Hallo allen,
Ik ben bezig met cisco al een tijdje, gaat prima en subnet berekenen is ook niet echt een probleem maar ik zit met een vraag.
In mijn lesmateriaal word bij alle voorbeelden gebruikt gemaakt van prefixes zoals /26 /16 etc.
Dus ik denk, oke mooi.
Tot ik een vraag krijg bij een testquiz met een ipadres ZONDER prefix. Ik snap daar niets van
Bijvoorbeeld bij: 169.203.125.160
Ik weet niet hoe ik hier aan moet beginnen aangezien ik niet weet welke bits er HOSTbits zijn.
Ook krijg ik geen subnetmask mee dus kan daar ook niet verder mee
Ik moet berekenen het network address, broadcast, first en last usable ip.
Heb al zonder grappen uren zitten zoeken op google en vind alleen maar voorbeelden en uitleg MET de /prefix ..
Misschien is het iets simpels.
Kan iemand me op weg helpen.
Ik ben bezig met cisco al een tijdje, gaat prima en subnet berekenen is ook niet echt een probleem maar ik zit met een vraag.
In mijn lesmateriaal word bij alle voorbeelden gebruikt gemaakt van prefixes zoals /26 /16 etc.
Dus ik denk, oke mooi.
Tot ik een vraag krijg bij een testquiz met een ipadres ZONDER prefix. Ik snap daar niets van
Bijvoorbeeld bij: 169.203.125.160
Ik weet niet hoe ik hier aan moet beginnen aangezien ik niet weet welke bits er HOSTbits zijn.
Ook krijg ik geen subnetmask mee dus kan daar ook niet verder mee
Ik moet berekenen het network address, broadcast, first en last usable ip.
Heb al zonder grappen uren zitten zoeken op google en vind alleen maar voorbeelden en uitleg MET de /prefix ..
Misschien is het iets simpels.
Kan iemand me op weg helpen.