Tb1000+Chrome Orb...57c te heet?

Pagina: 1
Acties:

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Heb net thunderbird 1gig gekocht en een chrome orb maar ik vind de boel aardig warm worden. Zonder overclock escapades, als ik alleen wat rond wroet in windows wordt de proc al snel 57 graden. Heb er nog geen pasta tussen (hadden ze natuurlijk weer niet bij die winkel), alleen dat rare padje wat ze er standaard op leveren (nee folie is eraf, hebben me denk ik oude gegeven, want de folie was er al af !, weet ik nu pas). Ik vind 57graden al aardig warm voor een onbelaste proc. Wat is de temp bij andere? of is dit normaal? (heb nu spijt dat ik geen super Orb heb genomen, maarja ik wilde niet zoveel gefluit uit m'n kast vandaar) :'(

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Met wat koelpasta er tussen scheelt het al een hoop. En 2 casefans voor wat airflow helpt ook goed.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 13 februari 2001 09:43 schreef lexkam het volgende:
Heb net thunderbird 1gig gekocht en een chrome orb maar ik vind de boel aardig warm worden. Zonder overclock escapades, als ik alleen wat rond wroet in windows wordt de proc al snel 57 graden. Heb er nog geen pasta tussen (hadden ze natuurlijk weer niet bij die winkel), alleen dat rare padje wat ze er standaard op leveren (nee folie is eraf, hebben me denk ik oude gegeven, want de folie was er al af !, weet ik nu pas). Ik vind 57graden al aardig warm voor een onbelaste proc. Wat is de temp bij andere? of is dit normaal? (heb nu spijt dat ik geen super Orb heb genomen, maarja ik wilde niet zoveel gefluit uit m'n kast vandaar) :'(
Als je van de Super Orb FAN2 uit laat staan dan scheelt dat 75% herrie en maar 3 graden temperatuur bij een stressed CPU. Heb je wel genoeg luchtcirculatie in je kast? Je kast moet niet ver boven de 30C uit komen. Bij mij is die TB1000 idle 26C en stressed 49C met de Super Orb.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

heb een TB1000 met een FOP38, wordt bijna gek van de fohn én toch wordt de processor 58 graden (met }:O). Ik zou toch eens wat van koelpasta gaan gebruiken, ook al is een temperatuur van 60 graden nog niet schadelijk (het wordt pas kritiek bij een graad of 75...)

• lexkam
m'n mobo wordt maar 30 graden en ik heb een big tower In-win hq700 (of zo) met voldoende gaten/ventilatie, Maakt het nog uit of je de orb er andersom opdoet? (hij kan maar op 2 manieren natuurlijk vanwege de klemtandjes) :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 13 februari 2001 09:55 schreef lexkam het volgende:
m'n mobo wordt maar 30 graden en ik heb een big tower In-win hq700 (of zo) met voldoende gaten/ventilatie, Maakt het nog uit of je de orb er andersom opdoet? (hij kan maar op 2 manieren natuurlijk vanwege de klemtandjes) :?
Hij moet er zodanig op dat de core precies in het midden van de Orb zit! Hopelijk heb je daar op gelet?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• lexkam
Heb ik op gelet, de core wordt helemaal 'bedekt' door het plakkertje (imprint van hele core op gevalletje bij visuele inspectie, om maar wat dure woorden te gebruiken)

Verwijderd

Mmmm mijn proc wordt ook 60 graden zelfs en ik heb zo'n Coolermastertje en vrijweinig geclocked op 1064Mhz volgens 3Dmarks2000.

Bij mij zit er wel coolpasta tussen en bij volle proc belasting dus 60 soms 61 graden.

EN mijn kast staat helemaal open...is dat goed of slecht voor de ventilatie...???
Pagina: 1