Anoniem: 216263 schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:32:
Ik heb Tytn II van Vodafone met pushmail. Als er pushmail verbinding is kan ik geen internet krijgen. Als er geen pushmail verbinding is dan lukt het wel. Ik krijg dan wel een foutmelding van de pushmail verbinding dat er een probleem is en geen verbinding kan worden gelegd.
Wat moet ik aan de instellingen veranderen. Ik heb netjes alles gevolgd en gechecked van de vodafone instellingen (voor de Internetverbinding).
Dat komt doordat Vodafone een aparte sync apn gebruikt voor het push-mail deel (wme.vodafone.com/nl) waarover je alleen https verkeer - zij het wel ongelimiteerd - kan krijgen. Wil je nu internetten, dan moet de verbinding verbroken worden en opnieuw opgebouwd worden naar de gewone internet apn van vodafone.
Dit werkte (redelijk) in WM5, maar Vodafone heeft enorme problemen om dit in WM6 aan de praat te krijgen.
Je kan natuurlijk al het verkeer over de gewone internet apn laten lopen (dus ook je sync verkeer) maar dan zit je sneller aan je data limiet. Je zal dan geen gebruik moeten maken van de wme configurator van vodafone
Het is geen oplossing voor je probleem,maar je weet nu iig waarom het zo werkt
Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.