Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 div een andere karakter set geven

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Is het mogelijk om 1 div een andere karakter set te geven in het volgende voorbeeld:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<style>
 div.wow {
   // hier iets dat deze div bijv utf-8 moet gebruiken en erbuiten iso-8859-1
 }
</style>

<div class="wow">Wow wat mooi!</div>

Bovenstaande moet zo op een site kunnen komen te staan zonder met externe css te werken of wat dan ook. Is dit mogelijk, ik heb het niet kunnen vinden.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Aangezien je in je pagina moet aangeven welke charset het is, lijkt me niet een optie.

Misschien handig om te vermelden waarom je dit wil doen, denk dat er dan een betere oplossing gevonden kan worden. Als het data is die vanaf een andere source komt, zou je ook eventueel een iframe kunnen gebruiken.

Ey!! Macarena \o/

• Ragger
  • Nu online

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Maar je kunt toch overal utf-8 gebruiken? Werkt altijd en bij iedereen.
Volgens mij is er geen enkele reden te bedenken om bijvoorbeeld iso-8859-1 te gebruiken.

• RSD
Nou als iemand een stukje code van mij (utf-8) op zijn site (iso-8859-1) plaatst dan worden de karakters er niet goed weergegeven. Ik heb alleen controle over het stukje van mij dat hij plaatst.

Op een utf-8 site werkt hij dan wel goed. Idd ik kan ook iframes gebruiken, maar dit heeft niet de voorkeur.

Met een esteren stylesheet kun je wel een en ander doen, maar die moet egdefinieerd worden tussen de head tags.

[ Voor 15% gewijzigd door RSD op 05-11-2007 21:29 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan moet hij dus de data ophalen, en omzetten naar is-8859-1.. En dat is niet zo moeilijk..

Aangezien hij de data ophaald, kan hij het ook omzetten voordat hij het op zijn site zet. Aangezien jij niet weet hoe hij het ophaald, is het dus speculeren. Maar met PHP kan het heel makkelijk:

utf8_decode()

Ey!! Macarena \o/

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

je hebt het over css, en utf-8 - ik kan me maar heel weinig situaties bedenken dat je unencoded utf-8 in css wil gebruiken; of bedoel je utf-8 in de content van de div?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Ragger
  • Nu online

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Leg hem de voordelen uit van utf-8 (nooit meer gekke tekens waar ze niet horen, bij niemand, van waar ook ter wereld) en laat hem zijn site ook utf-8 maken. ;)

• RSD
utf-8 in de content van de div en daarbuiten om heen kan elke encoding draaien die maar gedefinieerd is. Volgens mij kan dit niet of wel?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Per teken kan wel, niet per div. Als je bijvoorbeeld gebruikt maakt van &#65483; om het teken ᅨ weer te geven kan dat. Ik weet niet hoeveel vreemde tekens je gebruikt, maar omzetten naar &#nummer; per teken kan helpen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Hmm, zo zie ik het: Jij gebruikt gewoon lekker UTF-8 (Want UTF-8 is gewoon fullproof). Als iemand anders jouw spul wil overnemen is het toch zijn verantwoordelijkheid het goed te doen door 1) zelf UTF-8 te gebruiken of 2) het om te zetten naar een andere codering?
Pagina: 1