Ik zit hier met een probleempje,
Sinds vanmiddag na een grote stof reinigingsbeurt wil mijn computer niet meer opstarten. De reinigingen die zijn uitgevoerd:
Maar nu het probleem dus: Wanneer ik mijn computer opstart piept het moederbord alleen maar. Het zijn geen combinatie piepjes zoals ik in andere topics heb gelezen. Maar lange gerekte piepen (1-2 sec) en met een tussenpauze. Nu heb ik de handleiding van mijn moederbord al even nagelezen, maar daar wordt met geen woord gerept over foutmeldings piepjes. Nu eerst mijn systeem:
- AMD Athlon 2800 XP
- Asus A7v600
- 2048 MB DDR RAM
- Sapphire radeon 9600XT 256 MB
- AC ryan 460W voeding
- Windows xp proffesional
- en nog wel wat spul maar dat lijkt me niet van belang
Nu heb ik diverse topics doorgelezen, en ben daar ook van alles tegen gekomen. Zoals dode mobo's en kapotte videokaarten tot aan brak geheugen. Dus zoals een "tweaker" betaamd, ben ik eerst zelf bezig geweest om het probleem op te lossen. Maar zonder succes. (ok, ben een beetje een nep tweaker. mijn kennis houd op een bepaald niveau ook op)
Maar hieronder een lijstje van wat ik tot nu toe gedaan heb:
(oh ja, nog iets van informatie. Als ik opstart krijg ik dus die piep. Geen beeld of wat ook maar. Maar de koelers gaan wel draaien en ik hoor ook activiteit in de harde schijf. maar voor de rest blijft het daarbij.)
Sinds vanmiddag na een grote stof reinigingsbeurt wil mijn computer niet meer opstarten. De reinigingen die zijn uitgevoerd:
- Het stof vrij maken van de processorkoeler
- Na constatering dat de koelpasta helemaal uitgedroogd is, dit schoongemaakt en weer een flinterdun laagje koelpasta aangebracht
- koeler van de videokaart stofvrij maken
- stofvrij maken van het moederbord (slang op c. 1 cm afstand en zuigen maar)
- en daarna alles weer netjes in elkaar gezet
Maar nu het probleem dus: Wanneer ik mijn computer opstart piept het moederbord alleen maar. Het zijn geen combinatie piepjes zoals ik in andere topics heb gelezen. Maar lange gerekte piepen (1-2 sec) en met een tussenpauze. Nu heb ik de handleiding van mijn moederbord al even nagelezen, maar daar wordt met geen woord gerept over foutmeldings piepjes. Nu eerst mijn systeem:
- AMD Athlon 2800 XP
- Asus A7v600
- 2048 MB DDR RAM
- Sapphire radeon 9600XT 256 MB
- AC ryan 460W voeding
- Windows xp proffesional
- en nog wel wat spul maar dat lijkt me niet van belang
Nu heb ik diverse topics doorgelezen, en ben daar ook van alles tegen gekomen. Zoals dode mobo's en kapotte videokaarten tot aan brak geheugen. Dus zoals een "tweaker" betaamd, ben ik eerst zelf bezig geweest om het probleem op te lossen. Maar zonder succes. (ok, ben een beetje een nep tweaker. mijn kennis houd op een bepaald niveau ook op)
Maar hieronder een lijstje van wat ik tot nu toe gedaan heb:
- Alles kaal getrokken en alleen opgestart met het nodige
- Vervangen van de videokaart
- Vervangen van het geheugen
- Vervangen van de voeding
- CMOS Clear
(oh ja, nog iets van informatie. Als ik opstart krijg ik dus die piep. Geen beeld of wat ook maar. Maar de koelers gaan wel draaien en ik hoor ook activiteit in de harde schijf. maar voor de rest blijft het daarbij.)
[ Voor 0% gewijzigd door Rexcore op 05-11-2007 22:22 . Reden: spelfaut ]