Toon posts:

Rear speakers werken soms wel/soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik gebruik zo'n 3,5 jaar een 5.1 geluidssysteem van creative dat altijd prima heeft gewerkt op mn oude pc met AC'97 gebeuren, ik heb op deze pc HD RealTek, volledig geupdate, verder heb ik een MSI K9N Neo Nvidia nForce 550 Series AM2 moederbord met, naar mijn weten :P, een onboard geluidskaart.

Ik kwam er toevallig vandaag achter, na een half jaar, dat mijn rear speakers op een aparte manier functioneren, ik zal een aantal voorbeelden geven:

- Met muziek luisteren (wat ik vooral doe) functioneert alles prima;

- Bij mn hoofdvolumeregelaar werkt alles prima, gooi ik de front eruit hoor ik alleen rear en vice versa, links naar rechts ook prima.

- Bij mn HD RealTek Audio Manager is het weer een ander verhaal, ik heb 2 images drbij gegooid, 1 van de mixer, 1 van de Audio I/O settings. In de mixtab gaat alles prima, Front eruit; alleen rear, vice versa. Bij mn Audio I/O kun je de boxen aanklikken waaruit je een geluidje wil horen, klik ik links, center en rechts, krijg ik gewoon geluid, bij rear left geeft het echter uit zowel FL als RL een veel zachter geluid, bij rear right geldt hetzelfde voor FR en RR.

Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/32285/2004115722255187582_rs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/32654/2004162550004914382_rs.jpg

- Met een game als Counter Strike Source kun je gemakkelijk, op eenzelfde manier als bij RealTek, testen welke speaker welk geluid geeft. Zet ik hem op 5.1, begint hij bij FL, prima, FC en FR net zo. Bij RR begint het gedonder: precies hetzelfde geluid op precies hetzelfde volume uit beide rechter speakertjes, bij RL net zo, dit was ook de reden dat ik er überhaupt achter kwam, ik werd nl. opeens van achter .. benaderd door n venijnige vijand, terwijl hij volgens mijn speakers toch echt voor me zat.

Tot slot: Ik heb voor de gein de Rear en Front stekkertjes omgeswitcht en bij RealTek Audio I/O doet ie nog steeds precies hetzelfde als voorheen!!
Bij mn hoofdvolumeregelaar doet ie het dan, zoals het hoort, precies verkeerd om, mute ik front, hoor ik inderdaad alleen front.

Bij mij brak mn klomp, ik heb er niet enorm veel verstand van, ben maar drivers van RealTek gaan downloaden, hielp uiteraard niets. Mij lijkt het aan de kaart te liggen, aangezien dat moederbord van me nogal cheap-ass bleek te zijn, moet ik een aparte geluidskaart halen? Moet ik net als vroeger AC'97 gebruiken? In hoeverre heeft RealTek invloed op de games die ik speel?

Groeten,
een verwarde subscriber ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Kicken binnen 24 uur is niet gewenst

[ Voor 100% gewijzigd door voodooless op 06-11-2007 01:14 ]

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10

PoweRoy

funky!

Zelf heb ik ook eens een probleem met de rear speakers gehad. De speakers op Side zetten ipv op back (bij de realtek stekker config) hielp bij mij

[This space is for rent]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd, maakt bij RealTek geen verschil, maar kan ik geen AC'97 shite downloaden? Of is het misschien gewoon handiger ergens een geluidskaartje te halen?

Verwijderd

Topicstarter
Ze doen het overigens ook gewoon, die rear speakers, geen zachter geluid ofzo, alleen in-game spelen ze dus hetzelfde af als front, heb ik dus in principe 4 front speakers en geen rear hehe

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zie vorige modbreak; kicken binnen 24 uur is niet gewenst.
Wil je nu je post aanpassen of iets toevoegen, gebruik dan deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop...

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
eh ja, prima, al vind ik binnen 5 minuten er nog iets achteraan gooien niet echt kicken, maar ik zal voortaan editten, jedoch neemt dat het feit niet weg dat ik nog immer hetzelfde geneuzel met mn speakertjes heb, als iemand iets weet zou het prachtig zijn, daar ik alle dingen geprobeerd heb die elders in't forum vermeld staan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou, kick ik em nu ff, 25 uur ;)
Pagina: 1