuis zet alle tijdzone's goed. Zet het apparaat aan, probeer te synchroniseren en de tijdzone springt weer naar "Praag". Ik heb een

Thuis en
Bezoek tijd,

Als ik deze beide op amsterdam zet is er geen probleem.

Op het moment dat ik wil synchroniseren met outlook springt deze weer terug op ".Praag"

Zou het aan outlook kunnen liggen of zit het hem in het apparaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet waar het fout gaat. De tijdzone op mijn Htc Touch blijft verspringen bij het syncen met outlook 2007 op een computer boven. Beneden aangesloten op een andere pc, de tijdzone blijft staan. Morgen herinstalleer ik office om te kijken of daar de fout zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na outlook 2007 profielen verwijderd te hebben en outlook opnieuw geinstalleerd te hebben (uiteraard backup gemaakt van email e.d.) ben ik er achter gekomen dat het toch een instelling in het toestel was.

Bij de HTC Touch stond bij:

instellingen - telefoon - tijdzone - "Tijdzone en klok automatisch veranderen"

Deze heb ik uitgechakeld zodat de tijdzone niet meer verspringt van Praag naar Amsterdam....

:D
Pagina: 1