Update problemen

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Altijd als mijn iMac een software update heeft en ik moet herstarten dan gaat het nooit in 1 keer goed. Deze keer was het dus de nieuwe iTunes update. Zojuist gedownload en geinstalleerd, maar dan moet je herstarten. Ik sloot alle programma's en drukte op restart.

Me dock verdween maar ik bleef mijn Desktop zien, ik pakte mijn muis en het denkteken begon te lopen. Na een tijd heb ik hem handmatig uitgezet aan de achterkant en alles is gewoon in orde. Maar ik heb dat soort dingen bijna altijd bij een update, meestal restart hij wel maar dan blijf ik de eerste keer in het blauwe scherm hangen.

Mijn vraag was nu, hoe komt dit en is dit erg? Ik wil graag zuinig zijn op me Mac :)

Cover Flow in iTunes is trouwens wel sneller geworden :)

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Op mijn MBP ging opzich alles goed, totdat ie ging restarten. Bleef in het grijze beeld met de grijze appal hangen. Duurde paar minuten en toen weer reboot, weer hangen, weer rebooten, kwam telkens niet verder dat de grijze appel.

Toen maar op de powerknop gedrukt, 1keer drukken was genoeg om uit te zetten. Toen weer aangezet en deed het weer prima.

Vreemd :)

Overigens voor het eerst dat een update vreemd doet hier

[ Voor 8% gewijzigd door baquelappe op 05-11-2007 22:58 ]

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Het installeren van de update Quicktime en iTunes ging goed (toch geen foutmeldigen gezien) tot ik voor herstarten koos.
Hij sloot normaal af maar bij het heropstarten bleef hij hangen op het grijze scherm met het windmolentje ...

Na lang gewacht te hebben (er kwam noppes geluid uit de Mac Mini) de power-knop ingehouden tot hij uit ging en dan simpelweg opgestart. Geen probleem verder.

Zit er in OSX 10.4.10 ergens een log mbt het opstarten van het OS? Misschien dat er daar nuttige info uitgehaald kan worden.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Same here, geen problemen met installeren maar bij de herstart bleef ie hangen bij het blauwe scherm. Handmatig uitgezet en weer aan en toen kwam pas na 20+ seconden de boing waarna hij doorstartte. Voor mij ook de eerste vreemde update.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Prozac op 06-11-2007 22:27 ]

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Vreemd, hiero geen enkel probleem ervaren...

MacBookLast.fmfacebook

Verwijderd

Net ook een update gedaan en geen problemen. Opnieuw opstarten ging iets langzamer als normaal maar dat verliep ook zonder problemen.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:32

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Dat opnieuw opstarten, na een update wat langer duurt, dat komt in mijn ervaring wel vaker voor.
Dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Mijn ervaring met de updates, is dat het 99% van het aantal keren goed gaat. Maar dat er wat rare dingen gebeurde tijdens booten, is mij ook wel overkomen. Maar nooit met grote/ erge gevolgen.

Volgens mij is er een updater log, misschien kun je die via het console programma vinden?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Nou, het schiet al op, vandaag opstarten resulteerde in de boing na 10 seconden ipv 20 dus morgen zal de boing wel weer direct te horen zijn (even afkloppen).

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:32

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Gisteren de betreffende update iTunes & Quicktime geinstalleerd op de iMac. En dit ging bij mij gewoon goed. Geen problemen gezien.

Het valt me alleen op dat de updates anders geinstalleerd worden. Pas nadat jij de herstart toestaat, en dat hij steeds nu iets zegt over het opstart cache....

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1