Verstoorde afbeeldingen Samsung S630

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-01 23:35
Euj,

Ik heb recent in Nederland een Samsung S630 gekocht om mee te nemen naar familiebezoek in Canada. Ik heb thuis een hele serie foto's gemaakt en op verschillende computers geopend, geen enkel probleem.

Nou bevind ik me op het moment in Canada. Ik sluit de camera aan via de USB poort, hij vind zelf de camera (hoef niets te installeren), alles lijkt prima. Totdat ik de map met foto's open. Deze mappen hebben elke keer dat ik de camera aansluit een andere naam (het wisselt steeds tussen DCIM en DCIE), en bij het bekijken van de foto's zien ze er uit als te zien op de bijgevoegde screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/5527/vagefotoshq4.th.jpg

Hoe kan dit probleem ontstaan en hoe is het op te lossen? Ik heb al geprobeerd om de foto's te bekijken met een USB cardreader, heeft hetzelfde effect. Iemand enig idee?

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | ASUS Prime OC 9070XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Euj,

Deed je camera het in NL nog wel goed of daar nog niet getest?

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
gise schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:20:
Euj,

Deed je camera het in NL nog wel goed of daar nog niet getest?
Als je leest zie je dat hij het in nederland gewoon goed deed.

Waarschijnlijk is je mem card corrupt, heb ik ook wel eens gehad.
Helaas was dat in mijn geval dat ik hem moest formateren, ik kreeg mijn foto's niet terug.

Mischien dat iemand anders een oplossing heeft voor dit probleem

Verwijderd

Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar bovenstaande verklaring klinkt wel aannemelijk. Even met een ander SD kaartje testen zou deze verklaring gauw kunnen bevestigen / ontkrachten.
Nu zou ik eens met zo'n recovery-programmaatje proberen de boel op te lappen. Nu heb ik bij mijn Sandisk spul ook een cdtje met zoiets gekregen, maar op het internet zijn er ook genoeg varianten te vinden.

• Benedykt
Ik hoorde net van mijn oom (die hier in Canada woont) dat het eens eerder gebeurd is toen ze kennissen op bezoek hadden, toen bleek dat thuis de cam weer perfect werkte...

Ik heb nog geprobeerd om nieuwste drivers te downloaden en te installeren, geen effect. Ik wil die foto's eigenlijk niet kwijt, dus heeft iemand anders (behalve de recovery, dat ga ik nog proberen :)) nog een ander voorstel?

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | ASUS Prime OC 9070XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Verwijderd

Mss lees ik er over heen, maar kun je de afbeeldingen op de memory card nog wel op het LCD van je camera bekijken zonder problemen?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En wat gebeurt er als je de foto's echt opent? Want zoals ik het zie zijn de thumbnails corrupt maar deze zitten in een apart bestand normaalgezien.

Vaak zijn de thumbnails nog OK maar de foto's corrupt. Het kan dus ook andersom natuurlijk ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 06-11-2007 18:33 ]

Verwijderd

Nieuw SD kaartje kopen (formatteren voor gebruik!) en thuis de 'kapotte' proberen te openen of op te lappen.

• Benedykt
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:30:
Mss lees ik er over heen, maar kun je de afbeeldingen op de memory card nog wel op het LCD van je camera bekijken zonder problemen?
Jups, op het display van de cam is alles perfect. Het vreemde is dus dat sommige thumbnails wel goed worden uitgelezen op de pc, maar dan alsnog vreemd weergeven worden. Alle foto's hebben hetzelfde probleem, en het meest vreemde is: De onboard memory van de cam heeft hetzelfde probleem..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Waarschijnlijk is die pc gewoon maf. Ik zou als je de foto's wilt bewaren niet meer op die pc werken maar gewoon op de camera laten staan. Als je per se wilt spelen met het ding gebruik dan gewoon een ander kaartje.
Pagina: 1