Toon posts:

Welke disk voor HP Omnibook 6000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een aardig verouderde, maar nog steeds werkende (tot voor kort dan... :( !) HP omnibook 6000. Kort geleden is mijn hd gecrasht! Nu is het redelijk moeilijk om dezelfde hd te vinden: IBM travelstar, 4200rpm, IDE/ATA, 5V 1,0A, 20gb. Nu weet ik dat Hitachi deze hd´s ook heeft gemaakt, echter ook die kan ik amper vinden. Ik vroeg me af, welke andere hd kan ik er eventueel nog in plaatsen. Gezien de leeftijd van de laptop, ben ik al aan het sparen voor een nieuwe. Maar als ik deze nog werkend kan krijgen, is dat wel fijn, tot ik de nieuwe kan aanschaffen.

O ja, heb echt helemaal geen verstand van waar ik op nog moet letten. Dus als er nog tips zijn, graag, ik zou ze waarderen...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 21:32 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Bijna elke hdd moet erin passen. Voor een disk is gewoon een standaard gemaakt. Zoek even bij Vraag & Aanbod naar een goedkoop diskje.

[ Voor 15% gewijzigd door Tomfish op 05-11-2007 21:34 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 15:05
Een willekeurige PATA 2.5" zou moeten werken, lijkt me, als ie wat ouder is dan bestonden de 1.8" schijven nog niet.
Laat je niet vangen aan de connector van de harde schijf, vaak zit er bovenop de connector een verloopstukje om eenvoudiger de HDD in de laptop te kunnen schuiven.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 01:15
Daar kan je eender welke 2,5 inch ATA schijf induwen. Pinnetjes staan altijd op dezelfde plek, grootttes zijn altijd gelijk.

Eventuele aandachtspunten:
- is er voldoende koeling om 5400/7200 rpm schijven in te duwen? (hoewel dat reuze meevalt bij moderne schijfjes)
- kan de BIOS >32GB schijfjes aan?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 23:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica