Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!
een stukje in de faq
AMD geschiedenis: bij AMD duurde het echter lang voordat ze hun processoren van een temperatuursensor hadden voorzien. Tot aan de Athlon XP Palomino werd de temperatuur gemeten door een sensor dat op het moederbord zit en aan de onderkant van de CPU aandrukt. Zorg in dit geval ervoor dat de sensor de CPU goed raakt zodat je geen grote afwijkingen krijgt. Let er wel op dat deze maximumtemperaturen van deze AMD CPU's betrekking hebben op de temperatuur van de core en niet op de temperatuur aan de onderkant van de CPU. De door het moederbord uitgelezen temperatuur wijkt behoorlijk af van de core temperatuur, en je kunt er van uit gaan dat het verschil zo'n 20 graden is. Ergo: een Athlon mag gemiddeld zo'n 90 graden worden, maar zorg er dan voor dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uit komt. De Athlon XP's beschikken sinds de Palomino dan wel over een interne temperatuursensor. Deze is welliswaar iets minder geavanceerd dan die van de Pentiums, want de diode moet door het bord kunnen worden uitgelezen en vervolgens moet het bord ook kunnen handelen bij een te hoge temperatuur (bijvoorbeeld bij maximaal 100°C gaan shutdownen).
Te heet dus..
Op dit moment is hij stabiel op 65 graden, maar nog steeds niet echt goed dus
Hier moet dus zeker wat aan gaan veranden!
Op dit moment is hij stabiel op 65 graden, maar nog steeds niet echt goed dus
Hier moet dus zeker wat aan gaan veranden!
De uitgelezen temperatuur van een 2600+ is anders die van een interne diode aangezien een 2600+ een Thoroughbred-B core of een Barton/Thorton core heeft.
Dat stukje FAQ praat over Palomino's.
Je Athlon wordt redelijk warm, maar niets levensbedreigends. 10 graden er af zou een mooie richtlijn zijn denk ik. Hoe koel je hem nu?
Want mijn 2400+ (T-bred-B) wordt ten hoogste 60 C, en kwa koeling zit daar weinig bijzonders op.
Dat stukje FAQ praat over Palomino's.
Je Athlon wordt redelijk warm, maar niets levensbedreigends. 10 graden er af zou een mooie richtlijn zijn denk ik. Hoe koel je hem nu?
Want mijn 2400+ (T-bred-B) wordt ten hoogste 60 C, en kwa koeling zit daar weinig bijzonders op.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Hoe warm is je kast? Hoe warm is het koelblok van de cpukoeler? Hoeveel stof zit er in het koelblok van de cpukoeler? Mocht de warmte te veel in de kast blijven hangen, door bijv. de andere servers die je hebt, en de server staat bijna nooit op full load, dan kan je er voor kiezen om de CPU onder te klokken.
ik heb thuis ook nog een oude pc staan. Dit is een AMD 2500+ Die wordt ook zo rond de 68 graden (in de winter).
Zomers heb ik regelmatig de 80-96 graden gehaald. Regelmatig stof eruit halen wil nog wel eens wat helpen, eigenlijk niet zo veel (3-5 graden)
Gelukkig heb ik het met mijn nieuwe pc wel beter voor elkaar
Zomers heb ik regelmatig de 80-96 graden gehaald. Regelmatig stof eruit halen wil nog wel eens wat helpen, eigenlijk niet zo veel (3-5 graden)
Gelukkig heb ik het met mijn nieuwe pc wel beter voor elkaar
Op de procssor zelf hangt een grootte zalman cooler, een case fan en de fan van de voeding zit er op dit moment in.
in mijn mediacenter zit een xp2800 met een spire koelblok met een artic fan er op met alleen een 12cm fan van de voeding en onder full load gaat de temp naar 59 graden.
sommige AMD procs worden gewoon warm.
mijn voormalige XP 2200+ M bleef continu 70 graden (belasting of niet)
deze is al 5 jaar oud en functioneerd nog steeds (staat nu bij een vriend van me)
ik zou dus zeggen: don't worry, be happy
mijn voormalige XP 2200+ M bleef continu 70 graden (belasting of niet)
deze is al 5 jaar oud en functioneerd nog steeds (staat nu bij een vriend van me)
ik zou dus zeggen: don't worry, be happy
mijn 2600+ draait op 1.93Ghz en zit idle ongeveer op 38-40 graden. full load 42 graden (stock cooler)
[ Voor 14% gewijzigd door Crp op 06-11-2007 14:53 ]
Mijn Barton 2600+ haalde met de stock cooler zo'n 45 graden idle, best warm, maar lang niet zo heet als die van jou.
[ Voor 28% gewijzigd door mace op 06-11-2007 14:54 ]
Pagina: 1