Toon posts:

Fotograferen in de tweede kamer e.o.

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die daar de regelementen van weet? Ik heb even op de tweedekamer site gezocht maar kon niks vinden. Ik kan me voorstellen dat het binnenin het gebouw (tijdens bijv, het vragenuurtje) verboden is maar dat weet ik niet zeker. Maar als ik Den Haag fotografeer, en vervolgens met fototas het gebouw binnenga, wordt hij dan ingenomen? Want daar heb ik niet zo'n zin in.
Iemand ervaring mee?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Geen ervaring mee. Maar stel gewoon de vraag: http://www.tweedekamer.nl/contact/contact/index.jsp

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 20:41

Goverman

not loaded

mag niet...

staat in iedere zaal (plenaire zaal en commissiezalen) ook duidelijk met een bordje aangegeven. De bodes letten er streng op, net als de politieagenten die in de plenaire zaal een oogje in het zeil houden. Je wordt zonder pardon verwijderd...

De reden ligt in de toestemming die je moet hebben. De Kamer geeft die toestemming alleen aan journalisten en niet aan jan-en-alleman met een compactcameraatje met flitsers enzo: erg irritant voor de bewindslieden en de Kamerleden. Vandaar...

Dus: NIET fotograferen als je in de Kamer bent. Eventueel kun je dit aan de bodes vragen (herkenbaar aan een Kamerlogo op hun colbert). De veiligheidsmensen zijn vooral irritant (hoewel sommigen de boel lekker luchtig houden) en staan per definitie niets toe. In de Kamer zelf mag je niet al te veel spullen meenemen. Pen en papier mag wel, maar een tas meenemen mag niet. Je fotospulletjes ongezien meenemen gaat dus (vrijwel) niet.

Het gebouw zelf fotograferen aan de binnenkant weet ik overigens niet of dat mag of niet. De buitenkant is natuurlijk geen probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Goverman op 06-11-2007 10:01 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels algeweest, en wijselijk mijn gear niet mee genomen ;). Achteraf blij om, want ik moest sowieso bijna alles inleveren. Wel een paar van die journalisten gezien ja, die komen dan gewoon ergens voorin, naast de voorzitster fotograferen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De zoon van een goede familiekennis is hoofd beveiliging van de tweede kamer, misschien kan ik nog eens wat voor mezelf regelen ;) Ik zal het eens proberen te achterhalen wat precies de regels zijn hoewel je daar geloof ik al achter bent.

Overigens ben ik er een aantal jaren terug geweest met mijn toenmalige middelbare school (gigantisch interessant trouwens, echt een aanrader) en een klasgenoot had wel een digicam mee (compact). Hij heeft wel een aantal toffe foto's gemaakt toen, maar niet van politici ofzo. De bibliotheek van de tweede kamer is echt heel indrukwekkend, heel oud, kan zo uit een sprookje zijn gerukt.

Foto'tje van de bibliotheek:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweedekamer.nl/images/TN_handenlingenkamer_tcm118-107766.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 06-11-2007 23:25 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:09

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het mag inderdaad niet, en afhankelijk van wat er in de kamer gebeurd wordt er ook streng op gecontroleerd. Een lege kamer zal je best mogen fotograferen.

Mijn ervaring, misschien leuk om te vertellen :P

Paar jaar geleden toen ik in 6 VWO zat werkte ik ook voor de schoolkrant als fotograaf. We zijn toen uitgenodigd om naar het jeugddebat te komen om verslag te doen van het gebeuren voor onze (best serieuze) schoolkrant. Ik daar dus heen samen met de redactrice (zij voor de teksten), moet ik al m'n gear bij de ingang in een kluisje stoppen en worden we op de publieke tribune gedumpt tussen alle ouders die naar hun kroost kwamen kijken. Tot onze verbazing zaten die daar allemaal met compactcameraatjes foto's te maken van het hele gebeuren |:( Ben toen in de pauze naar het kluisje gegaan, heb m'n spullen gepakt en ben alsnog foto's gaan maken. In de zaal liepen trouwens gewoon fotografen en journalisten die met kinderen praatten tijdens de debatten, dus van verstoring van gesprekken door ons was ook al geen sprake

Volgens mij hadden die mensen net een cursus "Hoe geef ik mensen het gevoel dat ze absoluut niet serieus genomen worden" gekregen of iets dergelijks, wat een blunder zeg.. :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons werd vandaag echt álles afgenomen, ook het compactje dat ik meegenomen had. En ik had niet het lef om eventjes m'n spullen terug te pakken :P
Pagina: 1