Desktop spiegelen

Pagina: 1
Acties:
  • 859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boersma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik zoek een manier om mijn desktop te spiegelen. Ik heb overal op internet gezocht, maar kon slechts informatie vinden over het draaien, maar die techniek ken ik al lang.
Ook hebben sommige mensen het over CTRL+ALT+pijltjeomhoog die het beeld zouden moeten omdraaien, maar dat werkt niet.

Ik zoek specifiek naar verticaal spiegelen (links wordt rechts, rechts wordt links) maar dit kan natuurlijk ook bereikt worden door horizontaal te spiegelen in combinatie met 180 graden rotatie. Ik heb een ATI Radeon 9800 pro met DVI aansluiting.

(reden: mijn kamer is namelijk heel klein en vanuit mijn bed kan ik via een spiegel mijn monitor (in spiegelbeeld) zien. Als ik dit terug kan spiegelen wordt werken en lui gamen vanuit m'n bed veel leuker :) )

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2025

kristo

cosmotheoros

Boersma schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:20:
... vanuit mijn bed kan ik via een spiegel mijn monitor (in spiegelbeeld) zien. Als ik dit terug kan spiegelen wordt werken en lui gamen vanuit m'n bed veel leuker :) )
Mss moet je gewoon een tweede spiegel gebruiken?! :P

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 06:57
of je moet verhuiizen naar een grotere kamer.
Of koop een laptop

• Boersma
nachtwaker schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 06:10:
of je moet verhuiizen naar een grotere kamer.
Of koop een laptop
Tja, dat lukt helaas niet. Ook een tweede spiegel is niet mogelijk, helaas.
Het zou toch wel moeten kunnen, softwarematig?

• EvilMeBe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-06 21:02
Als je video afspeelt kan je met diverse filters meestal wel een horizontale of verticale mirror instellen. Wel raar dat er geen drivers zijn die dat kunnen oplossen. Wel weet ik dat beamers vaak een knopje hebben zodat het beeld gespiegeld wordt (als je van de achterkant op een scherm projecteerd). Dat ze dit inbouwen suggereert eigenlijk al dat ze ervan uit gaan dat het niet zo makkelijk is om het softwarematig op te lossen

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 17:33

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heeft powerstrip hier niet een optie voor?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Normaal draait je muis dan toch ook om, wat heb je er dan aan dan moet je als je naar links wil met je muis naar rechts.

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:15:
Normaal draait je muis dan toch ook om, wat heb je er dan aan dan moet je als je naar links wil met je muis naar rechts.
Dat is niet waar, in een spiegel zie je het beeld dan hetzelfde als normaal, althans dat is zijn bedoeling dus zou links gewoon links zijn.

Ik ben het ook nooit tegengekomen. Vraag me wel af hoe ver de afstand is want als je de monitor ziet in een spiegel lijkt het me dat je er al best ver vanaf zit als je kijkafstand tot spiegel en afstand van spiegel tot monitor opteld. Zie je de muis dan nog wel?

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
wat dacht je van je beeldscherm op de kop??

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

LittleKiller schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:39:
das geen spiegelen....je zult minimaal 1 keer moeten spiegelen en dan draaien/nietdraaien voor juiste effect.

T60P Widescreen

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
LittleKiller schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:39:
Dat is niet spiegelen 8)7 Als jij op je kop staat voor de spiegel, dan sta je toch ook niet recht in die spiegel >:)

http://specs.tweak.to/16567

• Boersma
Kan Linux dit wel voor elkaar krijgen? Zit er namelijk toch over te denken over te stappen naar Ubuntu, en dat maakt de stap alleen maar makkelijker.

Een potentiele oplossing:
Als ik mijn beeldscherm op z'n kant zet en softwarematig terug roteer (gevolg: normaal beeld) dan kan ik er een spiegel naast zetten (in V-vorm, 90 graden t.o.v. het beeldscherm) Dan heb ik dus twee spiegels, wat weer resulteert in een origineel beeld.

Nu is mijn vraag: kan de behuizing van een 22 inch TFT-monitor het aan om op de zijkant te steunen, of moet zo'n ding echt op z'n pootje staan?
Pagina: 1