Toon posts:

KT7 terug! Duron wordt veel warmer... Werkt dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Abit KT7 terug. Eindelijk. Het was kapot gegaan en toen moest ik onder garantie op een nieuwe wachten :'(.

Maar goed, het is nu eindelijk binnen :) en ik heb het zaakje even in elkaar gezet.
Wat mij opviel was dat mijn ene Duron 650 (week 31)([url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/85652]ik heb een tweede gekocht[/url) wel heel erg warm werd. In het BIOS gaf hij een paar seconden na het booten al 52C aan! Toen ik mijn tweede Duron 650 (week 43) erop zette werd hij amper 35C.

Ik werk nu dus met die tweede Duron. Nu loopt hij op 750MHz en wordt stressed (}:O) 53C.
Ik heb een CoolerMaster DP5-6H51, niet een supercooler maar toch een redelijk ding.
Ik denk dat het komt omdat er niet genoeg geleiding is.

Daarom wilde ik het volgende doen. Ik heb gisteren gezien dat tussen het "koelblok" en de (gare) processor van mijn vriend (Intel 486 DX2/50) een plaatje gedrukt zat, volgens mij van alluminium. Als ik daar een rechthoekje uitknip en die tussen de core van mijn Duron en mijn koelbklok steek, zou er toch een betere geleiding moeten zijn?

Alleen durf ik niet echt omdat ik bang ben dat mijn core het begeeft door de grotere druk die er ontstaat.

Heeft iemand al eens zoiets gedaan?

Verwijderd

hmmm... dat is inderdaad een teken van slechte geleiding...

Dat plaatje kan er wel tussen, want ik neem aan dat het niet dikker dan 1 a 2 mm is!!

Je klem van je koeler zal gewoon wat strakker gaan zitten, je core zal er heus niet van kapot gaan!

Zelf heb ik er geleidings pasta tussen gedaan, dit scheelde mij 18graden!! Is gewoon te koop bij iedere electronica-zaak. (wordt gebruikt voor koelen van ic's)

suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al koelpasta ertussen gedaan, maar daar kijk ik tegenwoordig goed mee uit (heeft me al een moederbord gekost. Het zal wel niet aan de koelpasta hebben gelegen, maar toch ;)).

Ik ga strax eens het plaatje (het is idd niet zo dik) tussen het koelblok en de core steken. Wel van mijn oude Duron... (het is toch fijn om dat te kunnen zeggen 8-))

Verwijderd

Kijk aub uit met je aluminium plaatje, aluminium geleid warmte niet snel genoeg voor dit grapje, daarvoor heb je echt koper nodig. Als je dit met alumium gaat doen, dan moet je echt een goede koeler hebben, forget je coolermaster maar meteen. Als je koeler namelijk niet snel genoeg de warmte van je plaatje kan afhalen, brand je cpu in no time. Dan is binnen 30 sec toasted Duron :p
Zet liever goede koelpasta erop en koop een normale koeler, coolermaster is niet gemaakt voor oc'en.

Verwijderd

Dat plaatje van die 486 koeler is denk ik een zogenaamde 'phase changer'.

Een plaatje materiaal met grafiet erin. Het is bedoeld als makkelijke installatie voor een koelblok op een systeem dat niet veel hitte ontwikkelt.

Aangezien het veel slechter geleidt dan koelpasta, ben ik bang dat je er niets mee opschiet......

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Kun je de cooler niet iets strakker trekken op je proc. Dit scheelt namelijk errug veel. Je hoeft em er niet doorheen te rammen maar als ie te los zit dat doet ie ook niets.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Pagina: 1