Ik heb hier een Iomega NAS 300M staan. Helaas is de originele CD verdwenen in de loop van jaren. Ik ben dus op zoek naar een plaats waar ik de Windows Storage server 2003 OEM kan krijgen. Ik heb al driemaal contact gezocht met de helpdesk van Iomega, maar krijg daar alleen maar automatische berichten van terug.
Anoniem: 41852
Oh geef je mailadres maar even, dan stuur ik je wel een illegaal kopietje. 
ff serieus wat verwacht je precies? Vraag je nu naar een plaats waar je commerciële Windows-software gratis kunt downloaden? Als je het wilt kopen is daar de pricewatch voor. Misschien zou je Microsoft kunnen bellen/mailen/schrijven, maar ik denk dat ze hun licenties wel zo hebben dichtgespijkert dat je geen recht hebt op vervangende media.
ff serieus wat verwacht je precies? Vraag je nu naar een plaats waar je commerciële Windows-software gratis kunt downloaden? Als je het wilt kopen is daar de pricewatch voor. Misschien zou je Microsoft kunnen bellen/mailen/schrijven, maar ik denk dat ze hun licenties wel zo hebben dichtgespijkert dat je geen recht hebt op vervangende media.
Als je een geldige licentie hebt (een licentie sticker op de kast) zou je gewoon contact op kunnen nemen met Microsoft, zij kunnen je wellicht vertellen hoe je hieraan zou kunnen komen.
Ik heb uiteraard een geldige licentiesticker op de server zitten. Sterker nog, Iomega leverd ze niet zonder uit. MS leverd geen OEM cd's na, die verwijzen mij (terecht) door naar Iomega. Bij Iomega krijg ik echter geen gehoor.
@ Enlightenment, een kopie hoeft niet illegaal te zijn, als je me een serial mee zou leveren wel. Maar die heb ik al.
@ Enlightenment, een kopie hoeft niet illegaal te zijn, als je me een serial mee zou leveren wel. Maar die heb ik al.
Anoniem: 41852
Dat zou betekenen dat je via P2P hem ook legaal zou kunnen downloaden, omdat je immers al een licentie bezit. Ik twijfel echter of dit wel mag, Microsoft zal zoveel mogelijk rechten je proberen af te nemen (kijk alleen al naar de lengte van de EULA's) en vast wel een manier hebben gevonden om te zorgen dat je een product in feite twee maal moet kopen. Als je cd van The Beatles vol met krassen zit, mag je namelijk ook gewoon het volle pond betalen voor een kopie.
Maar contact met Microsoft zelf zou hierover uitsluitsel kunnen geven.
Maar contact met Microsoft zelf zou hierover uitsluitsel kunnen geven.
Op P2P is hij niet te vinden (en daar heb ik al gezocht).
Het grootste gedeelte van de EULA mag je in NL gewoon in de prullenbak gooien, die zijn niet geldig. MS stuurd mij (terecht) door naar de fabrikant van het apparaat die een onderdeel van MS (de software) in zijn/haar oplossing heeft ingebouwd. Helaas is Iomega niet een van die partijen die snel reageren. Fora zijn doorgaans sneller.
Het grootste gedeelte van de EULA mag je in NL gewoon in de prullenbak gooien, die zijn niet geldig. MS stuurd mij (terecht) door naar de fabrikant van het apparaat die een onderdeel van MS (de software) in zijn/haar oplossing heeft ingebouwd. Helaas is Iomega niet een van die partijen die snel reageren. Fora zijn doorgaans sneller.
De zaak is geescaleerd, ze zijn aan het kijken of ze een replacement cd mogen leveren.
Pagina: 1