Toon posts:

ftpen en pingen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Al jaren werk ik via FTP aan verschillende sites. Nooit problemen gehad. Nu ik @home internet heb, kan ik opeens niet meer bij de FTP van één website. Verschillende andere FTP's kan ik bereiken met Filezilla en ook via Mozilla, maar die specifieke site niet. Ik kan er wel bij via andere computers.

Dus probeerde ik om te pingen. In het commandoscherm geeft ping echter een rare error, namelijk dat het geen win32-toepassing is. Pingen doettie dus helemaal niet. Ook niet op localhost.

Wat is er aan de hand? ik vind het mateloos irritant!

Alvast bedankt.

Groet Dowine

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pingen doettie dus helemaal niet. Ook niet op localhost.
Wat bedoel je daarmee? Localhost is niets meer dan de loopback van je interne netwerkkaart.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
als ik doe

ping localhost

dan doettie

DOINK (x) ERROR
ping is geen win32-toepassing
--- OK ----

Verwijderd

Topicstarter
specifieker:

"C:\Windows\system32\ping.com is geen geldige win32-toepassing"

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk OS praten we eigenlijk over?
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:54:
specifieker:

"C:\Windows\system32\ping.com is geen geldige win32-toepassing"
Dat is apart. In mijn Windows map staat een ping.exe

[ Voor 79% gewijzigd door Gunner op 05-11-2007 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
windows xp SP2

Verwijderd

Topicstarter
home edition
legaal zelfs ook nog

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:53:
als ik doe

ping localhost

dan doettie

DOINK (x) ERROR
ping is geen win32-toepassing
--- OK ----
dit lijkt me toch niet echt een @home probleem... eerder probleem met je eigen pc

PS: Gebruik de EDIT knop

[ Voor 4% gewijzigd door webinn op 05-11-2007 19:55 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ga eens kijken of er naast een ping.com ook een ping.exe in de system32 map staat

En gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je de laatste in een topic bent en iets aan je post wilt wijzigen

Verwijderd

Topicstarter
enig idee waarom windows me niet zou laten pingen?

bovendien is het wel héél vreemd dat van alle sites die ik FTP (echt een stuk of 5) ze stuk voor stuk werken. en deze dus niet meer.

ik kan wel op de site. en mijn IP is daar bij mijn weten niet blocked, want ze hbben alleen IP's voor het forum geblocked en daar kan ik gewoon nog op

Verwijderd

Topicstarter
sorry.

er is wel ping.exe.

Beste Dowine, zou je in het vervolg gebruik willen maken van de edit button, zoals hierboven ook al eerder is gemeld. Kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 75% gewijzigd door Equator op 06-11-2007 08:03 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Voor wat betreft je ping commando: Dat lijkt mij gewoon dat je een virus o.i.d. hebt. CHeck je PC met virusscanner of ad/spy/mal-ware scanner.

Je probleem met FTP zou hier ook afhankelijk van kunnen zijn, maar dat is gokken.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Equator schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:05:
Voor wat betreft je ping commando: Dat lijkt mij gewoon dat je een virus o.i.d. hebt. CHeck je PC met virusscanner of ad/spy/mal-ware scanner.

Je probleem met FTP zou hier ook afhankelijk van kunnen zijn, maar dat is gokken.
Zou het misschien deze zijn?

Win32.Vb.AN@mm

Ben benieuwd hoe groot ping.com is in de system32 map, als hij 2kb is weet je genoeg :)

Verwijderd

kun je inderdaad bekijken wat de grootte van je ping.com is en in de DOSprompt ipv ping <IP adres > kun je mss intypen ping.exe <ip adres>

Deze zou het dan moeten doen uiteraard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:50:
Hallo..

Al jaren werk ik via FTP aan verschillende sites. Nooit problemen gehad. Nu ik @home internet heb, kan ik opeens niet meer bij de FTP van één website. Verschillende andere FTP's kan ik bereiken met Filezilla en ook via Mozilla, maar die specifieke site niet. Ik kan er wel bij via andere computers.

Dus probeerde ik om te pingen. In het commandoscherm geeft ping echter een rare error, namelijk dat het geen win32-toepassing is. Pingen doettie dus helemaal niet. Ook niet op localhost.

Wat is er aan de hand? ik vind het mateloos irritant!

Alvast bedankt.

Groet Dowine
Je geeft aan op een andere computer dit wel te kunnen staat deze pc in hetzelfde netwerk en/of op het zelfde internet lijntje ???

Verwijderd

Topicstarter
Ping.com staat niet op de computer, dus het is geen worm oid.
Het werkt wel om ping.exe in DOSprompt te doen en hij pingt en hij ontvangt en verzend gewoon zonder problemen.

Maar hij ftp't nog steeds niet. Ik kan dus wel op een andere computer ftpen, maar met de computers binnen dit thuisnetwerk kan het niet. Dus het zal wel iets met het modem/router zijn? maar wat?
Pagina: 1