Spotlight disabled, hoe enabelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50
Hoi,

Wil ik een bestandje op mijn hdd opzoeken door middel van het o zo handige Spotlight, werkt het niet meer? Als ik via de standaard shortcut het zoekvenstertje open en een naam ingeef van een bestand waarvan ik zeker weet dat het bestaat (bijvoorbeeld "Desktop"), dan krijg ik 0 results.

Ik de preferences kan ik niets vinden dat ervoor zorgt dat ik Spotlight enable of iets dergelijks. Ook via Google kan ik er niet achterkomen hoe ik dit kan oplossen. Overigens heb ik geen flauw idee hoe dit is gekomen, ik maak altijd dankbaar gebruikt van deze handige functie.

Dus, hoe kan ik Spotlight weer "enabelen" :?

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, bepaalde zaken werden wel geïndexeerd en andere dingen niet. Uiteindelijk heb ik de hele Spotlight index verwijderd en na enige tijd herindexeren werkte alles weer.

Ik heb de Spotlight index als volgt weggegooid (ps, dit doe je op eigen risico, bij mij werkte het, maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen probleemloos werkt):
- Open terminal
- sudo rm -f -r /.Spotlight-V100
- Mac herstarten en nu begint Spotlight met het opnieuw indexeren van de index

Er zijn diverse andere manieren om het zelfde te bereiken, dus kijk even rond wat voor jou het beste is. Tevens kan je voor je iets dergelijks gaat doen kijken of bepaalde mappen niet als "uitgesloten" staan aangegeven in de Spotlight instellingen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50
Dit heeft (nog) niet geholpen, misschien gaat de machien wel indexeren als tie idle is, dus ik wacht nog even maar vooralsnog geen resultaat (zelfs geen 'ik ben bezig met zoeken-animated gif').

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ook een keer gehad.. geloof ik bij systeemvoorkeuren/preferences de hele HD ge-exclude.. en toen weer ge-include. Dan gaat hij opnieuw indexeren.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301562

[ Voor 16% gewijzigd door kaassouffle op 05-11-2007 18:33 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

code:
1
sudo mdutil -E

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ah ja idd:
http://www.thexlab.com/fa...l#Anchor-Rebuilding-49575

(Bij mij moest nog [spatie] en / er achter om opstartdisk te her-indexeren)

[ Voor 66% gewijzigd door kaassouffle op 05-11-2007 18:37 ]

Pagina: 1