Toon posts:

Acer 5720G geluid tikt

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem en zou graag een antwoord hierop willen.
Ik heb sinds kort problemen met mijn laptop.
Wanneer ik een liedje afspeel gaat alles prima tot het een minuut of 2 heeft afgespeeld. Tot die tijd is er niets aan de hand. Daarna begint hij even te haperen en vervolgens te tikken. Ik heb alle drivers meerdere malen opnieuw geinstalleerd en weet niet meer wat het kan zijn. De microfoon heb ik ook al uitgeschakeld. Ik heb een acer laptop 5720G.

Met vriendelijke groet,

Michael

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-01 19:43
Ik had hetzelfde probleem. Ik had de officiele Vista Home Premium draaien, waarbij het geluid steeds tikte, kraakte en de zaak uiteindelijk vastliep. Plaatsing van een externe geluidkaart en een andere player (Fooplayer i.p.v. Winamp) hielp ook niks. Ten einde raad heb ik de zaak geformatteerd en er een andere Vista-versie (Ultimate) op gezet. En zie: probleem in één klap opgelost! Wellicht een aanbeveling voor anderen met hetzelfde probleem?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Verwijderd

Het moet opzich niet uitmaken wij hebben ook een lange tijd met vista gewerkt Home editie geen problemen alleen soms met wat linkjes probeer je computer gewoon opnieuw te installeren.

heb je trouwens al andere muziek geprobeerd ?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook regelmatig(Acer aspire 5720G). Eerst had ik XP professional geïnstalleerd met alle drivers. Het geluid werkte prima tot ongeveer een maand. Daarna werd het geluid na 1.5 minuut goed afgespeeld te hebben, af en toe vertraagd en haperde/tikte het geluid. Daarna heb ik XP eraf gegooid en de standaard vista home primium weer geïnstalleerd. Het geluid deed het weer goed. Na ongeveer een maand weer slecht geluid. Het geluid tikte nu niet alleen, maar na ongeveer 0.5 minuut kraakte het geluid erg en zorgde ervoor dat de cpu op 100% ging zitten. Vervolgens was er geen geluid meer te horen. Dat was voor het afgelopen weekend. Heb nu weer een clean install gedaan van vista home primium en het geluid doet het weer. Het is erg vervelend misschien dat iemand weet waar het door komt?