Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Creative MuVo^2 5.0GB probleem met usb aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik nu al zo'n 3 jaar deze mp3 speler en bied voor mij alles wat ik nodig heb, echter laatste tijd (maanden) gaat er het een en ander mis.

Als ik bestanden van mijn computer naar mijn Creative Muvo sleep (deze verschijnt als externe schijf bij windows verkenner) dan loopt ie altijd vast, ALTIJD. Echter, de ene keer loopt hij vast na het tweede nummer, de andere keer pas na het 8e album om maar iets te noemen.

Ik denk zelf dat het probleem door de usb kabel word veroorzaakt, iets anders kan ik niet bedenken. Alleen de willekeurigheid van het probleem vind ik zo raar. Kan het liggen aan de manier van formatteren of iets anders?

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:28
heb je zelf al iets geprobeert? andere kabel gebruiken bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
master007 schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:18:
heb je zelf al iets geprobeert? andere kabel gebruiken bijvoorbeeld.
nee zodra ik dat heb gedaan kan ik natuurlijk het een en ander uitsluiten, dacht eigenlijk voor ik dat ga doen eens de meningen hier polsen

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:25:
[...]

nee zodra ik dat heb gedaan kan ik natuurlijk het een en ander uitsluiten, dacht eigenlijk voor ik dat ga doen eens de meningen hier polsen
"Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden"

In andere woorden; probeer en sluit uit, voordat er tientallen mensen over van alles speculeren terwijl de oplossing al lang genoemd is. Het is zinloos gigantisch veel te bedenken en moeilijk te gaan denken als het makkelijk kan worden opgelost :*)

Gewoon dus OF kabel vervangen OF even op een andere PC doen, dan weet je of het aan je PC ligt of aan de HD/kabel en dan kan je weer het volgende gaan uitsluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
Er bleek inderdaad een probleem te zijn met de USB-verbinding, deze werd niet opgelost na het gebruiken van een andere USB-kabel, na het herinstalleren van de originele drivers, meegeleverd bij het moederbord, lijkt het weer te werken.

ECHTER, de problemen met m'n mp3 speler zijn niet verholpen, door toeval ben ik erachter gekomen dat vlak voordat de transfer van bestanden vastloop de speler een soort "click" geluid maakt.

Betekend dit een probleem met de hard schijf, zo ja, is het te verhelpen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat klinkt alsof de harde schijf brak is. Kun je em toevallig scannen op fouten? Het zou best eens kunnen zijn dat het ding gewoon stervende is. Een klikkende hdd is meestal een teken van problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen, ben nu een foutcontrole (volume op fouten controleren) aan het uitvoeren. Dacht altijd dat hij dan op zoek ging naar foute bestanden i.p.v. de schijf zelf op problemen te controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Schijfcontrole is voltooid, meer wil windows er niet over melden blijkbaar.

Edit: het wordt steeds vreemder, m'n usb-verbinding werd verbroken en weer gestart en opeens is de snelheid van 2.0 naar USB1.1 gegaan. :?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2008 14:16 ]

Pagina: 1