[iPhoto] Synchroniseer app

Pagina: 1
Acties:

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Ik zoek een applicatie die mijn iPhoto libraries kan syncen tussen 2 macs. Ik maak al gebruik van Chronosync, wat verder ideaal werkt, alleen vind ik het niet bepaald ideaal als er weer eens 8 gb over WiFi moet worden verstuurd.. dat duurt nog al een tijdje. Hij gaat namenlijk bij elke wijziging aan m'n lib de hele iPhoto library weer overkopiëren, i.t.t. de iTunes library, die gewoon uit mapjes bestaat. Dat bestond de iPhoto library voorheen ook, maar tegenwoordig zit dat in een package gebeuren..

Heb al een aantal apps geprobeerd, maar dat was meer voor sync tussen mac en ipod..
Alvast bedankt voor aanbevelingen!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 13:15

weebl

YARR!

Probeer synk eens. Hiermee kan je twee mappen met elkaar synchroniseren. En kopieert ie alleen de data die echt gewijzigd is. Dus eenmalig gaat het veel tijd kosten.

link

[ Voor 12% gewijzigd door weebl op 05-11-2007 20:39 ]

Verwijderd

Kun je dan niet, met de rechter muisknop op je iPhoto Library de pakketinhoud tonen, en die mappen en bestanden backuppen ?

• Kaspers
weebl schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:38:
Probeer synk eens. Hiermee kan je twee mappen met elkaar synchroniseren. En kopieert ie alleen de data die echt gewijzigd is. Dus eenmalig gaat het veel tijd kosten.

link
Ook de inhoud van een package ?
Klinkt het je niet erg logisch dat Cyberduck ook gewoon de data kopiëert die echt gewijzigd is ?
Kijk het probleem is gewoon, dat die hele package overgekopiëerd moet worden, want hij kijkt niet in de package, maar kijkt naar het bestand zelf..
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:59:
Kun je dan niet, met de rechter muisknop op je iPhoto Library de pakketinhoud tonen, en die mappen en bestanden backuppen ?
Heeft niks met synchroniseren te maken..

[ Voor 19% gewijzigd door Kaspers op 05-11-2007 21:17 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Gewoon rsync? Of moet het echt een fancy interface hebben? Rsync is in ieder geval heel efficiënt met bestanden die gedeeltelijk anders zijn, alleen het verschil wordt het netwerk over gestuurd.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hebt niet voldoende aan de share functie in Iphoto. Zodat de foto's kunt zien via Iphoto op een andere mac?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Kaspers
Mm nee, wil ze er echt op hebben..

@tweak_dude,
snap je m'n probleem eigenlijk wel ?
rsync zou natuurlijk ook gewoon de file overzetten, die weer een paar gig groot is...

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Dan snap jij niet goed hoe rsync werkt ;)
Als er maar 1 byte gewijzigd is wordt er maar 1 byte verstuurd.

• Kaspers
Dus jij denk dat wanneer er maar iets aan een bestand binnen die package wordt verstuurd, rsync zo slim is om niet de package over te zetten, maar alleen het bestand binnen die package ?

Mag je wel ff voor me testen dan, want volgens mij wordt er bij 1 byte wijziging gewoon weer de package getransferd..
Pagina: 1