Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Google's Android Operating System

Pagina: 1
Acties:
  • 2.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al enkele maanden word gespeculeerd over een aankomende Google Phone/OS, en nu lijkt het dan eindelijk zover te zijn. NU.nl bericht het volgende:
'Google komt met platform voor mobieltjes' lees voor
Uitgegeven: 5 november 2007 17:35
Laatst gewijzigd: 5 november 2007 17:45

AMSTERDAM - Google presenteert maandag een eigen platform voor mobiele telefoons, dat is gebaseerd op het open-source besturingssysteem Linux. Dat melden althans verschillende Amerikaanse media.

Google zelf heeft de plannen nog niet officieel bevestigd. Het zou gaan om een alternatief voor veelgebruikte smartphone-software als Windows Mobile en Symbian. Het open systeem zou gratis beschikbaar worden gesteld aan iedereen die het wil gebruiken.

Het systeem moet het gemakkelijker maken om applicaties te ontwikkelen voor mobiele telefoons. Tot nu toe is dat voor veel softwarebouwers een te ingewikkeld proces, omdat het in veel gevallen nodig is om voor ieder merk of type telefoon een aparte versie te maken. Bovendien houden mobiele-telefonieproviders scherpe controle over de software en diensten die ze op hun toestellen aanbieden.

Samenwerking

Google zou voor de ontwikkeling van het systeem inmiddels samenwerkingsovereenkomsten hebben gesloten met verschillende fabrikanten van mobiele telefoons en telecombedrijven, waaronder HTC, Samsung, Motorola, Sprint en NTT DoCoMo. Nokia ontbreekt vooralsnog, net als de grootste providers in de Verenigde Staten, AT&T en Verizon.

Software

Zoekgigant Google is al langer actief op mobiele telefoons. Het biedt onder meer een voor mobieltjes aangepaste versie van zijn zoekmachine aan, en gebruikers met een geschikte telefoon kunnen op hun gsm speciale software downloaden voor gebruik met Google-diensten als GMail of Google Maps.

Geruchten over een veelomvattend Googleproduct voor mobieltjes doen al jaren de ronde. Het bedrijf ontkent tot dusverre echter dat het werkt aan een eigen toestel, dat de concurrentie zou moeten aangaan met andere smartphones.
Engadget weet echter al te melden dat er voor vanavond een persconferentie gepland staat:
Breaking: Google's Android announcement coming at noon

Posted Nov 5th 2007 11:10AM by Evan Blass

Google will be holding a conference call at noon eastern to unveil the details of its long-rumored Android mobile operating system. Joining CEO Eric Schmidt will be other members of the 34-member Open Handset Alliance, including the chief executives of Deutche Telekom, HTC, Qualcomm, and Motorola. According to the press release, the "Android platform will be made available under one of the most progressive, developer-friendly open-source licenses," and will be composed of a "fully integrated mobile 'software stack' that consists of an operating system, middleware, user-friendly interface and applications." More details to follow.
Live coverage van de press conference is hier te vinden: http://www.engadget.com/2...e-mobile-os-announcement/

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ben benieuwd hoe dit zich uitpakt. Google's producten en services zijn natuurlijk zeer populair in gebruik, maar men wéét al zoveel van mij bij Google. Nóg gerichtere advertenties gepushed krijgen zie ik niet zitten. :)

Alors.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik las er ook net over.
Het klinkt zéér interessant.
Ik hoop ook dat dit een beetje uitpakt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik denk dat het een slimme zet is van Google, om een eigen mobiel besturingssysteem te gaan maken en op apparaten te leveren. Google heeft wel kaas gegeten van user interfaces en usability, zoals te zien is bij de meeste van hun producten. Al zal ik op dit moment niet snel zelf een Google-toestel kopen (ik ben en blijf MS-fan ;)) vind ik het wel een interessante ontwikkeling om te volgen.

Wat ik mooi vind aan Windows Mobile is dat je op de computer kan developen en testen met de emulator die je gratis kan downloaden, ik hoop dat Google iets soortgelijks gaat aanbieden.

We are shaping the future

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-11 22:40

tijmeng

Panasonic 7J

tzou erg mooi zijn als google met een installatiepakket komt zodat je bv dit besturingssysteem op bv de P990 kan installeren

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik kijk naar het type telefoon waar men op oogt, heb ik m'n twijfels er zo over of dit zal gaan lopen.

Bij m'n 2-jarig abo'tje zat een gratis HTC Wizard. Met simlock. Met een OpenSource besturingsysteem zal dit dus wel heel makkelijk aan te passen zijn, wat inhoud dat een simlock dan overbodig is.

Ik zelf zou geen 500 euro neerleggen voor een telefoon, ongeacht welk type of de software die erop draait. Juist vanwege het opensource idee, waar een simlock denk ik niet bij past, zullen toestellen met dit OS niet als gratis worden verstrekt bij abo's.

Ben best wel iemand die toch into gadgets is, maar zeker niet voor die centen..

Ik ben benieuwd..

Ey!! Macarena \o/

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12

BCC

Alex) schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:56:
Wat ik mooi vind aan Windows Mobile is dat je op de computer kan developen en testen met de emulator die je gratis kan downloaden, ik hoop dat Google iets soortgelijks gaat aanbieden.
Dit principe bestaat als sinds Palm en Psion begonnen met die dingen. Het is echt de enige manier om te developen voor zoiets zonder schreeuwend gek te worden, dus reken maar dat ze dat erbij leveren :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nou, de SDK komt volgende week al uit, dus daar hebben ze idd wel aan gedacht. ;)

Alors.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken vooral op basis van marktaandeel over een jaar of 5. De basis hebben ze inprincipe al gelegd met populaire, goed uitgewerkte web-based applicaties. Ik denk dat Google strategie nu eindelijk zichtbaar aan het worden is, dit in combinatie met flat-free mobiel internet wat meer en meer toegankelijk wordt in de toekomst. Al die web-based applicaties kun je straks gewoon op je mobieltje gebruiken wat naar alle waarschijnlijkheid net zo vertrouwd zal werken als op je desktop.

Microsoft, Palm, Nokia en Symbian kunnen nog wel eens heel zwaar krijgen omdat die drie niet eens volledige infrastructuur kunnen bieden wat Google al die tijd heeft opgebouwd. Microsoft is net begonnen met het Live platform en loopt behoorlijk achter op Google. De tijd zal het leren wat dit gaat brengen :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 06-11-2007 01:09 ]

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Ik vind dit een zeer goede ontwikkeling,
Weg dure windows, in plaats daarvan een gratis open source!!!

meer (gratis) programma's, goedkopere gsm's, HEERLIJK TOCH :D

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RaZ schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:34:
Als ik kijk naar het type telefoon waar men op oogt, heb ik m'n twijfels er zo over of dit zal gaan lopen.

Bij m'n 2-jarig abo'tje zat een gratis HTC Wizard. Met simlock. Met een OpenSource besturingsysteem zal dit dus wel heel makkelijk aan te passen zijn, wat inhoud dat een simlock dan overbodig is.

Ik zelf zou geen 500 euro neerleggen voor een telefoon, ongeacht welk type of de software die erop draait. Juist vanwege het opensource idee, waar een simlock denk ik niet bij past, zullen toestellen met dit OS niet als gratis worden verstrekt bij abo's.

Ben best wel iemand die toch into gadgets is, maar zeker niet voor die centen..

Ik ben benieuwd..
Valt toch wel mee?
Ik ben een prepaid-gebruiker, en voor 100 euro ofzo heb je al een smartphone (WM).
dus open source moet ook te doen zijn voor die prijs.

En dat van die simlock gaat niet op, in elke winkelstraat is er wel zo'n toko waar je voor 7,50 je telefoon kan unlocken, waar jan en alleman langskomt, dus dat open source ongewenst is omdat je het thuis kan doen lijkt me niet aan de orde.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet weet of ik zit te wachten op NOG een os voor mobiele telefoons. Het grootste probleem van dit verhaal zit em gewoon in het feit dat alle bestaande toepassing voor windows ce (+ varianten en opvolgers daarop) doodsimpel NIET meer werken. Denk dat dat toch een behoorlijke drempel zal zijn. Zeker in het begin.

Daarnaast is het open source id zeer leuk, maar ga er vanuit dat elke provider dat gebeuren volledig afgrendelt. De hoeveelheid telefoons die hun TD dan te verwerken krijgt zal behoorlijk stijgen door verkeerd software gebruik als ze het niet afgrendelen. Om van het simlock verhaal nog maar te zwijgen.

Of PDA's en smartphones er goedkoper van worden is ook maar de vraag. Ik bedoel, m'n HTC Touch kreeg ik enkele maanden geleden al voor nop bij een 25 euro 2jarig abbo, wat wil je daar nog veel goedkoper aan maken ?

Dat bedrijven als Nokia, Apple en the likes hier niet mee in zee gaan vind ik eigenlijk niet meer dan logisch. Mensen die een nokia gebruiken, gebruiken het ding ook als telefoon. Soms om er nog een plaatje of video mee te schieten en voor de rest ook helemaal nix. Geen overgroot deel iig. Hoe interessant is het dan om als groot concern een os te gaan draaien met alle risico's en gaten van dien ? Microsoft zou trouwens goed gek zijn om met Google in zee te gaan. In pda en smartphoneland word overwegend een MS Mobile OS gebruikt, ze zouden slechts hun eigen markt om zeep helpen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

In pda en smartphoneland word overwegend een MS Mobile OS gebruikt, ze zouden slechts hun eigen markt om zeep helpen.
Grote bullshit. Beperkte visie die je hier in Nederland hebt opgedaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone#Operating_Systems
Ik bedoel, m'n HTC Touch kreeg ik enkele maanden geleden al voor nop bij een 25 euro 2jarig abbo, wat wil je daar nog veel goedkoper aan maken ?
Vergeleken met een 2-jarige SIM-only van 8 EUR in de maand? 17 x 24 = 308 EUR voor je toestel plus een dom contract waar je 2 jaar aan vastzit noem je goedkoop en 'kun je niet veel goedkoper meer maken'?

Overigens zijn licentiekosten voor het OS slechts een kleine fractie van de totale kostprijs van een toestel.

[ Voor 18% gewijzigd door Stereotomy op 07-11-2007 03:16 ]

Alors.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Stereotomy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 03:15:
[...]

Grote bullshit. Beperkte visie die je hier in Nederland hebt opgedaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone#Operating_Systems

[...]

Vergeleken met een 2-jarige SIM-only van 8 EUR in de maand? 17 x 24 = 308 EUR voor je toestel plus een dom contract waar je 2 jaar aan vastzit noem je goedkoop en 'kun je niet veel goedkoper meer maken'?

Overigens zijn licentiekosten voor het OS slechts een kleine fractie van de totale kostprijs van een toestel.
Open source software maakt het wel makkelijker voor de minder bekende fabrikanten om hun producten te slijten. Telefoons uit China (bijvoorbeeld Cect) kosten geen drol, alleen de software is minder uitontwikkeld. Met software van Google zouden dat hele leuke goedkope smartphones worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Miki
C.44 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:16:
<kinp>
Dat bedrijven als Nokia, Apple en the likes hier niet mee in zee gaan vind ik eigenlijk niet meer dan logisch. Mensen die een nokia gebruiken, gebruiken het ding ook als telefoon. Soms om er nog een plaatje of video mee te schieten en voor de rest ook helemaal nix. Geen overgroot deel iig. Hoe interessant is het dan om als groot concern een os te gaan draaien met alle risico's en gaten van dien ? Microsoft zou trouwens goed gek zijn om met Google in zee te gaan. In pda en smartphoneland word overwegend een MS Mobile OS gebruikt, ze zouden slechts hun eigen markt om zeep helpen.
Daar ligt nu juist de kracht van Google. Bedenk je eens als je genomen foto via je google-account op picassa-web kunt zetten. Je hoeft dan niet meer je mobiel aan je pc te koppelen om die foto uit je mobiel te halen. Geen problemen meer met flash kaartjes, die worden bijna praktisch overbodig.
Dit zelfde geldt ook voor filmpjes die je direct naar YouTube kunt zenden maar, je mail, je agenda, je documenten. Mogelijkheden ten top en je kunt waar dan ook op ieder apparaat met een internetverbinding bij je bestanden. Ik denk dat Google een hele grote speler gaat worden op de mobiele markt vooral in het consumenten segment.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Volgens mij zijn er wel bijna meteen applicaties voor. Omdat het op linux gebasseerd is. Zoals ik het begrepen heb tenminste. Ik denk dat het zeker een kans van slagen heeft. Maar ik ben benieuwd hoe snel en hoeveel fabrikanten/ mobieltjes hiermee uit gaan komen...

Linux op mijn telefoon trekt me wel, maar dan graag ook wel een beetje continuiteit. En ik denk dat een Google dat wel kan bieden. Er zijn in het verleden namelijk al meer fabrikanten die een linux mobieltje gemaakt hebben....

De tijd zal het leren...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Had gelezen dat Google misschien wel subsidie van enkele tientjes (!!) per toestel wil geven aan hardwaremakers. Dat is ongekend natuurlijk.

Maar als Google hun OS als trechter kan gebruiken om gebruikers naar hun webapplicaties te funnelen, dan verdien je daar met gemak aan terug, als Google zijnde.

Alors.

• Apache
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

Qua eye candy zal het allemaal dik in orde zijn, Guy Romain werkt hier blijkbaar aan, en die heeft al een hoop knappe zaken weten produceren.

T'is schitterend dat java zo'n prominente rol krijgt op dit platform, de nieuwste arm chips kunnen native java bytecode executen dus 0 performance overhead :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 06:41

Nik

Schop:

Pfoew! Mooi!

[ Voor 12% gewijzigd door Nik op 12-11-2007 19:15 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 00:15
10 miljoen!!!!!! 8)7 :X >:) :) :9~ O+ :O }:O _/-\o_ :z O-)

* GrooV sluit zich op een gaat devven

• Miki
Het enige wat in me opkwam na het filmpje te hebben gezien was de bekende speech van de game Unreal: IMPRESSIVE!

• Nik

Nik

Ik zou dit wel willen draaien op mijn Qtek 9100. Ben benieuwd wanneer het zo ver is :)

• HammerT
  • Laatst online: 08-11 12:23
Er staan op engadget nu ook screenshot's van android :D
http://www.engadget.com/2...sual-tour-of-androids-ui/

Ze schrijven dat er een emulator bij de SDK zit. Echt geweldig nieuws.. vooral omdat mensen dus al kunnen beginnen met developen voordat de telefoon nog op de markt is.

• Vinnienerd
  • Laatst online: 22:40
iPhone :w

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22
Stereotomy schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:51:
Ben benieuwd hoe dit zich uitpakt. Google's producten en services zijn natuurlijk zeer populair in gebruik, maar men wéét al zoveel van mij bij Google. Nóg gerichtere advertenties gepushed krijgen zie ik niet zitten. :)
Google weet alleen zoveel van jou als jij toestaat. Je bent niet verplicht hun routeplanner te gebruiken, hun mailservice te gebruiken, hun zoekmachine te gebruiken enz enz.

Iedereen zeurt altijd 'oww ik vind dat google zwaar te veel van mij weet' maar diezelfde mensen zetten ondertussen wel al hun 'specs' online op hyves of een andere website.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• HammerT
  • Laatst online: 08-11 12:23
Mensen kopen toch evengoed de iPhone terwijl er een heleboel superieure telefoons (vaak op basis van windows mobile) zijn. Er blijft altijd een bepaald publiek dat gevoelig is voor design.

Ik vraag me af of ze ook prijzen gaan geven aan applicaties die niet gebruik maken van google's producten en services ;)

• Alex)
Ik heb net even het SDK gedownload en er wat mee gespeeld, en het is best leuk. Het is goed te zien dat ze naar de iPhone hebben gekeken, veel knopjes "glimmen" en je kan maar één applicatie tegelijk in het scherm zien. Een start-menu (zoals Windows Mobile dat heeft) is er niet, hierdoor kun je ook niet snel switchen zonder naar het Home-scherm te moeten gaan.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Des Palms :)

Ook geen start menu, ook één applicatie tegelijk, ook geen zandlopertjes. :)

Alors.

• Alex)
Mja, dat vind ik zonde... ik wil kunnen multitasken op zo'n apparaat... iedere keer naar het home-screen moeten gaan vind ik niet echt praktisch...

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-11 20:52

I-V-O

powerpoker

Ik heb net de SDK gesponst en "geinstalleerd". Nice! Een snelle emulator, zo te zien full-featured, en een plugin voor Eclipse! En geen geneuzel met windows. De tools zijn in elk geval goed, nou nog een ingeving voor een killer-app :)

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:50

Khaine

Python liefhebber

En, wie gaat er allemaal developpen in de hoop 1 van de 50 gelukkigen te zijn?

* Khaine gaat iets verzinnen. Klinkt als iets leuks om te leren! De tutorial is iig erg helder :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:13
HammerT schreef op maandag 12 november 2007 @ 23:58:
[...]

Mensen kopen toch evengoed de iPhone terwijl er een heleboel superieure telefoons (vaak op basis van windows mobile) zijn. Er blijft altijd een bepaald publiek dat gevoelig is voor design.

Ik vraag me af of ze ook prijzen gaan geven aan applicaties die niet gebruik maken van google's producten en services ;)
Ik denk dat er ook een boel mensen een iphone hebben omdat die hun buik vol hebben van het windows mobile platform. Ik mot het iig niet meer ;)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 21:36

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

De architectuur van Android oogt erg overzichtelijk, flexibel en eenvoudig. Ik ben echter benieuwd wat de eerste grenzen zijn waar ontwikkelaars tegen aan lopen en in hoeverre de rest van Android een open-source ontwikkelprocess gaat volgen.
Alex) schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 00:22:
Je kan maar één applicatie tegelijk in het scherm zien. Een start-menu (zoals Windows Mobile dat heeft) is er niet, hierdoor kun je ook niet snel switchen zonder naar het Home-scherm te moeten gaan.
Meer applicaties in het scherm lijkt me onpraktisch. Je krijgt dan allerlei window-manager perikellen en vaak is je scherm toch te klein.

Wat me een nuttige toevoeging lijkt zijn paralelle workspaces (met ieder hun eigen back&forward stack en lopende activiteit).

Ik denk niet dat dit onmogelijk is om te implementeren, maar het is meer een uitbreiding op Android dan een applicatie die je tegen de SDK aan kunt programmeren.

|_____vakje______|

• Nik

Nik

Soort van desktops dus Cyber? Net als in Linux / nieuwe OSX? Dus dat je kan switchen tussen verschillende "homescreens" waar dan een app op draait. Dat lijkt me wel wat. Zeker in combinatie met de grafische mogelijkheden. Ik zie een 3D kubus waardoor ik 6 apps kan draaien, en heel makkelijk kan switchen tussen deze apps. Flip&work noem ik het ;) Nu nog iemand vinden die dat gaat maken ;)

Verwijderd

wat is eigenlijk de hoofdtaal voor apps te ontwikkelen?
JAVA als ik het goed zie?

ook een beetje XML

Verwijderd

het ziet er allesinds wel proper, snel en stabiel uit! :)

hopen dat het niet veel geheugen en CPU nodig heeft zoals WM

• HeatWave
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Opvallend dat dit topic nauwelijks loopt hier :).

Ik vraag me af in hoeverre je Android kan gaan gebruiken op diverse toestellen. Via Dealextreme barst het van de vage Chinaphones, geen verkeerde dingen, maar niet goed genoeg om te kopen nu.

Maar als het mogelijk is om er Android op te zetten zou het wel eens heel interessant om een 3,2inch touchscreen modelletje voor 100 euro aan te schaffen :).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Omdat er nouwelijks iets over bekend is. Ik heb tenminste nog geen China-phones gezien met Google OS (die hebben meestal een of ander vaag chinees os (allemaal hetzelfde) waar je verder geen applicaties op kan installeren of Windows Mobile (waarbij ik me afvraag of ze daar wel een licentie voor hebben). Die telefoons werken op zich prima. Ik heb al bijna een jaar zo'n telefoon in gebruik. Het scherm is van wat minder kwaliteit (kleine kijkhoek) en de touchscreen mag wat gevoeliger maar op zich werkt hij verder prima (je krijgt er zelfs vaak 2 accu's bij met een behoorlijke standby tijd).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• HeatWave
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Nee, dat snap ik ;).

Maar het is een aantal hackers al wel gelukt om het OS op wat hardware te draaien (sharp zaurus) dus ik verwacht dat ook op andere apparaten mogelijk is.

Nou heb je idd geen flauw idee wat voor hardware die chinese dingen bevatten, maar daar zal hopelijk wel iemand achterkomen :).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• TheFirepit
  • Laatst online: 10:36

TheFirepit

Vuurbal

http://www.allaboutphones.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2721

Wat video's van vermoedelijk de HTC Dream die op Android gaat draaien.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 16:58

geerttttt

Manisch positief

Voor zover ik het nu heb gezien is het in mijn ogen het net niet. Een voordeel is dat het een directe concurrent is van windows mobile, wat ook nog steeds lange van perfect is... wat de concurrentie niet extreem moeilijk maakt.

Oost west, 127.0.0.1 best!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06
geerttttt schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:49:
Voor zover ik het nu heb gezien is het in mijn ogen het net niet. Een voordeel is dat het een directe concurrent is van windows mobile, wat ook nog steeds lange van perfect is... wat de concurrentie niet extreem moeilijk maakt.
Er is een Google Android wedstrijd geweest, waarbij er 50 winnaars uit zijn gekomen met applicaties voor Google Android:
http://www.alleyinsider.c...roid_winners_are_in_goog_
PDF met uitgebreide beschrijvingen van de applicaties:
http://code.google.com/android/images/adc1r1_deck.pdf

De grootste concurrent van Android zal Symbian zijn en ik verwacht ook niet dat Google meteen een groot aandeel krijgt in de mobiele OS markt. Wat ik wel verwacht is dat ze met hun bestaande producten (google docs, gmail, google maps etc.), een paar goede applicaties (zie bovenstaande links) en een mooi toestel (htc dream) toch wel een sterke kracht zullen worden.
Pagina: 1