Toon posts:

Backlight van mijn laptop doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb men laptop (Acer Aspire 1692) nu al zo'n 2,5 jaar in mij bezit en heb een probleempje:

Mijn backlight flikkert nogal fel en snel achter mekaar.

Dit gebeurt alleen als de laptop op AC zit en de batterij insteekt.
Ik heb ook gemerkt dat hij de batterij soms niet wil opladen als de laptop aanstaat.
Wanneer ik iets van een CD of DVD lees worden de flikkeringen nog erger.
Ik heb em ook al eens opgestart in safe-mode, waarbij ik hetzelfde effect had.

Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb wel juist Autodesk 3D max 2008 geinstalleerd maar betwijfel of het daar aan ligt.

Ik heb nog een 6maand garantie maar ik kan mijn laptop eigenlijk niet missen: heb hem elke dag nodig voor school.

hopelijk heeft iemand dit ook al meegemaakt
in de zin dat deze mij dan kan zeggen wat er aan zou kunnen schelen

Wimme

PS: ik heb er een filmpje van gemaakt maar heb de kabel van mijn fotoapparaat niet mee :S

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:14
Klinkt als een kapotte voeding. Je zou een andere adapter kunnen proberen, maar ik denk dat t eerder in de laptop zelf zit. Dat is niet zo 123 te repareren. Als ik jou was zou ik een backup van al mn belangrijke bestanden maken, de laptop naar de garantie brengen en om een tijdelijke vervanger vragen oid.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is je aansluiting niet brak, waardoor hij vaak overschakelt naar netstroom en weer terug? Dat geeft (naar gelang de instellingen) vaak fluctuaties in de brightness.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:00:
Is je aansluiting niet brak, waardoor hij vaak overschakelt naar netstroom en weer terug? Dat geeft (naar gelang de instellingen) vaak fluctuaties in de brightness.
Het ligt niet aan de aansluiting want als ik de batterij eruit haal en dus op AC aan het werken ben heb ik nog geen enkele flikkering gezien.

Het komt precies alleen voor als de batterij niet volledig is opgeladen en de laptop deze probeert op te laden.

• Retaliator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 00:18
Dit gebeurd ook vaak wanneer de bandkabel in je scherm verrot zijn. Als je je scherm verder open of dicht doet, veranderd er dan wat? Zo ja, dan zijn je kabel versleten. Zo nee, dan kan het alsnog dat ze versleten zijn of je voeding/accu is aan het sterven.

Verwijderd

Wil niet vervelend zijn maar je geeft zelf aan dat je nog 6 maanden garantie hebt. Het is vervelend dat je hem dan even moet missen, maar het is nog vervelender dat je met een laptop zit die kuren heeft...

Terug sturen dat ding en even wat anders regelen, niet teveel over nadenken.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heeft "het" zich helemaal gegeven: ik kan mijn batterij niet meer opladen (pc aan of uit).

Ik had 3 jaar garantie, maar op de batterij was er maar 1 jaar of zelfs minder garantie dacht ik.

Dus wil ik het liever eerst zelf vinden wat er aan scheelt zo kan het zijn dat ik mijn laptop niet onnodig hoef te missen.

Het stuk dat raar doet is volgens mij ofwel de batterij ofwel de regeling binnen in de laptop die kijkt of de batterij al vol is en niet meer hoeft geladen te worden.

Als het de batterij is kan ik gewoon een nieuwe kopen anders moet ik hem opsturen voor reparatie.
En ik kan niet aan een andere laptop geraken tijdens dat mijn laptop weg is voor reparatie.

Verwijderd

Topicstarter
updatje:

heb er een filmpje van gemaakt en op youtube gezet: filmpje

ik ga proberen de batterij van iemand anders erin te steken dit weekend en als dit geen problemen meer geeft weet ik dat de batterij de boosdoener is.
Zo weten de mensen die dit probleem later bij hen herkennen dat het bij hen waarschijnlijk ook aan de batterij ligt.

Verwijderd

Hoe heb je je accu gebruikt ? Altijd standaard erin laten zietten, ook op netvoeding ? Hoe vaak heb je de accu gebruikt ?

Mijn ervaring is dat bij intensief gebruik de accu maar een jaar meegaat en dan gewoon op is en je nieuwe moet halen :)

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 08:04
Toen ik nog Acer deed heb ik meerdere malen ervaren dat je heeeeel voorzichtig moet zijn met de aansluiting. Meerdere keren is de aansluiting adapter --> voeding kapot gegaan.. :(Misschien zit het dus in je aansluiting en niet zozeer in je adapter.

www.maartenlangelo.nl

Pagina: 1