[Vista] Fletse kleuren?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:02
Gisteren heb ik hier Vista opnieuw geinstalleerd, en sindsdien heb ik het gevoel dat de kleuren heel flets zijn, alsof er een witte waas over mijn scherm hangt. Een beetje met de gamma-instellingen schuiven helpt wel iets, maar vooral als ik bijvoorbeeld World of Warcraft opstart lijkt het allemaal nog steeds te bleek.

Zit dit tussen mijn oren, of zijn de standaard-kleureninstellingen van Vista niet al te best?

Mijn specs:
Videokaart: Asus Radeon X1900
Monitor: Samsung SyncMaster 214T

Ik heb het kleurenprofiel behorende bij mijn monitor geinstalleerd, maar ik zie eigenlijk weinig verschil.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Dat ligt aan de Catylist drivers, ik heb hetzelfde gehad. Het is met een simpelle instelling te verhelpen, kom er zo alleen fftjes niet meer op hoe :X . Zodra ik meer weet post ik het, maar ik heb momenteel geen eigen computer met vista dus het kan even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Interessant! Ik hoop dat je er nog op komt of dat iemand anders het weet.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Heb het hier ook.
Via DVI was dat trouwens veel minder,
maar heb het via DSUB aangesloten.

MSI Radeon 2600 pro agp, catalyst 7.10.

[ Voor 18% gewijzigd door pelican op 06-11-2007 08:26 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Mijn monitor is aangesloten via DVI, dus daarmee kan ik het probleem niet meer verminderen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 14:29
ik heb het probleem wel vaker... het gebeurd als je hem fout uitschakeld... ik weet niet hoe dat dan precies is.. maar als je dan de contrast VAN het beeldscherm omlaag gooit, dan is het weer ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
LittleKiller schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:46:
ik heb het probleem wel vaker... het gebeurd als je hem fout uitschakeld... ik weet niet hoe dat dan precies is.. maar als je dan de contrast VAN het beeldscherm omlaag gooit, dan is het weer ok...
Klinkt interessant, maar hoe doe ik dat?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 14:29
als het goed is... zitten er ergens wat knopjes op je beeldscherm... dan kun je naar menu en daar moet je even kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik weet 100% zeker dat de instellingen van mijn monitor goed staan, het is dus echt een softwareinstelling. Niemand anders een idee?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 16:01
Ik heb geen ATI, maar wat ik wel met de Nvidia drivers kan doen is de fabrieksinstellingen terug zetten.
Zoiets had ik ook een keer gehad met het kijken van video-bestandjes. Het bleek dat ik 2 kleur instellingen had. Eentje voor multimedia en de andere voor desktop. Een reset op de multimedia kleur instellingen had het toen opgelost.

edit: videokleurinstellingen (is bij mij ook voor games) en bureaubladkleurinstellingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Brainsz op 07-11-2007 22:06 ]

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09-2024
Omega drivers al geprobeerd? Draai op je scherm zijn native resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
De kleuren resetten heb ik al geprobeerd, maakt geen verschil. Handmatig de gamma aanpassen helpt een beetje, maar ik weet niet of het nou echt veel beter wordt.

Omega drivers heb ik nog niet geprobeerd (ja, vroeger een keer), maar het moet toch ook gewoon goed kunnen met de standaard ATI drivers? En mijn monitor draait gewoon op 1600x1200 (native resolutie). Alles is gewoon prima scherp, alleen de kleuren zijn flets (zwart is niet helemaal zwart).

omniscale.nl

Pagina: 1