Toon posts:

[Vista] Extern Bureablad over internet

Pagina: 1
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op mijn laptop Vista Business en op mijn pc Vista Ultimate.
Nu wil ik als ik niet thuis ben via mijn laptop inloggen op mijn pc thuis via Extern Bureaublad.
Nu wil dit wel lukken als ik thuis ben over het netwerk.
Zodra ik wil inloggen buitenshuis via mijn internet ip (80.163.xx.xx) dan lukt dit weer niet.
Ik heb al gezocht op google en de standaart poort is 3389, nu staat deze in de router gewoon open en op mijn pc zijn ip.
Als ik een aangepaste poort gebruik doet hij het echter ook niet.
Ook heb ik in beide firewalls het vinkje aangezet bij extern bureaublad.

Ik krijg dus steeds de foutmeldig dat hij geen verbinding kan maken.

p.s. kom alsjeblieft niet met alternatieve programma's aan, die gebruikte ik hiervoor ook en ik wil het gewoon via Extern Bureaublad

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed, je moet je router wel die poort laten forwarden (dat doe je dus al). Ik kan het met Xp namelijk wel. Heb je misschien een firewall op je computer draaien die dat tegenhoud? Je kan het thuis ook testen door je internet adres in te vullen, maar het kan zijn dat hij dat niet helemaal pakt. Heb je het ook al geprobeert met een ander poortnummer voor RDP? Je moet wel opnieuw opstarten als je hem hebt verandert.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook al een ander poortnummer geprobeerd.
bedoel je mijn router opnieuw opstarten of mijn pc?
Ik heb hem al opengezet in beide firewalls.

Verwijderd

@ Hero of Time
Misschien eerst even lezen voordat je wat zegt..
Heb je misschien een firewall op je computer draaien die dat tegenhoud?
TS schreef:
Ook heb ik in beide firewalls het vinkje aangezet bij extern bureaublad.
Heb je het ook al geprobeert met een ander poortnummer voor RDP?
TS schreef:
Ik heb al gezocht op google en de standaart poort is 3389, nu staat deze in de router gewoon open en op mijn pc zijn ip.
Als ik een aangepaste poort gebruik doet hij het echter ook niet.
Ik kan het met Xp namelijk wel.
Hier wordt de TS natuurlijk niks wijzer mee..

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:21
Heb je wel aangegeven dat er überhaupt mensen remote in mogen loggen via RDP :? Computer properties > tabblad remote en daar aangeven dat je remote inloggen toe wilt laten en welke gebruikers dat mogen :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 08:04
HaveBlue schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:44:
Heb je wel aangegeven dat er überhaupt mensen remote in mogen loggen via RDP :? Computer properties > tabblad remote en daar aangeven dat je remote inloggen toe wilt laten en welke gebruikers dat mogen :)
Er word eerst verbinding gemaakt, daarna moet je pas inloggen dus dat zal het niet zijn.

https://f1nerd.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:32:
@ Hero of Time
Misschien eerst even lezen voordat je wat zegt..

[...]

TS schreef:

[...]

[...]

TS schreef:

[...]

[...]

Hier wordt de TS natuurlijk niks wijzer mee..
Ik geef alleen aan wat hij moet controleren of het wel goed staat. Het is namelijk mogelijk dat de firewall bijvoorbeeld alleen RDP van een lokaal ip adres toestaat, of dat er de aangepaste poort niet is toegevoegd aan de regels.
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:29:
ik heb ook al een ander poortnummer geprobeerd.
bedoel je mijn router opnieuw opstarten of mijn pc?
Ik heb hem al opengezet in beide firewalls.
Ik bedoel de computer uiteraard. De service moet wel door hebben dat hij op een andere poort moet luisteren.
HaveBlue schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:44:
Lijkt mij wel he, als het lokaal werkt.

Weedwalk, ik zou zelf nog kijken of je thuis via je internet adres verbinding kan krijgen en wat er op je computer gebeurt als je dit probeert. Misschien dat er namelijk een vraag komt van de firewall oid (misschien dat Defender zit te kloten).

Edit:
Als het niet te veel moeite is, misschien kan je eens proberen door je laptop op de WAN poort aan te sluiten (statische ip adressen gebruiken op beide kanten, WAN en laptop) en probeer dan te connecten op je WAN poort. Werkt dat wel, dan is het misschien een probleem bij je provider. Dan zou je dus een ander poortnummer moeten nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hero of Time op 05-11-2007 20:05 ]

Commandline FTW

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-03 14:32
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:15:p.s. kom alsjeblieft niet met alternatieve programma's aan, die gebruikte ik hiervoor ook en ik wil het gewoon via Extern Bureaublad
Ik kom toch ff met een alternatief. Want je wilt waarschijnlijk geen alternatief omdat je daar ook poorten open moet zetten?

www.teamviewer.com (gratis voor niet commercieel gebruik)
Voor dit programma hoef je totaal geen poorten open te zetten. Dit werkt via poort 80 die bijna overal gewoon open staat.
Gebruik het al tijden, en werkt overal perfect.

Eenmalig installeren op je PC thuis en een wachtwoord instellen. Daarna kun je overal waar je bent met de client die je altijd kunt downloaden inloggen zonder problemen met firewalls en routers...

Kon het niet laten die perfecte programma met je te delen...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij niet om poorten open zetten of niet, zoals ik al zei heb ik al wat programma's geprobeerd, toen ik op XP draaiden gebruikte ik altijd Real VNC maar aangezien nu alleen enterprice hierop werkt heb ik geen zin om er voor te betalen.

Ik zal eens kijken naar teamviewer. Het liefst heb ik natuurlijk wel dat Extern Bureaublad werkt. Ik ga nog wat dingen uit proberen.

Bedankt voor de hulp en jullie horen nog wel of het gelukt is!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 13:13

Toolskyn

€ 500,-

Ik hoor wel vaker dat Vista geen zin heeft om Extern Bureaublad goed open te zetten. Ik zelf heb deze Microsoft pagina gebruikt waarna het werkte. Ik kan me niet meer helemaal herinneren of ik de firewall van Windows Vista daarbij ook nog heb moeten instellen, maar volgens mij gaat dat automatisch. Vergeet trouwens niet dat als je vanaf een XP machine wil verbinden je niet de optie met de zwaarste beveiliging kan kiezen.

gewooniets.nl

Verwijderd

Topicstarter
okey ik heb alles hierboven ook geprobeerd maar tot nu toe nog niks tegengekomen dat werkt.
Heeft iemand anders nog tips?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoe controleer je eigenlijk of je er bij kan?
Krijg je bijvoorbeeld met een telnet <host:3389> ook geen response?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik controleer dit eerst intern met mijn internet adres, later hoorde ik dat dit zowiezo niet kan.
Daarnaast probeer ik ook steeds als ik op school ben in te loggen maar krijg steeds de melding dat dit niet lukt.

waar kan ik telnet vinden?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je toevallig een Speedtouch? Daarmee is het niet mogelijk om lokaal dit soort testjes te doen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*uche*

Ik hoop dat ik je verkeerd begrepen heb en dat je een grapje maakt omdat je dat wel kan uitvinden voor jezelf.

Maar evengoed: je probleem is niet des Windows, maar des netwerks.
Daarom verplaats ik je topic.
Ik vraag me wel af of je zelf wel genoeg moeite wil doen, want de vragen die je stelt zijn hier meerdere keren op GoT voorbij gekomen en daar moet je met de search ook een antwoord kunnen vinden.

mv WOS > Netwerken

[ Voor 41% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2007 20:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:10:
Heb je toevallig een Speedtouch? Daarmee is het niet mogelijk om lokaal dit soort testjes te doen.
Mijn netwerk bestaat uit:
Windows Vista -> Linksys Range Expander -> linksys modem/router WAG354G
Ik heb interenet van planet.

@alt-92:
Ik doe meer dan moeite, ik ben ik al meer dan 3 weken meebezig en heb alles uitgepluisd en gezocht op internet en daar krijg ik ook maar geen antwoorden.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Geen zin om hele topic te lezen maar iets wat ik zelf had waardoor het niet werkte, het account wat je probeerd MOET een password hebben..

Verwijderd

Topicstarter
SanderAlterNET schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:14:
Geen zin om hele topic te lezen maar iets wat ik zelf had waardoor het niet werkte, het account wat je probeerd MOET een password hebben..
al mijn accounts hebben een password

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem ooit eens op kunnen lossen (weliswaar onder XP, maar wie weet) door niet alleen poort 3389 maar ook poort 3388 open te zetten.
Dit had iets te maken met 2-richtingverkeer, maar vraag me niet wat. Ik weet alleen, dat het toen voor mij de oplossing was.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 17:50:
Ik heb ditzelfde probleem ooit eens op kunnen lossen (weliswaar onder XP, maar wie weet) door niet alleen poort 3389 maar ook poort 3388 open te zetten.
Dit had iets te maken met 2-richtingverkeer, maar vraag me niet wat. Ik weet alleen, dat het toen voor mij de oplossing was.
Poort 3388 tot en met 3390 staat open op TCP, dit is standaard in de router zo ingesteld, hij verbind door naar mijn interne ip.
Pagina: 1