Ik werk sinds deze zomer voor een IT bedrijf op basis van een nul-urencontract. Het is webdevwerk, wat ik zelf ook als hobby doe. Nou was ik nieuwsgierig naar de copyrightregeling voor dit alles. Ik snap dat wat ik voor het bedrijf maak van hen is, maar wat als ik voor het bedrijf iets maak en later zelf ook zoies wil. Of jusit andersom, als ik voor mezelf iets maak en later dat ook voor dat bedrijf moet maken? Het gaat om algemene stukken code, dus AJAX objecten en meer van dat soort dingen, dus niet om specifieke ontwerpen. Het kan namelijk heel goed gebeuren dat als ik bijvoorbeeld een AJAX object met alles erop en eraan voor dat bedrijf maak en ik later zoiets voor mezelf ook wil hebben, het erg op elkaar kan lijken.
Hoe zit dit eigenlijk? Wie heeft waar welke rechten over? Ik heb er verder (nog) geen problemen mee, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe het zat. Mede omdat deze situatie zeer binnenkort waarschijnlijk voor gaat komen.
Hoe zit dit eigenlijk? Wie heeft waar welke rechten over? Ik heb er verder (nog) geen problemen mee, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe het zat. Mede omdat deze situatie zeer binnenkort waarschijnlijk voor gaat komen.