Hoe kan ik voorkomen dat bestanden als "alleen lezen" gebrand worden? Als ik bijvoorbeeld een backup van mijn word documenten fik en ik zet ze later terug op de HD zijn ze allemaal "alleen lezen'. Ik weet wel hoe ik dit weer uit moetschakelen, maar het is gewoon heel irritant. Ik brand trouwens met Nero 5.0.1.8. Alvast thnx voor jullie reacties!
Volgens mij kan dit niet. Zowel dan zou ik ook wel willen weten hoe dat moet. Het enige dat je zou kunnen doen is een echte back-up maken ipv gewoon kopieren. Dan worden ze niet read-only teruggezet. Trouwens als je gewoon met attrib in dos alles terug zet van read-only naar read/write gaat dat behoorlijk snel
Verwijderd
Ja, als je het op een CD brand is het altijd alleen lezen. Hoe wil jij schrijven op een reeds geschreven en geclosede CD?
Een beetje nadenken mag wel hoor.
[quote]
Op dinsdag 13 februari 2001 10:00 schreef -BORG- het volgende:
alles selecteerde en vervolgens de eigenschappen opvraagt en vervolgens alleen lezen uitvinkt en vervolgens op ok drukt
dan
attrib -r *.* intikt
Op dinsdag 13 februari 2001 10:00 schreef -BORG- het volgende:
Mwah .. ligt eraan of je snellerTrouwens als je gewoon met attrib in dos alles terug zet van read-only naar read/write gaat dat behoorlijk snel [/quote}
Eeeh... files selecteren, properties opvragen en alleen lezen uitvinken is volgens mij toch weer net wat makkelijker hoor...
alles selecteerde en vervolgens de eigenschappen opvraagt en vervolgens alleen lezen uitvinkt en vervolgens op ok drukt
dan
attrib -r *.* intikt
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Als de bestanden op een cd niet Read-only waren zou de CD-ROM wel CD-RAM heten denk ik....
'k heb dit probleem dus ook da'k nu een complete dataset op read-only heb staan..
er is een dos commando wat ze alle 281 in 1 keer weer goed kan zetten.
maar 'k weet niet meer hoe, somebody plz
(aub beetje duidelijk als je dos commando's wilt geven, ben geen dos-held
er is een dos commando wat ze alle 281 in 1 keer weer goed kan zetten.
maar 'k weet niet meer hoe, somebody plz
(aub beetje duidelijk als je dos commando's wilt geven, ben geen dos-held
- Start [klik]
- Run [klik]
- 'Command' [Enter]
- 'CD ......' (waar ...... = de directory waar de files staan)
- 'ATTRIB *.* -R' [Enter]
Suc6!
- Run [klik]
- 'Command' [Enter]
- 'CD ......' (waar ...... = de directory waar de files staan)
- 'ATTRIB *.* -R' [Enter]
Suc6!
Hmmz borg sorry dat ik het zeg, maar dat je iemand aanspreekt met beetje nadenken hoor is al niet erg aardig, maar als ook nog uit je antwoord blijkt dat je zelf niet goed gelezen hebt, is dat alleen maar nog triester!Verwijderd schreef op 13 February 2001 @ 09:59:
Ja, als je het op een CD brand is het altijd alleen lezen. Hoe wil jij schrijven op een reeds geschreven en geclosede CD?
Hij zegt namelijk "en ik ze later weer op de HD terugzet". Dan zou je ze toch weer moeten kunnen veranderen? Ook de opmerking hierboven van CD RAM is weer echt van ene postgrage freak die niet eens de moeite neemt zich in het probleem te verdiepen laat staan eeen nuttige post te plaatsen. Echt diep triest hoe hier gereageerd wordt op een nuttige vraag.
[ Voor 7% gewijzigd door Sneak[3G] op 04-03-2003 13:38 ]
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
je kan ook ctrl-A, dan eigenschappen, dan afvinken dan aply
dan is ook alles niet meer niet lezen, zelfs in de submappen
dan is ook alles niet meer niet lezen, zelfs in de submappen
bbarten81, hoe heb je daar overheen kunnen lezen..?
/kansloos
/ouwe
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()