[Vista] statusbalk foutieve bestandsgroote

Pagina: 1
Acties:
  • 719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:34

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik begin nu echt schijtziek te worden van die Windows Vista. Probleem na probleem. Na 3 maanden uitsluitend op vista te hebben gewerkt ben ik tot de conslusie gekomen dat het echte brol is. Ik zal maar geen ellelang verhaal schrijven met de fouten en minpunten die voor mij van groot belang zijn. Na de fout met het niet kunnen verwijderen van bestanden doordat de files met vista vastzaten heb ik nog last van. Op te lossen door filehandling te killen. Vreselijk irritant. Nu heb ik weer zo'n vreselijk irritant iets. Dit is het probleem:

Omdat er al minder files op het beeld kunnen (weergave details) heb ik besloten om die irritante detailvenster onderin uit te zetten en weer de oude statusbalk erneer gezet. Was net door wat bestanden (foto's nauwja eigenlijk covers :P) aan het heenbladeren als lijst met details. Zie ik tot mijn groote verbazing dat bij alle files in de statusbalk de verkeerde groote word getoond. Namelijk een negatieve grootte (bytes) of een totaalverkeerde groote. een paar voorbeelden:
---------------------
In de details achter de bestandsnaam staat 2749 kB
In het detailvenster onderin staat 2,68 MB
In de statusbalk staat 1,37 MB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
---------------------
In de details achter de bestandsnaam staat 177 kB
In het detailvenster onderin staat 176 kB
In de statusbalk staat -1187930 byte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
---------------------
Refreshen van de pagina wil niet werken. Ook stoeien met de balken enzo. wil niet werken.

Nu word ik dus echt gek hier. Tijdens het typen nog een map meer geprobeerd. Zie ik dat die wel goed zijn. Ga ik terug naar de map met foute grootes zie ik tot mijn verbazing dat de grootes weer kloppen. Echt betrouwbaar is het ook niet. Zo alweer iets van vista wat in mijn ogen niet goed is. Heb toch maar dit bericht gepost omdat iemand anders er misschien wat aan heeft.

Zal nog wat meer ellende opsommen:
- Slaat supervaak vast (1x per week minimaal 24/7) xp sloeg na een maand of 2 pas vast ook 24/7. Beeld valt dan weg muis weg en dood is het.
- BSOD's vooral temp errors
- Mappen delen gaat niet zomaar moet eerst nog Beveiliging veranderen naar iedereen lezen. Komen er files bij moet ik die ook eerst veranderen naar Iedereen lezen anders kunnen andere netwerkgebruikers de files niet lezen.
- Soms heb je een map aangeklikt om vervolgens Shift+ Del in te drukken heb je net op enter gedrukt zie je dat die de map ervoor weg gaat gooien. Wil je eigenlijk maar 1gig ofzo weggooien gooit die je hele schijf leeg :( . Het is me al 4x voorgekomen dat ie het verkeerde weggooit.
- Maximaal 1 audiouitvoer tegelijkertijd. Je moet er een kiezen. Onder xp kan ik er gewoon 2 uit. Zowel analoog als digitaal tegelijkertijd. Vreselijk dat dat niet lukt in Vista.
Minder ernstige dingen:
- Zoeken duurt veel langer
- Datarate ligt veel lager (maar dat wisten we al)
- Er kunnen minder files op het beeld in detail weergave. Als de detailvenster uit is en statusbalk aan en onder xp ook statusbalk aan. Kunnen er op vista 3 files minder op. (1280x1024) Vind het echt irritant want ik merk als ik naar de lijst kijk dat het lijkt of de files verder uit elkaar staan. Echt vreselijk irritant.

zo heb ik nog wel meer dingen
ik weet niet zeker of ik dit mag posten maar ik doe het toch maar want het is wel degelijk een probleem ook al is het vanzelf opgelost. Als iemand ander hetzelfde tegenkomt en er ook niet uitkomt met google en got.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Allereerst lijkt het me nuttig dat je je hardwarespecificaties noemt voordat je zomaar Vista de schuld gaat geven. Windows Update gedraaid? Ook kijken bij optionele updates, hier staan vaak driver updates bij.

Bestandsgrootteprobleem nooit gehad, maar het lijkt me ook niet echt een storende bug aangezien het schijnbaar alleen maar om kleine bestanden gaat.

Vastlopen: Vista zet een stuk meer stress op je computer dan XP, dus als je geheugen een klein beetje foutief is zul je dat in Vista veel eerder merken. Een keer een memtest draaien kan geen kwaad dus.
Ook kijken naar driverupdates, alhoewel ik nog nooit (!) een vastloper heb gehad sinds het rc1 tijdperk met brakke drivers voor de geluidskaart.

En het shift delete weggooien van bestanden: Ik denk dat je voor je op de enter toets hebt geramd eerst nog een keer op backspace hebt gedrukt (zitten dicht bij elkaar op sommige toetsenborden) en als je dat snel genoeg doet tja dat is gewoon pech hebben. Op sommige laptops geeft een bepaalde stroke op de mousepad hetzelfde effect. Oplossing is simpel: Gebruik gewoon de Delete knop en gooi af en toe je prullenbak leeg.

Zoeken gaat wel sneller, mits je Vista de tijd gunt je harde schijf te indexeren. Kost even (en veel HDD activiteit) maar als het eenmaal gebeurd is vind je alles in een mum van tijd, mits je het netjes in de Documents / Downloads / Music / Pictures / History mappen hebt gezet.

Ook een Chkdsk zou denk ik geen kwaad kunnen :)

Tot slot het analoog / digitaal verhaal: Zorg dat je de juiste (nieuwste) drivers hebt. Ac3 passthrough werkt, in 64bit is er een hotfix voor, zodat als je dan dat dvdtje aan het afspelen bent hij gewoon SPDIF gebruikt en in de andere gevallen analoog (ik neem aan dat je ze daarom naast elkaar gebruikt)

[ Voor 21% gewijzigd door jkommeren op 16-11-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
jkommeren schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:11:
Allereerst lijkt het me nuttig dat je je hardwarespecificaties noemt voordat je zomaar Vista de schuld gaat geven. Windows Update gedraaid? Ook kijken bij optionele updates, hier staan vaak driver updates bij.
problemen heb ik op 2 pc's dus hardware ligt het niet aan.

Bestandsgrootteprobleem nooit gehad, maar het lijkt me ook niet echt een storende bug aangezien het schijnbaar alleen maar om kleine bestanden gaat.
zal vast wel bij grote bestanden gebeuren alleen nog niet gemerkt

Vastlopen: Vista zet een stuk meer stress op je computer dan XP, dus als je geheugen een klein beetje foutief is zul je dat in Vista veel eerder merken. Een keer een memtest draaien kan geen kwaad dus.
Ook kijken naar driverupdates, alhoewel ik nog nooit (!) een vastloper heb gehad sinds het rc1 tijdperk met brakke drivers voor de geluidskaart.
heb al vaker memtest gedraaid zonder fouten. In XP lag mijn geheugenverbruik vaker hoger zonder problemen.

En het shift delete weggooien van bestanden: Ik denk dat je voor je op de enter toets hebt geramd eerst nog een keer op backspace hebt gedrukt (zitten dicht bij elkaar op sommige toetsenborden) en als je dat snel genoeg doet tja dat is gewoon pech hebben. Op sommige laptops geeft een bepaalde stroke op de mousepad hetzelfde effect. Oplossing is simpel: Gebruik gewoon de Delete knop en gooi af en toe je prullenbak leeg.
Dat is het ptobleem niet aangezien er een toets tussen mn ente en backspace zit. Was dacht ik iets met een ander venster.

Zoeken gaat wel sneller, mits je Vista de tijd gunt je harde schijf te indexeren. Kost even (en veel HDD activiteit) maar als het eenmaal gebeurd is vind je alles in een mum van tijd, mits je het netjes in de Documents / Downloads / Music / Pictures / History mappen hebt gezet.

Ook een Chkdsk zou denk ik geen kwaad kunnen :)

Tot slot het analoog / digitaal verhaal: Zorg dat je de juiste (nieuwste) drivers hebt. Ac3 passthrough werkt, in 64bit is er een hotfix voor, zodat als je dan dat dvdtje aan het afspelen bent hij gewoon SPDIF gebruikt en in de andere gevallen analoog (ik neem aan dat je ze daarom naast elkaar gebruikt)
Niet switchen tegelijkertijd geluid uit. Dus zowel bij dvd als bv mp3 zowel over analoog als digitaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
En whoppa nog steeds het probleem. Zelfs met windows vista sp1. Hier een demo:
Afbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/6492/foutievebestandsgrootteik0.jpg

Kent iemand een oplossing voor dit probleem??

[ Voor 31% gewijzigd door Twazerty op 05-07-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twazerty schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:45:
En whoppa nog steeds het probleem. Zelfs met windows vista sp1. Hier een demo:
[afbeelding]

Kent iemand een oplossing voor dit probleem??
Je bent niet de enige hoor, hoewel ik deze bug zelf nog niet eerder ben tegengekomen kan ik hem binnen 10sec vinden met google:
http://www.merawindows.co.../scope/posts/Default.aspx

Bug #2 werkt ook bij mij.