Situatie schets
Ik probeer zo veel mogelijk info te geven om het duidelijk te maken.
Mijn oude PC
P4P800
P4 2.4HT
2GB
Promise TX4310 Raid Controllor (Raid 5)
4 x 250GB (Waarvan 2 x 250GB 8MB en 2x 250GB 16MB Cache geheugen)
Nieuwe PC
Quad Core 6600
Asus P5NT WS
2 x 2GB DDR2 6400 Geheugen GEIL
8800GTS
1 x Nieuwe 250GB Schijf 16MB Cache
2 x Oude 250GB Schijf 16MB Cache
Ik heb problemen met installeren van Windows XP 32/64bits zowel windows 2003 Server 32/64 bits versie.
Ik heb van de 3 schijven (2 oude en 1 nieuwe) een nieuwe raid aangemaakt. Raid 5.
(Schijven ook gecleard en boot gemaakt via de tool van nvidia)
Zodra ik bovengenoemde versie's ga installleren met de bijbehorden diskette met de 32 of 64 bits drivers krijg ik elke keer de 0x0000007b melding (Inaccesble boot device).
Deze komt elke keer nadat bestanden geladen heeft en de de eigelijke setup wil starten.
Zet ik de NVraid uit. Daan loopt de setup netjes door tot aan je Enter en F8 kunt geven.
En dan ziet hij netjes 3 x 250GB leeg ongeformateerd zoals het hoort.
Bouw ik een extra HD bv 40GB Seagate schijf om te testen.
Met de VMraid aan komt de pc steeds met een 0x0000007b melding.
Schakel ik de nvraid uit loopt de installatie door maakt niet uit welke versie.
Dus ik kan ook niet in de recovery console komen en dan bv chkdsk uitvoeren en fix /boot fix /mbr.
Zelfs mijn Windows PE cd loopt gewoon vast met NVRaid aan.
Ik vind heel topics er over zoals hier op Got en op Tweakers maar kom er niet achter wat nu de juiste oplossing is.
Ik heb het vermoeiden dat als ik de promise kaartje overzet en via daar een raid stripe aan maakt het wel werkt. Maar het moet ook werken met de nvraid.
Het enigste is ik heb de oude raid stripe niet netjes verbroken misschien dat nog invloed kan hebben.
Het moet werken alleen ik heb geen flauw idee hoe wordt beetje moedeloos van.
Ik probeer zo veel mogelijk info te geven om het duidelijk te maken.
Mijn oude PC
P4P800
P4 2.4HT
2GB
Promise TX4310 Raid Controllor (Raid 5)
4 x 250GB (Waarvan 2 x 250GB 8MB en 2x 250GB 16MB Cache geheugen)
Nieuwe PC
Quad Core 6600
Asus P5NT WS
2 x 2GB DDR2 6400 Geheugen GEIL
8800GTS
1 x Nieuwe 250GB Schijf 16MB Cache
2 x Oude 250GB Schijf 16MB Cache
Ik heb problemen met installeren van Windows XP 32/64bits zowel windows 2003 Server 32/64 bits versie.
Ik heb van de 3 schijven (2 oude en 1 nieuwe) een nieuwe raid aangemaakt. Raid 5.
(Schijven ook gecleard en boot gemaakt via de tool van nvidia)
Zodra ik bovengenoemde versie's ga installleren met de bijbehorden diskette met de 32 of 64 bits drivers krijg ik elke keer de 0x0000007b melding (Inaccesble boot device).
Deze komt elke keer nadat bestanden geladen heeft en de de eigelijke setup wil starten.
Zet ik de NVraid uit. Daan loopt de setup netjes door tot aan je Enter en F8 kunt geven.
En dan ziet hij netjes 3 x 250GB leeg ongeformateerd zoals het hoort.
Bouw ik een extra HD bv 40GB Seagate schijf om te testen.
Met de VMraid aan komt de pc steeds met een 0x0000007b melding.
Schakel ik de nvraid uit loopt de installatie door maakt niet uit welke versie.
Dus ik kan ook niet in de recovery console komen en dan bv chkdsk uitvoeren en fix /boot fix /mbr.
Zelfs mijn Windows PE cd loopt gewoon vast met NVRaid aan.
Ik vind heel topics er over zoals hier op Got en op Tweakers maar kom er niet achter wat nu de juiste oplossing is.
Ik heb het vermoeiden dat als ik de promise kaartje overzet en via daar een raid stripe aan maakt het wel werkt. Maar het moet ook werken met de nvraid.
Het enigste is ik heb de oude raid stripe niet netjes verbroken misschien dat nog invloed kan hebben.
Het moet werken alleen ik heb geen flauw idee hoe wordt beetje moedeloos van.