Toon posts:

Geintegreerde AGP?

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik wil graag m'n pc op m'n tv aansluiten om op die manier makkelijk films te kijken zonder ze te moeten branden. Ik heb alleen geen TV-out. Na een dag speuren op internet lijken mijn opties een nieuwe grafische kaart of een tv-kaart maar ik begrijp er niet bijster veel van :?

Ik neig naar de eerste omdat ik ook een aantal spellen heb die mijn pc niet zo goed trekt. Ik weet dat ik geen PCI-E-aansluiting in m'n pc heb, maar ik lijk ook geen AGP-slot te hebben (laat staan dat ik weet of die AGP 2x, 4x of 8x is). De videokaart (Video kaart Intel(R) 82865G Graphics Controller - 96 MB) zit neem ik aan geintegreerd op het moederbord (via Everest Moederbordnaam Lite-On NR146 in een Compaq dx2000 MT) want ik zie alleen maar gewone PCI-sloten...

Ik wil er ongeveer een euro of 100 aan kwijt zijn (excl kabels).

Kan je mij uitleggen of ik er (zelf) een nieuwe AGP-videokaart in kan zetten of dat de enige optie een tv-kaart is?

Thx!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:59

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Er zijn ook PCI kaartjes te koop. Verwacht geen wonderen qua snelheid, maar een FX5200 of ATi 9250 op je PCI bus moet toch qua snelheid samenhangen met je Intel 865, en je hebt iig een tv-out :)

http://www.alternate.nl/h...ische+kaarten&Level2=PCI&

Hier stond een dode link.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat voor aansluitingen heeft je tv? Nieuwe tv's hebben vaak ook VGA :)

Een tvkaart is om tv te kijken op je pc, dus dat heb je in ieder geval niet nodig. Waarschijnlijk heb je een videokaart met tv-out nodig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Hmm, je lijkt me de strekking van een tv-kaart niet helemaal te begrijpen. Een tv-kaart bied je de mogelijkheid om analoge televisie op je computer af te spelen en op te nemen, dat zoek je dus niet als ik het goed heb begrepen.

Je hebt dus een nieuwe videokaart nodig. In everest klik je op moederbord, dan nog een keer moederbord en dan zie je onder "Moederbord Technische Informatie" de regel "Expansie slots". Daar zie je of je PCI-e danwel agp hebt.

Vimeo, YouTube

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Edit:

Verkeerde topic gepost..

[ Voor 82% gewijzigd door _Apache_ op 05-11-2007 19:18 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nieuwe grafische kaart inderdaad, maar dan wel een PCI kaartje omdat je geen AGP of PCI-E sloten hebt. Verwacht zoals gezegd geen wonderen, maar voor TV-OUT prima.\
Mocht je een LCD televisie hebben, kijk dan of je een VGA (D-SUB) aansluiting hebt ; veel mooier beeld dan composiet of s-video.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-06 13:13

Krentenbol

Prutz0r

_Apache_ schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:14:
Kijk ook bij andere winkel waar je deze setup kan kopen..

Als ik zo naar het toetsenbord betaal je hier teveel voor, dat specifieke toetsenbord heb ik bij Salland gekocht voor 11 euro, dus meer dan 55% goedkoper dan 25 Eur..
Alternate ís aardig goedkoop. Maar van wat ik heb gehoort (kennissen, shopreviews) moet je vér uit de buurt van die winkel blijven!

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-07 13:45
Als je ook alle nieuwe games wil spelen, neem dan een Radeon X1950 Pro ;-) Zit ook tvout op..

Homey — Critics are those without skills to create.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Heeft de TS geen verduidelijkend picje van zijn mobo?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
WeeJeWel schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:18:
Als je ook alle nieuwe games wil spelen, neem dan een Radeon X1950 Pro ;-) Zit ook tvout op..
Tja en dat wil je hoe precies in een PCI slot proppen? Hij zal toch echt aan de eerder genoemde kaartjes moeten denken

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
WeeJeWel schreef op maandag 05 november 2007 @ 19:18:
Die heb ik nog niet in PCI uitvoering gezien? Jij wel?

@TS,
Naar mijn mening is het nut van een PCI videokaartje niet echt meer tot reden vatbaar. Wat je beter kan doen, is kijken naar een boardje waarbij je mooi alle onderdelen kan overzetten, en waar wel een AGP slot op zit. AGP kan nog wel redelijk met de tijd mee, PCI daarentegen niet meer. Dus, wat zit er allemaal in je PC'tje?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
Ik heb zijn specs gevonden en hij heeft inderdaad geen agp

http://shop.lyrit.nl/showDetails.jsp?id_produkt=74515

Dat wordt dus een pci kaartje en dit is maximum een geforce 5200. Verwacht niet dat je spellen super zullen draaien, maar ik denk wel dat het iets zal verbeteren. Hier zit wel een tv-out op.

http://specs.tweak.to/16567

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is vrij basic. Als je geen PCIe of AGP hebt, heb je een PCI videokaart nodig. Die zijn gewoon op www.tweakers.net/pricewatch te vinden. Ook vrij basic is dat een TV-kaart voor TV-in is en niet voor TV-out.

Verdiep je wat meer in de materie dus...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.