Het mag inderdaad niet, en afhankelijk van wat er in de kamer gebeurd wordt er ook streng op gecontroleerd. Een lege kamer zal je best mogen fotograferen.
Mijn ervaring, misschien leuk om te vertellen
Paar jaar geleden toen ik in 6 VWO zat werkte ik ook voor de schoolkrant als fotograaf. We zijn toen uitgenodigd om naar het jeugddebat te komen om verslag te doen van het gebeuren voor onze (best serieuze) schoolkrant. Ik daar dus heen samen met de redactrice (zij voor de teksten), moet ik al m'n gear bij de ingang in een kluisje stoppen en worden we op de publieke tribune gedumpt tussen alle ouders die naar hun kroost kwamen kijken. Tot onze verbazing zaten die daar allemaal met compactcameraatjes foto's te maken van het hele gebeuren

Ben toen in de pauze naar het kluisje gegaan, heb m'n spullen gepakt en ben alsnog foto's gaan maken. In de zaal liepen trouwens gewoon fotografen en journalisten die met kinderen praatten tijdens de debatten, dus van verstoring van gesprekken door ons was ook al geen sprake
Volgens mij hadden die mensen net een cursus "Hoe geef ik mensen het gevoel dat ze absoluut niet serieus genomen worden" gekregen of iets dergelijks, wat een blunder zeg..
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX