Kan geen netwerkkabel vinden

Pagina: 1
Acties:

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo,

Gisterenavond is bij ons thuis de stroom uitgevallen terwijl ik op mijn pc bezig was. Vandaag wanneer ik na het school thuis kwam wou ik men PC opstarten en op het internet gaan maar zag dat er beneden bij de connectie een rood kruisje bijstond.

De melding was dat hij geen netwerkkabel kon vinden. Ik keek naar mijn PC vanachter en zag ook geen lampje branden. Nu vraag ik me af of dat dit iets met die stroom kan te maken hebben die is uitgevallen. Heb ook al met andere kabel geprobeerd maar geen verschil.

Ik heb een ASUS M2N-E moederbord met een on-board netwerkadaptor.

Wat kan ik hieraan doen?

Greetz,

Dries

Verwijderd

modem/router resetten?

• Droned
Deze werkt nog goed want zit hier beneden op de pc waaraan de modem is aangesloten. Deze gaat met een kabel naar boven naar een hub die dan naar 2 andere PC's gaat.

De ene werkt wel boven de andere niet ( de mijne dus ).

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:00
misschien is je netwerk poort op je modem/router kapot. Wissel eens een beetje :/ en probeer zelf eens wat :) het ligt aan je hardware iig

you had me at EHLO

• Droned
hoede wissel een beetje? Heb hiernet bios gereset maar helpt ook niet...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Nou, wissel eens de netwerkkabel.
Of wissel eens de poort waar je de netwerkkabel insteekt.

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 10:51
Het kan ook zo zijn dat je netwerkpoort in je computer kapot is gegaan. Dat had ik een paar weken geleden (maar dat kwam door een blikseminslag :X). Om dit te testen kan je eerst de kabel van je computer in een ander poort in je router stoppen (het liefst eentje waar een andere computer wel op werkt). Doet hij het dan niet koop dan voor 10 euro een netwerkkaartje en kijk of het dan wel werkt.

Verwijderd

kijk eens bij apparaatbeheer of er daar iets tussenstaat.

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Bij Windows XP wil een driver update nog weleens werken. Heb zelf ooit een hele tijd de melding gehad dat de netwerkverbinding verbroken was maar na een driver update zag het systeem hem weer als verbonden 8)7

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:00
dat bedoelde ik met wisselen :) maar dat zijn dingen die je echt wel zelf had kunnen bedenken :)

you had me at EHLO

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bij een stroomstoring bestaat er een reële kans dat je NIC beschadigd is. Een andere NIC is dan de enige oplossing. Hoe dit uit te sluiten, staat ^^.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Had ik laatst ook, opnieuw opstarten en de netwerkkaart verwijderen in apparaatbeheer en opnieuw installeren werkte.

• Droned
Probleem is opgelost,

Heb de powerkabel er is uitgenomen, vanachter uitgezet en terug opgezet en werkte terug!
Pagina: 1