Realistische MMORPG?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.304 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een leuke, realistische MMORPG, net zoals Second Life. Ik heb World of Warcraft en Flyff geprobeerd, maar die vind ik toch net wat te fantasy achter. Het lijkt me wat leuker als je wat realistischere dingen kan doen, zoals bijvoorbeeld een baan zoeken, een bedrijfje starten, bij elkaar op bezoek gaan, enzovoort.

Nou heb ik Second Life geprobeert maar dat vond ik echt grote bagger, de graphics lijken nergens op en de gameplay is niet echt super. Ook ben ik niet echt weg van de logge besturing.

Zijn er nog wat meer MMORPG die naar mijn behoeften voldoen, die jullie weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58707

Modbreak:Reageer ontopic of reageer niet :{

[ Voor 96% gewijzigd door Crash op 05-11-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat jij precies beschrijft ken ik alleen uit The Sims en Second Life.
The Sims is geen MMORPG en Second Life vind je niet leuk; ik trouwens ook niet. :P

De enige MMORPG die er dan nog enigszins realistisch uit ziet, is Lineage II wat mij betreft. Maar of je daar een baan kunt zoeken weet ik niet, heb het nooit zelf gespeeld.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 21:45
Lineage II is verre van realistisch, het is ook allemaal magie en monsters wat de klok slaat.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Imho enige optie is Sims online.

Hou je van social interactie, is de Sims een echt leuke optie. Je werk moet je soms doen met meerdere (online) mensen, je kan close friends worden met andere. Ik speelde met mijn toenmalig vriendin, we gingen altijd opbezoek bij iemand die zo'n beetje alles in huis had. Maakte ook eten voor iedereen, heeft zelfs onze hele 'bruiloft' betaald. Je kan ook een eigen winkel beginnen, of eigen training plaats.

Echter het is niet echt een MMO, meer een veredelde chatbox met leuke graphics. Het voordeel is echter wel, deze game is echt voor de RL-mensen, open sociaal en vriendelijk. Verwacht niet dat er nu nog echt veel mensen spelen, maar het aantal dat speelt zal erg Sims-fan zijn.

vind het altijd weer erg zielig dat er weer mensen moeten zijn die hierom moeten lachen. Ieder zijn eigen game, de tijd in The Sims heb ik best naar mn zin gehad. Laat gewoon elkaar in waarde

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46

Bosmonster

*zucht*

Enige andere die ik nog ken is There

http://www.there.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178981

Topicstarter
The Sims is nogal verouderd, is dat echt de enige MMORPG die wat afwijkt van de normale fantasy MMORPG-wereld?

Fantasy MMORPG is wel .. cool? :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn er zoveel die niet-fantasy zijn, athans in de zin van elfjes, orcs en soortgelijken.
Je haalt echter aan van een shop, werk, de echte 'reallife' dingen zeg maar.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

SinergyX schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:35:
Er zijn er zoveel die niet-fantasy zijn, athans in de zin van elfjes, orcs en soortgelijken.
Je haalt echter aan van een shop, werk, de echte 'reallife' dingen zeg maar.
Al vraag ik me af waarom je dat zou willen. Als ik naar een winkel wil ga ik wel naar een echte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is leuk, de interactie en de vrijheid. Helaas is The Sims dan wel weer beperkt dat je niet de auto pakt en even naar een ander toe rijd. Het is The Sims, maar dan online.

kan je ook zeggen, waarom speel je Footies.. kan je toch ook gewoon op een voetbal club gaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Second Life is niet zozeer 'uncool' omdat het een MMORPG is, het is 'uncool' omdat het vol zit met vieze ventjes en het eigenlijk vooral om seks draait.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:03
Hmm.. De meeste mensen willen juist een mmorp spelen om zich zo in een complete fantasie wereld te bevinden die toch "sociaal" is, omdat ze de normale wereld met banen en alles saai vinden.
Wat jij eigenlijk wilt is het echte leven, maar dan niet echt. ;)

Second life heeft mij ook niet echt kunnen boeien. (ben toch meer liefhebber van spellen als rose enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

SinergyX schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:39:
Het is leuk, de interactie en de vrijheid. Helaas is The Sims dan wel weer beperkt dat je niet de auto pakt en even naar een ander toe rijd. Het is The Sims, maar dan online.

kan je ook zeggen, waarom speel je Footies.. kan je toch ook gewoon op een voetbal club gaan? :P
De interactie en vrijheid heb ik in het echt ook hoor :P Ik speel juist games om eens een keer iets anders te doen dan ik normaal al kan doen. Maar goed, ieder z'n meuk.

Wat is Footies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

voetbal games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
Real Life, heet het geloof ik, waar je op zoek naar bent.
Is wel hard aanpoten trouwens en je kunt flink op je bek gaan als het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Lees eerst eens voor je post. Er staat dat hij dat al heeft gespeeld en dat dat hem niet boeide :/

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:44
TKing schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:33:
Lees eerst eens voor je post. Er staat dat hij dat al heeft gespeeld en dat dat hem niet boeide :/
je weet niet wat real-life betekent neem ik aan??
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hydra schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:44:
[...]

Second Life is niet zozeer 'uncool' omdat het een MMORPG is, het is 'uncool' omdat het vol zit met vieze ventjes en het eigenlijk vooral om seks draait.
'dat' spel dan wel, met de minderjarige goldfarmers? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ooit eens een demo gezien van Playstation Home. Mijn indruk was toen dat dit een verbeterde versie van Second Life zou zijn.

nieuws: Sony presenteert PlayStation Home-visie

Ik hoop dat je vindt wat je zoekt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 21:50
Moet je wel 400 euro lappen om een huisje te mogen bouwen :-) niet iedereen heeft een PS3 weetje

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik weet dat het wat een long shot is maar toch: Eve online. Het is een ruimte MMORPG/sci-fi RPG. Maar het benaderd wel het "echte" leven. In de zin van, je hebt bijzonder veel opties om sterker te worden ipv vechten voor experience. Je kan handelaar worden, fabriceren etc er zijn veel mogelijkheden. En in tegenstelling tot veel van de MMORPG's die beweren het ook te hebben heeft dit spel het echt. De hele economie is player based in de trend van alles word gemaakt, gefrabiceerd en gekocht/verkocht door spelers. Er is een hele wereld aan de gang met machtsverhoudingen tussen corporaties(Eve's naam voor een alliantie van spelers). Ik heb het lang gespeeld en het is een hele andere ervaring praktisch iedere andere MMORPG die ik ken. Je moet veel socialer zijn want alleen schiet het echt niet op(productie lijn opzetten gaat sneller met meer man). Maar vooral dat alles en overal andere spelers achter zitten maakt dat het meer weg heeft van de echte wereld dan enig ander spel. De setting mischien niet omdat het in de ruimte is. Maar voor de rest is er weinig denk wat de "filosofie" van het echte leven benaderd in een speelbare vorm die goed is uitgewerkt. Je kan het 10 dagen gratis proberen geloof ik. Maar 1 waarschuwing de wereld van EVE kan wel echt Kei en Keihard zijn af entoe....ach net zoals in het echt ;-)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SinergyX schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:49:
'dat' spel dan wel, met de minderjarige goldfarmers? :')
Ik had het over communities van viespeuken die doen alsof ze pedoseks hebben in het spel. Vind ik niet te vergelijken met goldfarmers (die bovendien nou niet bepaald getolereerd worden).

WoW is gewoon een spelletje, niet meer, niet minder. Veel mensen zijn er redelijk verslaafd aan, maar het is wel ff wat anders dan een '2e leven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat is er precies anders aan? Pedo(jou woorden)seks wordt ook niet getolereerd en de mensen die ik ken die het spelen zijn het ook niet echt tegengekomen. Simpel verhaal van media-stempel erop, hele spel is bagger, punt. Heb je het spel zelf ook gespeeld of is dat ook maar een 'van horen zeggen' mening?

Gewoon mensen respecteren die het spel wel naar tevredenheid spelen, ieder spel heeft zijn rotte appels, second life heeft ze enkel die wat dichter op de realiteit rusten. Dat beide spellen veel verschillen in 'genre' maakt weinig uit of het deel uitmaakt van een '2de leven'. (zie verslaving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SinergyX schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:31:
Gewoon mensen respecteren die het spel wel naar tevredenheid spelen,
Als je dat spel wil spelen, prima. Hij vroeg waarom 2nd life als 'suf' gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-04 20:25
tijd lang anarchy online gespeelt het is gratis. alle charachters lijken voral op mensen.

je moet vanaf het begin een proffession kiezen. niet echt meteen realistisch maar je moet wel omgaan met andere proffessions. als je niet hulp in vraagt van een trader krijg je nooit goede wapens aan. interactief zijn met clan (organisatie) was altijd wel lachen. voral de haat tussen een standaard civilian (omni-tech) en rebellen (clan) zorgt voor apparte situaties. je kan natuurlijk ook altijd een gimp neutral blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Hydra schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:13:
[...]

Ik had het over communities van viespeuken die doen alsof ze pedoseks hebben in het spel. Vind ik niet te vergelijken met goldfarmers (die bovendien nou niet bepaald getolereerd worden).

WoW is gewoon een spelletje, niet meer, niet minder. Veel mensen zijn er redelijk verslaafd aan, maar het is wel ff wat anders dan een '2e leven'.
Dat is inmiddels aardig ingeperkt want Linden Labs is met de zweep er overheen aan het gaan de laatste tijd. Niet alleen het gokken voor geld is gebanned. Ik denk sowieso dat de varianten van Google en MS een einde maken aan SL zodra deze uitkomen.

Ik vind SL wel leuk, maar de XXX-zone mijd ik normaliter.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

ben zelf ontzettende fan van kal-online niet zo heel erg realistish en valt te vergelijken met linage II
maar zeker de moeite waard om een keer te proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:02
De enige enigzins realistische MMORPG die ik ken is A Tale in the Desert

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 08:25
13 jaar wachten, maar dan heb je ook wat! _O- d:)b

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05 18:33
voor je mobiel kun je avakin proberen.. in ieder geval een sociale game.
heb me er een tijd enorm kunnen vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronVR
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-07-2023
De meest realistische MMORPG die ik ken heet Facebook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Maurice079 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:27:
13 jaar wachten, maar dan heb je ook wat! _O- d:)b
Gelukkig is TS 2,5 jaar geleden nog online geweest, ik weet zeker dat hij hiermee is geholpen.

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Nee, 13 jaar na dato gaat dit hem niet meer worden.

Cunning linguist.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.